Otatko korona rokotteen?
Ilmeisesti ensivuoden puolella se tulee käyttöön.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai otan! Sehän tulee käyttöön vasta perusteellisen testauksen päätteeksi. Olisin heti ekana jonottamassa, mutta ymmärrän, että ekana se annetaan hoitohenkilökunnalle. Opettajana toivottavasti olen jonon etupäässä.
Hoitohenkilökunta tulee valitettavasti olemaan pakotettu testiryhmä. Toiset saavat / joutuvat ottamaan rokotteen vasta, jos kovin suuri määrä meistä ei vammaudu tai kuole rokotteen vuoksi. En tunne yhtään hoitajaa, joka ottaisi rokotteen vapaaehtoisesti - ainakaan ensimmäisten joukossa.
Minä hoitajana,olen päättänyt, että en aio olla koekaniinina rokotteen suhteen. Jos tulee pakko ottaa se, niin irtisanoudun ja jään hoitamaan iäkästä isääni. Hoitoala saa jäädä.
En tiedä. Riippuu Suomen koronatilanteesta sillä hetkellä, ja omasta työtilanteestani.
Minun mielestäni niiden pitäisi olla "etulinjassa" ottamassa rokotetta, jotka matkustelevat paljon ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni niiden pitäisi olla "etulinjassa" ottamassa rokotetta, jotka matkustelevat paljon ulkomailla.
- lentoemot
- diplomaatit, eu-parlamentaarikot
- opettajat
- matkaoppaat
- lentokapteenit
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä aina jaksetaan muistuttaa rokotteiden vaaroista. Moni täälläkin vielä on siinä uskossa, että Pandemrix sikainfluenssarokote olisi aiheuttanut narkolepsiaa, ja sitä luuloa ei varmaan millään saada pyyhittyä pois. Vuonna 2011 THL ja kansallinen narkolepsiatyöryhmä totesi, että Pandemrix-rokotus myötävaikutti Suomessa 4–19-vuotiailla havaittuun narkolepsian lisääntymiseen vuonna 2010. Sen jälkeen tilannetta on tutkittu ja seurattu. Vihdoin vuonna 2018 laaja tutkimus tuli päätökseen ja tulos oli, että narkolepsian esiintyvyydessä ei ole ollut eroa rokotettujen ja rokottamattomien välillä. Mutta pistäisin vaikka pääni pantiksi siitä, että tälläkin palstalla uskotaan vaikka maailman tappiin saakka, että kyseinen rokote olisi aiheuttanut narkolepsiaa.
"Pandemiarokotuksilla ei ole yhteyttä krooniseen väsymysoireyhtymään"
http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/138952/URN_ISBN_978-952-34…
Alapeukuttajat voivat kertoa peukutuksen jälkeen, että millä määrällä tutkittua tietoa on valmis hyväksymään, että sikainfluenssarokote ei aiheuttanut narkolepsiaa.
Koronaan liittyy myös paljon tällaisia uskomuksia. Ne uskomukset ei tule häipymään edes tulevaisuudessa, vaikka tutkittu tieto mitä väittäisi. Esimerkkinä nämä kaikki tukahduttajat, maskijankkaajat, long covid 30% ja sydänvaurio 70%. Kaikki lapsettomuus ym spekulaatiot. Niille ei ole nytkään mitään perusteita, mutta usko on loputon.
Minä otan tietenkin. En pelkää koronaa enkä välttele mitään. Mutta haluan jo tämän jankkauksen ja epävarmuuden päättyvän.
En yleensä ota influenssarokotusta. Sikainfluenssarokotuksen otin.
Luultavasti nämä eniten koronaa pelkäävät ovat niitä, jotka pelkäävät myös tokotetta. Psyyksen rakenne selittää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote aiheuttaa alttiuden ja kertymän ja yhteisvaikutuksen vuoksi epätoivottavaa.
Jos tutustuu alueeseen saa yllättävää tietoa.
Alttius-on laukaiseva tekijä sairastua johonkin .Suvun geeniperimään.
kertymä-vuosien kokonaisrokotekuorma mitä vaikuttaa 20v:ssa
yhteisvaikutus-muun tekijän kanssa,esim.säteily
Ri.
Alttius on riskitekijä. Niitä meillä kaikilla on vaikka mihin tautiin useita.
Laukaiseva tekijä on joissain sairauksissa se, joka saa taudin puhkeamaan.
En ole riskiryhmää ja otan sitten kun saan, eli ehkä 2022
Basrityöntekijät pitäisi rokottaa pakolla ja jonon ohi baariin nuoriso rolotustodistuksella
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun hoitohenkilökunta ja koronahysteerikot viedään piikille.
Olen sairaanhoitaja enkä aio ottaa rokotetta. Jos rokote työssäni vaaditaan, vaihdan alaa sinne mistä alun perin tulinkin. Minulla on jo toinen työpaikka odottamassa tarvittaessa.
Entäs ne jotka on sairastanu koronan? Ei tarvi rokotetta? Tai ei sitä tietenkään yhtään kenenkään ole pakko ottaa, mutta varsinkaan jos on sairastanut? Ihan yleisesti kyselen, en ole koronaa tietääkseni sairastanut.
Riskiryhmäläisenä otan sen mielelläni. Olen ottanut muutkin rokotteet mitä on elämäni aikana tarjottu eikä mitään haittavaikutuksia ole tullut. Ihan hyvä jos mahdollisimman monet kieltäytyy niin saan omani nopeammin.
En kyllä uskalla ottaa kun on niin nopeasti kehitelty rokote. En ala koekaniiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläisenä otan sen mielelläni. Olen ottanut muutkin rokotteet mitä on elämäni aikana tarjottu eikä mitään haittavaikutuksia ole tullut. Ihan hyvä jos mahdollisimman monet kieltäytyy niin saan omani nopeammin.
Mielestäni rokote tulisi antaa heti nimenomaan halukkaille, niitä kun tuntuu kuitenkin riittävän. Turha sitä on sinne terveydenhuoltoon tyrkyttää jos moni ei kuitenkaan ota ja on valmis irtisanoutumaan. Työnantajakaan kun ei voi pakottaa, voi siirtää muihin työtehtäviin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni rokote tulisi antaa heti nimenomaan halukkaille, niitä kun tuntuu kuitenkin riittävän. Turha sitä on sinne terveydenhuoltoon tyrkyttää jos moni ei kuitenkaan ota ja on valmis irtisanoutumaan. Työnantajakaan kun ei voi pakottaa, voi siirtää muihin työtehtäviin kyllä.
"Moni"
Ottaa kuka haluaa ja ei ota kuka ei halua. Rokote on terveystietoihin liittyvä asia eikä se kuulu muille kuka sen ottaa tai ei ota. Joissain työtehtävissä voidaan rokotetta vaatia, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä että rokote pitäisi ottaa vaan yksinkertaisesti työpaikan vaihto tulee kyseeseen tällaisessa tilanteessa, mikäli rokotetta ei halua ottaa. Jokainen päättää itse omasta terveydestään, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moni"
No ei kukaan minun tietämä ole sitä ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moni"
Niin. Nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan tietenkin. En pelkää koronaa enkä välttele mitään. Mutta haluan jo tämän jankkauksen ja epävarmuuden päättyvän.
En yleensä ota influenssarokotusta. Sikainfluenssarokotuksen otin.
Luultavasti nämä eniten koronaa pelkäävät ovat niitä, jotka pelkäävät myös tokotetta. Psyyksen rakenne selittää tämän.
Appatipappati, minä taas veikkaan vahvasti että rokotehimoiset lietsovat itsensä koronapelkoon jotta usklataisivat ottaa piikin. Mua ei korona peloita yhtään, siksi en uskallla piikkiäkään ottaa. En toki haluakaan uskaltaa joten siksi en jaksa opetella pelkäämään koronaa tahi sen uhkaa
En ota. Ei meillä otettu sikapiikkiäkään. Mä en usko näihin juosten kustuihin rokotteisiin.