Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen säätöni kätilönä

Vierailija
13.09.2013 |

Sain tietää, että entinen säätöni on sitten opiskellut kätilöksi ja työskentelee nyt sairaalassa johon menisin synnyttämään. Pystyykö sairaalaan ilmoittamaan jos ei jotakuta tiettyä kätilöä halua synnytykseensä ja saako kätilö kuulla tästä?   

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voit kieltäytyä tietystä kätilöstä, käytäntöä en tiedä miten se tapahtuu mutta soita sinne sairaalaan ja kysy.

Vierailija
2/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieskätilö??? vai oletko lesbo/bi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saa tietää, mutta mitä väliä?

Vierailija
4/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskätilö.

Vierailija
5/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa jos hän on vuorossa? Ei koko maailma pyöri sinun ympärilläsi.

Vierailija
6/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, mieskätilöitä on niin vähän että äkkiä joku av.mamma keksii, kuka on entinen säätösi

Kemissä ainakin on ollut yksi

Vierailija
7/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain haluaisi elämäni tärkeimpään hetkeen yhdestä henkilöstä aiheutuvaa suurta mielipahaa ja negatiivisia ajatuksia.

Vierailija
8/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on työvuorossa juuri silloin, kun olet synnyttämässä, niin voithan pyytää toista kätilöä, jos se on mahdollista. Voi olla, että on, voi olla että ei. Kyllä millä tahansa sairaalan osastolla voidaan yrittää järjestellä niin, ettei hoitajan tarvitse hoitaa tuttuaan tai potilaan oltava tutun ihmisen hoidettavana. Etukäteen sille ei voi mitään, koska ethän voi tietää, milloin olet menossa synnyttämään.

Vierailija
9/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus kieltäyryä tietystä kätilöstä ihan paperilla. Saat neuvolasta lomakkeen, jossa on tila tällaiselle toiveelle. Mahdolisella tutustumiskäynnillä voit myös puhua asiasta tai voit soittaa, ja voit vielä mennessäsi kertoa. Käytännössä aina on mahdollista tehdä niin, että vältät ei-toivotu tyypin. Minun piti tehdä sama edellisessä synnytyksessä ilkeilleelle kätilölle. Mitä ikävää tämä mieskätilö sinulle tuo mieleen?

Vierailija
10/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sun nimen tietää niin ei ota sua hoidettavaksi.

Vierailija
11/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoito on yhteiskunnan kustantamaa, niin itse en kehtaisi kauheasti määräillä kuka minua hoitaa. Esittäisin kuitenkin ystävällisen toivomuksen että kätilönä olisi joku muu, jos mahdollista.

Vierailija
12/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että syntyvä lapsi on Hänen?

Vierailija
13/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jo neuvolassa esittää toiveen että saat naispuolisen kätilön. 

Vierailija
14/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:21"]

[/quote]

Miten tämä tieto neuvolassa auttaa asiaa? Siis mitä neuvola voi asialle tehdä, eikö ap voi itse sanoa sairaalassa että haluaa naiskätilön?

Vierailija
15/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Joo, tää on hyvä, ei tarvitse nimetä tiettyä henkilöä ketä ei halua, jolloin hoitajien kesken ei synny ns. puheita.

Syyksi, miksi haluat naispuolisen kätilön, voi sanoa että uskontosi kieltää, silloin ei tarvita lisäkysymyksiä eikä perusteluja.

Vierailija
16/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:23"]

[/quote]

Miten tämä tieto neuvolassa auttaa asiaa? Siis mitä neuvola voi asialle tehdä, eikö ap voi itse sanoa sairaalassa että haluaa naiskätilön?

[/quote]

Neuvolasta saa lomakkeen, johon tiedon vai laittaa ja neuvola toimittaa sen sairaalaan. Näin ainakin meillä.

Vierailija
17/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttuja kätilöitä näkynyt mun synnytyksissä. Kummasti kuitenkin aina tietävät, että olen käynyt synnyttämässä. Ja aina sama virsi: Kävit siten mun vapaapäivänä synnyttämässä. En siis usko hetkeäkään, että ovat aina kaikki juuri silloin vapaalla, vaan se on vaan niiden vakioselitys, ja oikeesti välttelevät tuttuja, mikä tietysti selkeämpää.

Vierailija
18/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:15"]

Sinulla on oikeus kieltäyryä tietystä kätilöstä ihan paperilla. Saat neuvolasta lomakkeen, jossa on tila tällaiselle toiveelle. Mahdolisella tutustumiskäynnillä voit myös puhua asiasta tai voit soittaa, ja voit vielä mennessäsi kertoa. Käytännössä aina on mahdollista tehdä niin, että vältät ei-toivotu tyypin. Minun piti tehdä sama edellisessä synnytyksessä ilkeilleelle kätilölle. Mitä ikävää tämä mieskätilö sinulle tuo mieleen?

[/quote]

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jos synnyttämään mennessä tuo kätilö olisi ollut vuorossa ja hänellä silloin juuri aikaa ja "tilaa" uudelle synnyttäjälle, niin siltikinkö järjestetään toinen kätilö? Vaikka vaihtamalla joltakin toiselta synnyttäjältä kätilöä kesken synnytyksen?

Vierailija
19/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkkaan ottaen on ongelma? Liian tuttu työmaa?

Vierailija
20/39 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:23"]

[/quote]

[/quote]

Neuvolassa yleensä käydään jo läpi synnytykseen liittyviä asioita, ja on se lomake johon kirjataan mahdollisia toiveita.
Kun ap sitten aikanaan lähtee synnyttämään, niin sairaalalla olisi jo valmiiksi tieto tästä toivomuksesta kätilön sukupuolesta; auttaa sairaalaa kätilöiden työnjaossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme