Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö teidän 13v POJAT pyöräilykypärää?

Vierailija
13.09.2013 |

Niin siinähän se kysymys otsikossa tulikin. Ennen kuin jälleen kerran avaudun pojalle siitä että hänet nähtiin ilman kypärää pyörän selässä niin kertokaapa te muut, mitä mieltä olette? Tuntuu että olemme kauheita tyranneja kun pakotetaan käyttämään kypärää. Olemme puhuneet mitä kamalaa voi sattua jos kaatuu/auto ajaa päälle jne ja kypärä ei ole suojaamassa. Silti aina kun silmä välttää, kypärä on repussa :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meilläkin kypärän pitoon aikuttaa se, että osalla lapsen kavereista pysyy myös kypärä päässä. Ja yksi lapsen kaverin isä on pitänyt kuulemma ripityksen kypäräpakosta, kun oli nähnyt osan lapsensa kavereista ilman kypärää. Tällä isällä on "cool", vaarallinenkin ammatti, ja arvostusta poikain piirissä.

Vierailija
22/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 09:30"]

Kyllä käyttää. On yrittänyt vastustella, mutta ellei käytä kypärää, ei aja pyörälllä. On niin yksinkertaista. Ihmettelen vanhempia, jotka eivät tätä vaadi. JOS kaikki vaatisivat, ei ongelmaa olisi. En vain antaisi itselleni anteeksi jos poikani joutuisi onnetomuuteen ja kypärää ei olisi vaadittu. Olen itse päivystyksessä töissä ja näitä tulee aina välillä. Vanhemmat menköön itseensä.

[/quote]

Hölmö olet, jos noin luulet. En tiedä ketään vanhempaa, joka ei vaatisi lapsiaan pitämään kypärää, mutta silti tiedän aimo liudan lapsia jotka eivät kypärää pidä. Lähtevät se päässä ulos, mutta jättävät jonnekin pihalle/pyörävarastoon tai laittavat reppuun tai niinkin naurettavaan paikkaan kuin pyörän tarakalle tai tangolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä...Miten voit sanoa että minä hyväksyn sen ettei poikani käytä kypärää? ap

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 09:41"]

En voikaan koko ajan vahtia, mutta periaate on periaate. Jos jää kiinni, niin tulee seuraus.... Tietysti. Vittu mikä pälli olet. Mitä kysyt sitten, jos kerran hyväksyt, ettei oma lapsesi kypärää käytä.

[/quote]

Vierailija
24/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käyttää myös, mutta se on tosiaan kaverien ansiota, ei meidän vanhempien, vaikka aina olemme vaatineet kypärää päähän. Onneksi jossain vaiheessa noista pottamallisista kypäristä tuli jossain vaiheessa ihan muotijuttu skeittareiden ja yläaste poikien keskuudessa, joten pienemmät pojatkin laittavat mielellään samanlaisen päähänsä ja tuunailevat niitä :)

Vierailija
25/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee ekasta lipsahduksesta vuorokaudeksi pyörä varastoon. Sen vuorokauden aikana googlataan päävammat ja niistä selviytymistä mm. Youtubesta. Toisesta lipsahduksesta pyörä lähtee viikoksi. Sanotaanko, että pojan kaveritkin pitää nykyään kypärää...

Vierailija
26/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytti vielä yläkoulun 7-8 luokalla, vaikka kyllä siitä kaverit huomautteli. Ysin alussa ei kypärää enää laittanut, mutta toisaalta aika pian sitten siirtyi mopoilemaan, ja siinä hommassa kaikki pitävät kypärää.
Ja kannattaa joskus huvikseen mennä seurailemaan yläkoulun liepeille porukan menoa. Kypärä on ehkä parilla tyypillä päässä, muutamalla se roikkuu tangossa ja lopuilla sitä ei ole edes mukana. Kannattaa tosiaan mennä katsomaan sitä touhua, ennenkuin ottaa kantaa siihen, käyttääkö oma lapsi sitä kypärää vai ei.

Vierailija
27/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä annatte periksi? Varmasti teini/esiteini osaa ottaa liekaa, jos sitä yhtään annetaan. Mutta miksi annatte? Että poika ei pahoita mieltään ja on yhä kelvollinen kaveripiirillensä?

Vierailija
28/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias poikani on aina pitänyt kypärää, vaikka kukaan hänen kavereistaa ei ole enää vuosiin käyttänyt eikä isovelikään käytä. Me vanhemmat käytämme.

Poika on sisukas ja ajattelee omilla aivoillaan (joita sis suojaakin).

Hän sanoo haukkujille, jotka epäilevät ajotaitoa, että AMMAATTIPYÖRÄILIJÄTKIN KÄYTTÄVÄT KYPÄRÄÄ. Laitan tämän huomioisolla, jos joku haluaisi tällaista argumenttia yrittää hyödyntää. Poika sen itse hoksasi ja kuulemma toimii.

Vierailija
29/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutanko esim minä siltä että annan periksi? ap

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 10:04"]

Miksi ihmeessä annatte periksi? Varmasti teini/esiteini osaa ottaa liekaa, jos sitä yhtään annetaan. Mutta miksi annatte? Että poika ei pahoita mieltään ja on yhä kelvollinen kaveripiirillensä?

[/quote]

Vierailija
30/30 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä aion käyttää tätä argumenttia heti tänään kuin myös sitä päävammojen googletusta. Kaikki vinkit ovat tervetulleita! :) ap

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 10:06"]

15-vuotias poikani on aina pitänyt kypärää, vaikka kukaan hänen kavereistaa ei ole enää vuosiin käyttänyt eikä isovelikään käytä. Me vanhemmat käytämme.

Poika on sisukas ja ajattelee omilla aivoillaan (joita sis suojaakin).

Hän sanoo haukkujille, jotka epäilevät ajotaitoa, että AMMAATTIPYÖRÄILIJÄTKIN KÄYTTÄVÄT KYPÄRÄÄ. Laitan tämän huomioisolla, jos joku haluaisi tällaista argumenttia yrittää hyödyntää. Poika sen itse hoksasi ja kuulemma toimii.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi