Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies koronahörhö(kö)

Vierailija
24.08.2020 |

Mieheni on jo ennen pandemian leviämistä Suomeen seurannut koronauutisointia hyvin tarkkaan ja ollut sitä mieltä että kyseistä tautia on syytä välttää hinnalla millä hyvänsä. Harmi kyllä alkaa näyttää sille, että se hinta on meidän avioliitto. Suhteemme ei ole ollut pikkulapsiarjen myötä kunnossa ennen koronaakaan, mutta nyt riitelemme koronan vuoksi jatkuvasti, mikä on kurjaa koska myös lapset kuulevat sen. Itse olen äitiyslomalla ja miehen työtilanne on sellainen että myös hän pystyy olemaan kotona 24/7. Lapset ovat niin pieniä, etteivät käy hoidossakaan, kun olen vielä äitiyslomalla. Perheemme on siis koko ajan kotona. Ruuat noudetaan Kauppakassipalvelusta. Terveydenhuoltoon liittyvät käynnit "sallitaan" pitkin hampain. Mutta auta armias jos olen menossa vaikka kaverin luo pihakylään, alkaa tenttaus "onko pakko", "tarjotaanko siellä jotain" jne., mikä vie kyllä jo ilon koko lähtemisestä. Haluan itsekin totta kai välttää taudin, mutta pitää kuitenkin jonkinlaisen järjen päässä. Pari kertaa kävin kesällä ostoksilla, ja muutaman kerran olemme nähneet sukulaisia/kavereita lähinnä ulkotiloissa. Siinä perheen ulkopuolinen elämä viimeisen puolen vuoden aikana. Näidenkin jälkeen on usein kunnon riita siitä miten en ole osannut suojautua / suojella lapsia tarpeeksi koronatartunnalta. Mieheni ei myöskään halua että isovanhemmat koskevat lapsenlapsiaan, mikäli ovat lähiaikoina käyneet esim. kaupassa. Tämä on isoin ongelma, koska minulla ei ole sydäntä kieltää sen paremmin lastani kuin isovanhempiakaan, mikäli tarttuvat toisiaan kädestä tms. Pieni lapsi ei sitä edes vielä tajua, mikä jutun pointti on ja miksi vaikkapa vaarin syliin ei saa mennä. Jatkuvasti saa muutenkin hokea lapselle, että ei voi mennä leikkikouluun, uimahalliin, kirjastoon (tai mihinkään muualle kuin ulos) koska sieltä voi saada pöpön. Alan kohta epäillä omaa järkeäni, kuka on tässä asiassa oikeassa. Yleisistä koronasuosituksista mieheni linja saa lähinnä vain vettä myllyyn. Pelottavinta on, ettei mieheni tunnu edes tajuavan kuinka äärilaidassa hänen käytöksensä on. Vai onko?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt syksyllä olisin kyllä taas hieman varuillani, mutta jos ja kun teillä on ollut tuollaista koko ajan niin olisin huolissani miehestäsi. Sinä et ole menettänyt järkeäsi vaan hän on. Kesällä kuitenkin tilanne oli todella rauhallinen ja kyllä kauppaan voi uskaltautua vaikka sitten maskin kanssa. Neuvoa en kyllä paremmin osaa... Koeta saada miehesi pohtimaan kanssasi molempien mielestä turvallisia tapoja päästä ulos kotoa ja saada vaihtelua elämään.

Vierailija
2/5 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi saattaa tarvita lääkärin apua ahdistukseen/pelkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri joka tekee samaa. Myöskin mies, jatkuvasti lukee korona uutisia ja sitten kertoo kuinka on ottanut niin paljon selvää koronasta että kaikki mitä hän sanoo on faktaa, esim. jos käyn kaupassa ilman maskia niin olen hölmö ja kaikki muutkin ovat, ja jos käyn ylipäätänsäkkään missään esim kerran kävin pikaruokalassa hakemassa burgerin niin olen silloinkin ihan tyhmä XD voi helvata. Pesen käteni ja desinffioin, olen introvertti enkä näe ihmisiä kuin kaupassa kerran viikossa. Olen varovainen pintoihin koskemisessa ja pidän turvavälin, olen silti idiootti. Asun yksin ja kaveri asuu vanhemmillaan joten hänen onkin helppo sieltä valittaa kun ei tarvi ostoksia hoitaa vaan iskä ja äiskä hoitaa. Sitten kaveri kuitenkin haluaa tavata minut mutta ulisee kuinka itsekäs olen kun menen kauppaan. Tosi kiva. Jotkut eivät vaan kestä painetta vaan sekoavat... (miehet näköjään)

Vierailija
4/5 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se kun hän on aina aiemmin ollut meistä se vakaampi. Eikä hän edelleenkään käsittääkseni koe minkäänlaista ahdistusta, hän vain kylmän viileästi kokee lukemiensa tietojen perusteella että koronaa ei ole syytä hankkia, jos ei muuten niin edes mahdollisten jälkitautien vuoksi. Ja toki olemme siitä samaa mieltä, mutta hänen äärimmäisyyttään tässä asiassa en ymmärrä.

Ap

Vierailija
5/5 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepäs se kun hän on aina aiemmin ollut meistä se vakaampi. Eikä hän edelleenkään käsittääkseni koe minkäänlaista ahdistusta, hän vain kylmän viileästi kokee lukemiensa tietojen perusteella että koronaa ei ole syytä hankkia, jos ei muuten niin edes mahdollisten jälkitautien vuoksi. Ja toki olemme siitä samaa mieltä, mutta hänen äärimmäisyyttään tässä asiassa en ymmärrä.

Ap

Hankkikaa koronakoira ja kasvattakaa koronakanan munia joiden vasta aineella pärjäätte päivän. Ostakaa kultaa hopeaa ja virtuaalivaluuttaa. Jos ei muuta niin minimoi kontaktit. Miehesi on oikeassa omalla tavallaan.

Tosin siinä olet sinä jollain naisen logiikalla ehkä oikeassa että yksittäinen ihminen ei ole yleensä mikään superhessu ja jos yritykset ja muut julkiset instituutiot ei tee tarvittavia taudinehkäisyjuttuja niin miksi yksittäisen ihmisen pitäisi kantaa vastuuta.

Mutta jos kaikki ihmiset ajattelisi positiivisesti ja vastuullisesti niin miltä maailma näyttäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän