Röyhtäys
Meillä on kuuden päivän ikäinen nöpöliini.Ongelma on ettei hän meinaa millään röyhtäistä.Olen kokeillut monia asentoja,taputteluja ja ei taputteluja.Yleensä hän saa vain hikan.Onko antaa neuvoja?Muut lapset aina röyhtineet niin olen hiukan ymmälläni.
Toinen asia..vauvamme on " sokerivauva" ja sai sairaalassa lisäruokaa mutta ei enää neljään päivään.Eka yö kotona huudettiin ja valvottiin ja syötiin.Koko yö.Päivällä rytmi n.3-4h Nyt viime yö meni hyvin.Vähän jo herättelin syömään.Kysymys kuuluu....Uskallanko luottaa että vauva itse herää syömään vaikka menisi yli neljä tuntia vai luuletteko että kannattaa siinä vaiheessa herätellä.Olisin iloinen vastauksista ja neuvoista ja omista kokemuksista.
Kommentit (4)
Siis niin minäkin ajattelin et sais nukkua niinkuin haluaa.Kun kuitenkin väilillä herää muutaman tunnin välein(tai 5min,välein) Jotenkin en vain heti uskaltanut luottaa omaan itseeni kun ei ole kokemusta " sokerivauvoista"
Kiitos sinulle ja lisääkin saa laittaa kommenttia.Toi röyhtäys homma oli hyvä ettei ole ainut.
Tohdit kyllä antaa lapsesi nukkua ja syödä omien rytmiensä mukaisesti. Toisekseen meidän poika ei myöskään osannut oikein röyhtäistä vaikka mitä oisi yritetty, joten ei sitten röyhtäytetty.
ulos. Mutta kuopuksella meillä oli tosi tärkeää saada se röyhtäys ulos yläkautta. Jos tuli alakautta, niin tuli kovan kitinän ja huudon kanssa, eli vatsavaivoista kärsivät kannattaa varmaan ainakin yrittää röyhtäyttää.
ettei vauvaa joka syö pelkästään tissiä tarvitse vältämättä röyhtäytyttääkkään (Hirveä sana;)toivottavasti meni oikein)
Meillä neiti ei röyhtäise kuin harvoin,aivan vauvana ei oikeastaan milloinkaan.Ei ole onneksi tullut masuvaivoja,piereskeli kyllä sitten paljon;)Kai ne ilmat sit tuli toisellatavalla pois meidän neitistä;)
Meillä kans " sokerivauva" joka keskolassa sokeritipassa ekat 3vrk ja sai siellä tietysti lisämaitoa heittelehtiviin vs arvoihin.Kävin yötäpäivää imettämässä vaan eipä se maito niin nopsaan noussu,verrattuna jos vauva olis vieressä kokoajan ollut.
Pariviikkoa meni ennenkuin maito kunnolla riitti,vaan kotona en antanut lisämaitoa ollenkaan.Imetin,imetin ja imetin vain..Mies hoiti esikon..
Annoin nukkua aina niinpitkään kuin nukku,välillä saatto nukkua jopa 5-6tuntia putkella.Luotin siihen että kun vs on saatu korjattua niin vauveli on kuin kukatahansa " normaali" vauva ja herää kyllä itse nälkään eikä sokerit enää tipu vaarallisen alas.
Jokainen tekee toki miten itse parhaaksi näkee ja vauvansa itse parhaiten oppii tuntemaan,mutta näin meillä ja hyvin meni.
Nyt neiti on " jo" kohta 6kk:) Mössöjä tässä pitäis varmaan kohtapuolin alkaa maistelemaan tissin ohella.