Yli 20-vuotiaat, miksi fanitatte Harri Potteria?
Kertoisitteko miksi lähes kolmikymppiset ja sitä vanhemmat fanittavat Harri Potteria?
Kommentit (24)
En nyt varsinaisesti fanita yhtään mitään, mutta luin kirjat ja pidin niistä. Entä sitten?
Mä cosplayaan Pottermaailmaa ihan arkeen :D Potterit on mulle ns. turvasatama, turvakupla. Elän Pottermaailmassa, luen kirjoja ja katson elokuvia yhä uudelleen, kerään Potter-tavaraa, piirrän ja maalaan Potteraiheisia juttuja jne... :) Elämä olisi tylsää ilman taikamaailmaa.
N26
Vierailija kirjoitti:
No eikö oo lapsellista?
Me ollaan jo niin vanhoja, ettei tarvitse pelätä onko joku liian lapsellista.
It's magical. Se vie taikamaailmaan tästä harmaasta masentavasta todellisuudesta
Olen kolmekymppinen ja kasvoin niiden kirjojen kanssa (viimeisiä osia lukuun ottamatta). Ne tekivät minuun valtavan vaikutuksen ja pidän siitä kerrontatavasta ja kielestä edelleen (jotkin asiat ovat alkaneet tökkiä), ja nyt on ihan mahtavaa kun saan lukea niitä omille lapsille ja nähdä miten tarina imaisee mukaan. Kuuntelin ne myös yksinäni äänikirjoina työmatkalla yhdessä vaiheessa kun töissä oli tosi kuormittavaa ja Potterit tarjosi riittävän kevyen mielikuvitusmatkan töistä irtautumiseksi (vrt. normaalisti luen nykyään melko traagisia elämänkertoja).
Kirjasarjan maailma on lumoava. Heti alusta alkaen, kun kissa istuu aidalla jne. Luokittelu eriarvoisiin tupiin ja heteronormaali perheideaali ovat niitä puolia, joista en pidä. Mutta jokin siinä vetää kovasti puoleensa, tällipaju ja Hagridin herttaiset lemmikit.
N 48
Eikös tämä ollut ja mennyt jo noin 10 vuotta sitten? Ja silloinkin taisi olla 12-15 vuotiaiden fanituksen kohde? Meinaako ap, että joku on kiihkoilut koko tämän ajan jostain kirja/leffasarjasta?
Vierailija kirjoitti:
Kirjasarjan maailma on lumoava. Heti alusta alkaen, kun kissa istuu aidalla jne. Luokittelu eriarvoisiin tupiin ja heteronormaali perheideaali ovat niitä puolia, joista en pidä. Mutta jokin siinä vetää kovasti puoleensa, tällipaju ja Hagridin herttaiset lemmikit.
N 48
Mitä vikaa on heteronormaalissa perheideaalissa?
En nyt varsinaisesti fanita mutta luin kirjat lapsena ja pidän niistä edelleen.
Voisin lukea omille lapsilleni noita.
N29
Pidän kyllä enemmän esim. Peppi Pitkätossusta ja Merri Vikin iki-hanista Lotta-kirjoista.
Miksi en fanittaisi?