Kehtaanko enää mennä lääkäriin?
Olen nyt kuluneen vuoden aikana asioinut paikallisessa terveyskeskuksessa TODELLA usein (korvatulehdus alkuvuodesta, angiinaa, työtapaturma jossa rikoin polveni ja nilkan yms.)
Nyt sitten tulin tulokseen, että on pakko päästä poistattamaan nielurisat :( Olen lykännyt ja lykännyt tätä todella kauan, koska mua kammottaa ajatus siitä, että mun kurkkuuni tungetaan jotain.
Hengitysvaikeudet, proput ja jatkuva kurkkukipu ja köhä ovat menneet nyt todella pahoiksi, risat on pakko poistaa. Hävettää kuitenkin soittaa tuonne terveyskeskukseen, ne varmaa muistaa mut kun ravaan siellä koko ajan..
Kommentit (7)
Ne saa palkan siitä että sä ramppaat siellä. Joten sinne vaan, ottavat avosylin vastaan.
nythän kannattaa samaan syssyyn kaikki hoitaa sillä joissain tk:ssa n kai enimmäinmaksusysteemi. Eli jos on tarpeeksi laskua, niin maksukatto tulee vastaan.
No vaihda yksityiselle. Jos olet syystä käynyt terveysasemalla, niin mitä sitä välitää muiden ajatteluista, mutta jos siellä ravaat lähinnä keksittyjen juttujen takia ja töistä sairaslomalle päästäksesi, niin hyvä jos tuota kehtaamista mietit.
Ei ne tuollaista mieti.
Jos kävisit tyhjän vuoksi viikottain niin ehkä sitten.
Sitä suuremmalla syyllä, siis jos olet siellä toistuvien flunssien takia rampannut, kannattaakin mennä terveyskeskukseen (minkäs sinä sille voit, että tuli myös tuo työtapaturma)... Siellähän on koko sairastushistoriastosi tiedossa, eli ei varmaan kovin kovasti tarvitse perustella nielurisojen poistamista. Yksityisellä joutuisit selittämään koko historiasi, eivät ne pääse käsiksi (ilman lupaa ja luvankin kanssa vasta tilaten) sinun julkisen puolen potilastietoihisi.
Nieluorisat poistetaan usein juuri siksi, että niissä pesii tauteja, joided. Takiajoutuu ramppaamaan terveysasemalla. Eli tavallaan se, että oot siellä joutunut juokmaan saa ne ehkä ottamaan tämän sun tarpeesi enemmän tosissaan. Mutta ei ne silti ihan van siksi niitä pooista, että sä sanot, että tarvii. Pitää olla joku läöketieteellinen peruste, eikä kaikki lääkärit enää ole sitä mieltä, että risojen poistolle milloinkaan n syytä, koska se ei kuulemma useinkaan auta mitään.
Siis WHAT?!?