Arvi tai Arvo?
Mitä mieltä olette nimistä?
Olimme jo aika varmoina antamassa pian syntyvälle pojallemme nimen Arvi, kunnes tästä tietämättä eräs lähipiiristämme haukkui nimen vuolasanaisesti. Tulee kuulemma mieleen arpi, arvet (taivutuksen takia..en ollut tätä koskaan ajatellut) Nyt en enää tiedä.. Onko nimi aivan kamala? Mietin sitten vaihtoehdoksi Arvoa, mutta se ei tunnukaan yhtään niin kivalta. Jos pidämme Arvista (no niin, nyt minäkin nään "arvet") niin eihän pitäisi antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa, mutta olen nyt todella epävarma.
Kommentit (16)
Arvi -> Arvit
Veli -> Velit jne. erisnimissä
Arvi on hyvä nimi! Tunsin kerran ihastuttavan papan, jonka nimi oli Arvi.
Tykkään kovasti molemmista nimistä enkä osaa sanoa, olisiko Arvi vai Arvo kivempi. Ei Arvi-nimellä todellakaan ole mitään yhteyttä arpiin eikä Arvo-nimen yhteys appellatiiviin arvo mitenkään häiritse. Hieno nimi, valitsette kumman tahansa!
Mollemmat hyviä, ehkä valitsisin Arvin. Raikkaan kuuloinen.
Kivoja nimiä kumpikin. Ja ei kauhean yleisiä pikkulapsille, mikä minusta plussaa!
Molemmat kivoja. Tiedän yhden 1-vuotiaan Arvon. Arvista tulee mieleen se ex-uutistenlukija, mikä ei ollenkaan huono asia.
Minäkin liitän Arvin lähinnä Arvi Lindiin, joten nimellä on älykkään ihmisen kaiku. Omalle lapselleni antaisin kuitenkin mieluummin nimen Arvo, koska hän on minulle arvokas lapsi. Molemmat ihan kivoja nimiä. Kyllä tuo kaverisi saa hävetä sitten, kun on mennyt etukäteen haukkumaan mielinimesi. Olisithan siinä jutustellessa voinut sanoa hänelle, että ai jaa, minusta nimi on tosi kiva ja voisin antaa sen vaikka omalle lapselleni.
Ja lapsen ikäluokalle ei kenellekään tule mieleen Lindin Arvi, vaikka ei huono mielleyhtymä olekaan.
Tuntuu että Arvi kasvattamassa suosiotaan, tiedän jo kaksi vauva-Arvia :) Mutta ei lähelläkään suosikkinimiä ja tuskin tulee olemaankaan. Kiva nimi!
Ukkini nimi oli Arvo, joten positiivinen mielikuva siitä. Mutta kun Arvia makustelee, niin aika hauska.
Musta kummatkin on ihan ok nimiä, Arvo on jopa omalla poikien nimien suosikkilistallani ja on lisäksi paappani nimi.
Kaikkia ei voi nimellä koskaan miellyttää.
Miten ois Arvid? Suosittu länsinaapurissa.
Vaihtoehdoista tykkään enemmän Arvosta.
Arvi on parempi, koska Arvo on myös sana, esim. esineen arvo jne. ja se minua häiritsisi enemmän kuin arvet. Sitä paitsi ne on Arvit.