Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita kiinnostaa terveet elintavat?

Vierailija
23.08.2020 |

Olen itse pudottanut onnistuneesti painoa ja nykyisin hoikka. Painonpudotus sai minut innostumaan terveellisestä ruokavaliosta ja liikunnasta.

Intohimoni on terveellinen, itse tehty kotiruoka. Tänään mm kokkailin ensiviikon ruoat, keitin aamupalaksi täysjyvä puuroa johon lisäsin kotimaisia marjoja. Lisäksi valmistin kaalilaatikkoa ja meinaan syödä sitä ja salaattia töistä tullessani. Töissä syön kevyen keittolounaan ja välipalaksi rasvatonta maitorahkaa hedelmän kera. Iltapalana täysjyväruis leipä ja kinkkuviipale ja tomaattia.

Ja tunti liikuntaa 4-5 krt viikossa; kuntosalia ja aerobista.

Lisäksi vettä juon 2-3 L päivä ja unta 8-9 tuntia yössä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti alkaa kiinnostaa 40 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
2/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sinkkunainen? Oon etsinyt kaltaistani terveysintoilijaa..

M34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa! Terveellisistä elintavoista tulee niiin hyvä mieli. Se kannustaa jatkamaan.

Aloitin jonkinlaisen elämäntaparemontin 10 vuotta sitten, hyvin allergisen lapsen myötä oli pakkokin perehtyä ravitsemukseen.

Sittemmin muutokset ovat ns siirtyneet ulkoa sisälle ja remontti on jatkunut henkiseen hyvinvointiin.

Vierailija
4/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnistan tuon, että kiinnostaa kokonaisvaltainen hyvinvointi.

Kun syö terveellisesti ja liikkuu säännöllisesti ja monipuolisesti ja nukkuu riittävästi, ei tupakoi, ei ole sokeri-rasva-höttöhiilari-koukussa, huomaa miten keho voi hyvin. Ja se taas vaikuttaa mm vireyteen, jaksamiseen ja mielen hyvinvointiin.

Treenit kulkee hyvin, ja veriarvot ovat priimaa. Kolestrolit, sokeriarvot, verenpaine ja B-vitamiini, D-vitamiini ja kalkki kaikki kohdillaan, samoin hemoglobiini ja ferritiinit myös.

Myös seksuaalinen elämä luistaa; terveessä kehossa on haluja seksiin ja limakalvot terveet. Olen siis parisuhteessa enkä koskaan ole harrastanut ittojuttuja.

On lisäksi kiinnostavaa keksiä uusia ruokia jotka on terveellistä ja suht vähäkalorista. Kaikki hiilihydraatit syön täysjyvänä ja joka päivä kasviksia ja juureksia tarpeeksi. Suolisto voi hyvin, kun syö kuitupitoisia kasviksia ja juureksia ja täysjyvätuotteita. Lisään myös ruokavaliooni hyviä rasvoja, mm kourallinen pähkinöitä päivittäin ja avocadoa.

Vierailija
5/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa! Itse olen elämäntaparemontissa vielä suht alussa, mutta innostusta on kyllä jatkaa. Kiva lukea täältä vinkkejä ja muiden kokemuksia!

6/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan. Olen samanlainen, paitsi että liikunta tulee puutarhatöistä ja koiran kanssa lenkkeilystä, uintia 2-3 kertaa viikossa.

Viimeksi kun kävin lääkärissä, hän katsoi laboratoriotuloksia ja sanoi, että elän ainakin 100 vuotiaaksi. Ihan kivaa. Pysyisipä pää edes jonkinlaisessa kunnossa kuolemaan asti, ei olisi kivaa elää dementoituneena kovin pitkään.

Vierailija
7/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tämän elämäntapamuutoksen myötä oon ihastunut kasviksiin! Rakastan niitä. Syön joka päivä yhden salaattiaterian.

Ja tosiaan keittoruokia suositellaan juuri painonpudottajille; ne sisältävät vähän energiaa koska ovat 75% vettä. Laihdutukseen perehtynyt professori Pekka Mustajärven artikkelit yerveyskirjastosta kannattaa lukea. Ihan aitoon tutkimustietoon perustuvia faktoja miten onnistua laihdutuksessa.

Vierailija
8/8 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sinkkunainen? Oon etsinyt kaltaistani terveysintoilijaa..

M34

Olen parisuhteessa. Terveysintoilu on kivaa! Ja osaan myös ottaa rennosti, mulla on kerran viikossa herkkupäivä, mutta kun ei ole missään sokerikoukussa niin esim pieni suklaapatukka riittää herkutteluun, ei tarvitse esim vetää koko suklaalevyä 2-3 palaa riittää kahvin kanssa. Ja punaviinilasi ja pieni pala jotain herkkujuustoa ja hilloketta.

Olen oppinut syömään herkkuja kuten ranskalaiset; laatua mutta pienissä annoksissa.