Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itse tai tiedätkö jonkun, joka on selvinnyt mielenterveysongelmista (lähes) kokonaan?

Vierailija
23.08.2020 |

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia siitä, kuinka sieltä "pohjalta" on mahdollisuus nousta ylöskin. Tiedän kyllä etteivät kaikki siihen pysty, mutta saattaisi helpottaa kuulla saman kokeneilta ihmisiltä, että tämä ei välttämättä ole ikuista...

Kommentit (3)

1/3 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia on tehokas hoitomuoto. Tunnen monia sen avulla elämänsä kuntoon saaneita ja työelämään palanneita.

Vierailija
2/3 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse esimerkki suhtkoht selvinneestä. Olen sairastanut 25 vuotta kestäneen masennuksen, johon loppuvuosina liittyi psykoottisia piirteitä. Olin vuosia työkyvytön.

Pitkä psykoterapia oli ratkaiseva tekijä. Toinen avain oli alkoholista luopuminen. Kolmas avain: alanvaihto.

Nykyisin olen työkykyinen ja voin pääosin hyvin. Edelleen olen taipuvainen synkkämielisyyteen, mutta nyttemmin synkkyys ei hallitse minua vaan minä sitä.

Olen opetellut elämään niin, etten tieten tahtoen hanki itselleni vaikeuksia ja mielipahaa. Taide ja huumori ovat asioita, joista minun on pidettävä kiinni, mikäli mielin pysyä hyvillä mielin.

Syön myös loppuelämäni ajan SSRI-lääkettä pienenä annoksena. Olen melko onnellinen ja tasapainoinen, ja se riittää minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini. Löysi tyttöystävän niin pääsi eroon masennuksesta ja päihdeongelmista. Rupesi opiskelemaan ja sai osa-aikatöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi