Jos ihminen, joka odottaa toisen auttavan häntä tulevaisuudessa, ei ole mukava auttajaa kohtaan, niin onko hän narsisti?
Minusta on. Minulla on tällainen läheinen. Hän on kaikki nämä vuodet odottanut, että aion auttaa häntä sitten kun itse pystyn, mutta se ei ole näkynyt tämän ihmisen käytöksessä millään lailla minua kohtaan. Ei ole varmistanut, ettei satuta ja loukkaa minua tai että on minun mielestäni kiva ihminen ja kiva minua kohtaan. Mä pidän häntä sen takia aivan narsistina.
Koska minkälainen ihminen ei koita olla kiva sellaista kohtaan, jolta haluaa apua?
Kommentit (10)
No ei ole narsisti. Tyhmä voi olla, mutta narsismiin tarvitaan AIKA PALJON MUUTAKIN.
Siitä hän raivostuu, tiedän 😁
Kun ei osaa käytöstapoja, eikä kunnioittaa toisia, niin ei ilmeisesti näe oman käytöksensä paskuuttaja suuttuu, kun oma ilkeys ei kelpaakaan toisille, vaan on satuttanut näitä. Sehän ei ole minun ongelmani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ole narsisti. Tyhmä voi olla, mutta narsismiin tarvitaan AIKA PALJON MUUTAKIN.
Niin, tyhmä, se on totta. Voin sanoa häntä siis tyhmäksikin. Siitä hän ei tule pitämään, voi voi... :)
Ap
Äitihullu on tarinan ainoa narsisti.
Ja siis en mä häntä kiusaisi ellei hän olisi satuttanut minua ja kieltäytyisi haluamasta saada anteeksi ja haluta toimia minun tunteeni huomioiden. Ja siis tätä jatkui vuosia ennen asetelmaa, että hän vaatii, että autan. Nythän se pallo on minulla, kun narsisti TODELLA haluaa minulta jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on tarinan ainoa narsisti.
Miten? Perustele.
Kyllä se on, joka luulee, että mä autan, vaikka ei ole piitannut siitä, loukkaako minua vai ei. Se on täysin narsistista, että läheisiä VAADITAAN auttamaan. Ei sellaien sovi. Ei kenenkään ole pakko täällä ketään auttaa. Ellei se läheinen ole kiva ja kunnioita sinua.
Mutta ehkä sun arvot ovat jotenkin vähän vinksallaan.
Ap
jos joku kohtelee huonosti. ota etäisyyttä älä käy kyläs ja älä ota kotiisi vierailulle ei ole ystävä tälläinen ihminen.
Ei sitä narsisti -diagnoosia noin tehdä. Elämässä on niin, että pulassa olevaa pitää auttaa, jos suinkin voi. Ei se ole mitenkään kiinni siitä miten on käyttäytynyt.
Siis miten odottaa auttavan tulevaisuudessa. Pakollisten asioiden yhteinen hoitaminen ei ole mitään auttamista.
Aion sanoa autettavalle ihmiselle, että en kyllä oikein tiedä, haluanko auttaa.....
koska tämä ei ole ollut oikein kiva minulle ja minua kohtaan.
Ap