Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua muuttamaan asennettani

Vierailija
07.09.2013 |

Kun tunnen itseni inhottavaksi ja ilkeämieliseksi erästä työkaveriani kohtaan enkä haluaisi tuntea ja olla niin.

Tänäänkin olin hänen kanssaan yhtä aikaa töissä ja ilo ei kyllä asunut minussa. Teemme eri hommia, mutta toinen aina tauottaa toisen. Tai pitäisi tauottaa. Mutta esimerkiksi hän söi rauhassa ja minun syödessäni sai taas asiakkaat odottaa minun ruokailuni ajan. Ja hän sai käytyä useamman kerran tupakalla, juoda kahvit rauhassa ja syödä vielä pienen välipalankin. Ja kun minä yritin jossain vaiheessa asettaa takapuoltani jakkaralle kahvikuppi kourassa, niin taas jäi asiakkaat palvelematta. Ja todella yritän etsiä sen mahdollisimman hiljaisen ajan pitää tauot, mutta ei se tunnu auttavan ja onnistuvan. Lisäksi tämä sama ihminen valittaa pomolle joka helevatun päivä minun tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni, teen kaiken ihan väärin ja tunnen, ettei minusta ole mihinkään hänen mielestään. Varmaankaan hän ei sitä oikeasti tarkoita ja tajuan kyllä senkin. Mutta hän vain saa minun sappeni välillä kiehumaan. Ja en haluaisi niin olevan. Auttakee! Asenteestahan tämä on kiinni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pahalta, jos työkaveri haukkuu sinua päivittäin pomolle. Ei sinun tarvitse olla tossukkana tuollaiselle työpaikkakiusaajalle. Pyydä pomolta yksityinen hetki, jolloin kerrot miten asiat todellisuudessa on.

Vierailija
2/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän sitä varmaankaan pahuuttaan tee, se vaan on hänen tapansa toimia. Eikä pomoni ole osoittanut mitään epäilystä minun osaamistani ja tekemisiäni kohtaan, hänkin tietää, millainen tuon työkaverini tapa on. En voi muuttaa häntä, mutta voin muuttaa oman asenteeni häntä kohtaan... Mutta sekin on kyllä vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä niin kuin tilanne, että miten suhtautua epäreiluun työkaveriin?

Vierailija
4/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että nyt kirjataan kaikki työtauot: pomon määräys. Seuraava viikko. Sitten vertaatte taukojanne, huomaatte epäkohdan ja "pomo" määrää taas, että luotte säännölliset, ennaltamäärätyt tauot ja taukoajat.

Vierailija
5/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en halua mitään lätistelyä pomolleni, onhan se oma vikanikin, kun en kerta malta olla tauolla, vaan teen sitä pimeää ylityötä. Tauottomuus ei ole ongelman ydin, ongelma on oma asenteeni tuota työkaveriani kohtaan. Hän on kuitenkin hyvä työssään ja ainakin näennäisesti ihan ok, vaikka pidänkin häntä turhan valittajana ja näen aina hänen negatiiviset puolensa.

Vierailija
6/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei muiden tekemiset tai tekemättä jättämiset haittaa, tosin teen työtä, jossa en tuuraa ketään, eikä oma työni ole muista kovinkaan paljon riippuvainen. En koskaan laske omaa enkä muiden työmäärää tai vertaile työtaakkaa. Jos toinen ei tee omaa osuuttaan syystä tai toisesta niin teen helposti asiat itse sen kummemmin kysymättä tai asiasta sanomatta. Kuulun nopeisiin ihmisiin, jotka eivät jaksa odottaa toisten tekemistä vaan asioiden pitää tapahtua heti eikä huomenna. Minun työparina varmasti ap:n työkaveri jäisi pyörittelemään peukaloitaan ja valittamaan töiden "varastamisesta", sillä tekisin hänenkin työnsä siinä samalla. :D

Vierailija
7/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtava asenne sinulla ap! Olet todella oivaltanut sen, että loppujen lopuksi ympäristöön ei pysty vaikuttamaan, vain omaan itseen.

En tiedä auttaako tämä, mutta itse suhtaudun erääseen hankalaan ihmiseen niin, että hyväksyn hänet ja sen että hän on hankala. Kauheasti ei olla tekemisissä, yritän pitää kanssakäymisen mahdollisimman vähäisenä koska en vain jaksa. Mutta jos  hän käyttäytyy ikävästi, ajattelen että ikävä käytös kertoo hänestä, ei minusta, enkä ota itseeni. Eli se ihminen voi olla hankala ja ikävä, mutta ei sen tarvitse minun päivääni pilata. Ja jos alkaa harmittaa niin saa harmittaa, mutta en kuitenkaan takerru ja jää vatvomaan sitä omaa harmintunnetta, jolloin se menee nopeammin ohi.

Vierailija
8/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue tämä, jos siitä löytyisi vinkkejä

http://www.positiivarit.fi/nain_kohtelet_tyopaikan_ruttunaamaa

Vierailija
9/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö.. sä oot varmaan lahen läheltä.. kuulostaa toi tilanne niin tutulta? :)

Vierailija
10/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muissakin asioissa mattona, vai vain töissä ja tämän kaverin suhteen?

Kynnysmatto

Vierailija
11/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lahen läheltä eikä työkaveriani kyllä mitenkään voi moittia hitaaksi tai laiskaksi. Varmaankaan emme vain ole olleet riittävän kauan työkavereita, jotta olisimme oppineet toistemme tavoille, toistemme heikkouden ja vahvuudet.

Vierailija
12/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet konkreettisesti muualle taukosi ajaksi. Vaikka sitten istut vessakopissa pyörittelemässä peukaloitasi! Nyt et osaa vetää rajoja ja osa ihmisistä on sellaisia, jotka yrittävät niiden yli jatkuvasti tulla.

Vierailija
13/13 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voin kyllä alkaa käydä kakalla tauoilla, mutta en usko, että se poistaa tai vähentää negatiivista mielikuvaani tuosta työkaveristani. Mutta oikeasti kyllä tuossa vessataukojen pitämisessä on isokin idea. Otan tästä lähtien lehden mukaan vessakoppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme