Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MInulla on eräs ystävä, joka bloggaa,

Vierailija
07.09.2013 |

aina kun olen hänen luonaan kylässä, tarjolla on macaroneja :) Joka kerta niistä myös otetaan kuvia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:48"]

Että yksi miljonääri,jolla vaimo odottaa lasta ja vielä toinen miljonääri ja kolmas ja jopa neljäs. M en anna sinulle anteeksi. En tiedä mitä päässäsi pyöri kun teet tällaista. Et koskaan tulee minun lähelle. Et sinä,eikä kukaan muu teistä. En tarvitse apua missään,en tarvitse rahaa. Olen tottunut tekemään kaikki itse.Pärjään kaikissa,voit olla varma.Älä tule minun lähelle,pyydän.Etsi itsellesi toinen itä. Minä mieluummin palaan meneisyyteen. Olen onnellinen "siellä".Kiitos teille paljon kaikista. 

[/quote]

Kyllä se on ihan antibiooteilla hoidttavissa, mutta ymmärrän, että olet loukkaantunut, anteeksi, että tässä kävi näin, mutta rakkautta ei voi estää :(

[/quote]

Syö muutama macaron-leivos niin kyllä se siitä ;)

Vierailija
2/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:54"]

Että yksi miljonääri,jolla vaimo odottaa lasta ja vielä toinen miljonääri ja kolmas ja jopa neljäs. M en anna sinulle anteeksi. En tiedä mitä päässäsi pyöri kun teet tällaista. Et koskaan tulee minun lähelle. Et sinä,eikä kukaan muu teistä. En tarvitse apua missään,en tarvitse rahaa. Olen tottunut tekemään kaikki itse.Pärjään kaikissa,voit olla varma.Älä tule minun lähelle,pyydän.Etsi itsellesi toinen itä. Minä mieluummin palaan meneisyyteen. Olen onnellinen "siellä".Kiitos teille paljon kaikista. 

[/quote]

Kyllä se on ihan antibiooteilla hoidttavissa, mutta ymmärrän, että olet loukkaantunut, anteeksi, että tässä kävi näin, mutta rakkautta ei voi estää :(

[/quote]

Syö muutama macaron-leivos niin kyllä se siitä ;)

[/quote]

Auttaako oikeesti sankkeri II-vaihe, no ranskalaisista voi kyllä uskoa sekin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 10:21"]

Macarons-leivonnaisia tulee joka blogin tuutin täydeltä, edelleen! Voi tsissus sentään kun niitä sokerimömmöhöttöjä haetaan jopa Pariisista saakka jotta saadaan ne hötöt ja jotkut Ladureen leipomon mahtavat rasiat mukaan blogikuviin ja jotta muut blogien pitäjät lähtisivät niitä myös äkkiä noutamaan.
Kaikki hehkuttaa yhteen ja samaan teennäiseen ääneen kuvat nähtyään että "voih miten rakastamme Pariisia ja Pariisin macaroneja", ja otetaan sata lisäkuvaa sokerihumalassa ja muut huokaisevat ihastuksesta että kun "miten ihanaa ja pakko päästä Pariisiin taas niitä elämää mullistavia sokerimömmöhöttöjä ostamaan"! Vain siksi koska niillä on niin hieno ulkomainen nimi? Hui sentään, sillä kukaan ei voi rehellisesti sanottuna pitää niitä herkullisina, paitsi ehkä lapset! ; )

Mukana matkaavat miehet joutuvat näköjään rahti-aaseina niiden höttörasioita sitten Suomeen asti varjelemaan ja kantamaan. Kaveri oli kuullut joskus kun joku Pariisi-Helsinki koneessa ollut n. 30v nainen oli alkanut vauhkoamaan miesseuralaiselleen joka oli vahingossa kallistanut sitä Ladureen pussia että miten hän nyt ottaa niistä kuvat Suomessa, jos ne menivät ihan lyttyyn siellä pakkauksessa ja että jos niistä vuoti jotain tummaa täytettä pakkauksen ulkopuolelle niin ei saa enää kuvia jos rasia likainen! Jo on aikoihin eletty sanon minä. Varmaan pitää varata uusi Pariisin matka kotiin tultua, jotta saa siistin kuvakelpoisen rasian??!

En ymmärrä muutenkaan sitä kun otetaan kymmeniä kuvia jostain hiton rasiasta, oli se ylihintainen pahvirasia sitten Laduree, Hermes, Chaneli, Luputiini tai Vittooni.

PS. Bloggaajille vinkki: Cannolit ovat uusin hittileivonnainen maailmalla, ja macaronit ovat jo auttamattomasti out.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, miksi toistelet tätä samaa tekstiä? Elleissähän tämä oli Muotifriikit palstalla kesäkuussa 2012:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muotifriikit/1893475/arsyttavin-blogituote/#post11236633

Sama viesti tällä palstalla heinäkuussa tänä vuonna:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3833092/ketju/suomibloggaajilla_huonot_itsetunnot_kun_esitellaan_logotuotteita_joka_valissa/viesti/15#15

Ja nyt taas samaa! Jokohan nyt saman stoorin kertominen riittäisi, vai vieläkö aijot kauan aikaa tätä toistaa?

Hauskaahan tässä on se lentokone-episodi:

Kertomus kesäkuulta 2012:

"Kaveri oli kuullut _muutama viikko sitten_, kun joku Pariisi-Helsinki koneessa ollut n. 30v nainen oli alkanut vauhkoamaan miesseuralaiselleen joka oli vahingossa kallistanut sitä Ladureen pussia..."

Kertomus heinäkuulta 2013, eli runsas vuosi myöhemmin:

"Kaveri oli kuullut _muutama viikko sitten_, kun joku Pariisi-Helsinki koneessa ollut n. 30v nainen oli alkanut vauhkoamaan miesseuralaiselleen joka oli vahingossa kallistanut sitä Ladureen pussia..."

Nyt sentään älysit laittaa ajankohdaksi muutaman viikon asemesta joskus ;DD Ettei olisi urbaanilegendaa koko stoori? ;)

Vierailija
4/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macarons-leivonnaisia tulee joka blogin tuutin täydeltä, edelleen! Voi tsissus sentään kun niitä sokerimömmöhöttöjä haetaan jopa Pariisista saakka jotta saadaan ne hötöt ja jotkut Ladureen leipomon mahtavat rasiat mukaan blogikuviin ja jotta muut blogien pitäjät lähtisivät niitä myös äkkiä noutamaan.
Kaikki hehkuttaa yhteen ja samaan teennäiseen ääneen kuvat nähtyään että "voih miten rakastamme Pariisia ja Pariisin macaroneja", ja otetaan sata lisäkuvaa sokerihumalassa ja muut huokaisevat ihastuksesta että kun "miten ihanaa ja pakko päästä Pariisiin taas niitä elämää mullistavia sokerimömmöhöttöjä ostamaan"! Vain siksi koska niillä on niin hieno ulkomainen nimi? Hui sentään, sillä kukaan ei voi rehellisesti sanottuna pitää niitä herkullisina, paitsi ehkä lapset! ; )

Mukana matkaavat miehet joutuvat näköjään rahti-aaseina niiden höttörasioita sitten Suomeen asti varjelemaan ja kantamaan. Kaveri oli kuullut joskus kun joku Pariisi-Helsinki koneessa ollut n. 30v nainen oli alkanut vauhkoamaan miesseuralaiselleen joka oli vahingossa kallistanut sitä Ladureen pussia että miten hän nyt ottaa niistä kuvat Suomessa, jos ne menivät ihan lyttyyn siellä pakkauksessa ja että jos niistä vuoti jotain tummaa täytettä pakkauksen ulkopuolelle niin ei saa enää kuvia jos rasia likainen! Jo on aikoihin eletty sanon minä. Varmaan pitää varata uusi Pariisin matka kotiin tultua, jotta saa siistin kuvakelpoisen rasian??!

En ymmärrä muutenkaan sitä kun otetaan kymmeniä kuvia jostain hiton rasiasta, oli se ylihintainen pahvirasia sitten Laduree, Hermes, Chaneli, Luputiini tai Vittooni.

PS. Bloggaajille vinkki: Cannolit ovat uusin hittileivonnainen maailmalla, ja macaronit ovat jo auttamattomasti out.

Vierailija
5/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:20"]

aina kun olen hänen luonaan kylässä, tarjolla on macaroneja :) Joka kerta niistä myös otetaan kuvia.

[/quote]

Kiva. Tuollaisten hyvien hetkien, osaamisen ja jaksamisen muiston säilyttäminen myös kuvina voi hyvinkin auttaa jaksamaan sitten kun tulee niitä toisenlaisia aikoja.

Vierailija
6/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että Pierre Hermén ovat parempia kuin Laduréen, mutta miksi?

Olen käynyt Tukholman Laduréessa.

Vierailija
7/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on K-Kaupan Pirkka-macaronseja (Pirkan Parhaat taisi olla) kotona pakkauksessa, pitäiskö napata siitä rasiasta kuva nettiin? ;DDD

Vierailija
8/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä miksi niitä macaronsseja pitää kuvata. Tai onhan ne kivan näköisiä valokuvissa Ei kukaan niitä ikinä osta kahvinsa kanssa vaan ihan muita leivoksia. Macaronssit ovat pikkuleipiä, ottaisitko lusikkaleivän tai kaurakeksin kun menet kahvilaan nautiskelemaan??? No mä en ottaisi vaan kunnon herkkuja. Macaronsseja on helppo tehdä kotona, ei mitään ydinfysiikkaa ja varmasti paljon parempia itsetehtyinä kuin Ladureelta tai Hermeniltä ostetut sarjamössöt.

Vierailija
9/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:25"]

Olen kuullut että Pierre Hermén ovat parempia kuin Laduréen, mutta miksi?

[/quote]

Innovatiivisemmat maut ja pienempi jakelu, sanoisin.

Vierailija
10/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä se bloggaaja, joka liimailee laduree-merkkejä omiin tuulihattuihinsa??? googlettelin vähän ja osuin sellaiseen :D

Vierailija
11/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:19"]

Macaronsseja on helppo tehdä kotona, ei mitään ydinfysiikkaa ja varmasti paljon parempia itsetehtyinä kuin Ladureelta tai Hermeniltä ostetut sarjamössöt.

[/quote]

Hei, jos tosiaan olet ranskalaisen ammatti-patissierin tasoinen kotileipuri, haluan alkaa ystäväksesi ihan juuri nyt. Ja jos pystyt minulle loihtimaan sellaisen Pierre Hermén ruusunlehtimacaronia vastaavan macaronin, niin tulet olemaan paras ystäväni ikinä. ;-) Olen itse nimittäin todellinen leivosfani noin niinkuin yleensä ottaen, ja mukavaahan se olisi pystyä loihitimaan kotiuunissa samanlaisia ihanuuksia kuin mitä olen Ranskassa syönyt, mutta ei minulta vain onnistu. 

Se kyllä pitää sanoa, että ne leivokset, macaronit ja cannellonit mukaalukien, pitää syödä mahdollisimman tuoreina mahdollisimman lähellä,  eivät samalta maistu kolmantena päivänä leipomisen jälkeen ja kuivassa lentokoneilmassa kuljetuksen jälkeen kuin siellä leipomossa samana päivänä syötyinä. 

Vierailija
12/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:19"]

Macaronsseja on helppo tehdä kotona, ei mitään ydinfysiikkaa ja varmasti paljon parempia itsetehtyinä kuin Ladureelta tai Hermeniltä ostetut sarjamössöt.

[/quote]

Hei, jos tosiaan olet ranskalaisen ammatti-patissierin tasoinen kotileipuri, haluan alkaa ystäväksesi ihan juuri nyt. Ja jos pystyt minulle loihtimaan sellaisen Pierre Hermén ruusunlehtimacaronia vastaavan macaronin, niin tulet olemaan paras ystäväni ikinä. ;-) Olen itse nimittäin todellinen leivosfani noin niinkuin yleensä ottaen, ja mukavaahan se olisi pystyä loihitimaan kotiuunissa samanlaisia ihanuuksia kuin mitä olen Ranskassa syönyt, mutta ei minulta vain onnistu. 

Se kyllä pitää sanoa, että ne leivokset, macaronit ja cannellonit mukaalukien, pitää syödä mahdollisimman tuoreina mahdollisimman lähellä,  eivät samalta maistu kolmantena päivänä leipomisen jälkeen ja kuivassa lentokoneilmassa kuljetuksen jälkeen kuin siellä leipomossa samana päivänä syötyinä. 

[/quote]

Olen syönyt Ladureen ja Hermenin macaronsseja ja tarjonnut niitä ystävillekin, samoin itsetekemiäni. Voin sanoa rehellisesti ettei paatunut Laduree-rakastaja-ystäväni tajunnut syövänsä minun tekemiäni macaronsseja. Et sinäkään eroa huomaisi. Se on ihan vissi.

Vierailija
13/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/35 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 00:16"]

Ihan mielenkiinnosta, miksi toistelet tätä samaa tekstiä? Elleissähän tämä oli Muotifriikit palstalla kesäkuussa 2012:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muotifriikit/1893475/arsyttavin-blogituote/#post11236633

Sama viesti tällä palstalla heinäkuussa tänä vuonna:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3833092/ketju/suomibloggaajilla_huonot_itsetunnot_kun_esitellaan_logotuotteita_joka_valissa/viesti/15#15

Ja nyt taas samaa! Jokohan nyt saman stoorin kertominen riittäisi, vai vieläkö aijot kauan aikaa tätä toistaa?

Hauskaahan tässä on se lentokone-episodi:

Kertomus kesäkuulta 2012:

Kertomus heinäkuulta 2013, eli runsas vuosi myöhemmin:

Nyt sentään älysit laittaa ajankohdaksi muutaman viikon asemesta joskus ;DD Ettei olisi urbaanilegendaa koko stoori? ;)

[/quote]

Minäkin muistan lukeneeni saman jutun, mutta moneen kertaan jo. Kiitos kun virkistit muistian, että mistä! :D Minäkään en millään jaksa uskoa jutun todenperäisyyteen, kuulostaa vähän keksityltä.

Vierailija
16/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:46"]

Olen syönyt Ladureen ja Hermenin macaronsseja ja tarjonnut niitä ystävillekin, samoin itsetekemiäni. Voin sanoa rehellisesti ettei paatunut Laduree-rakastaja-ystäväni tajunnut syövänsä minun tekemiäni macaronsseja. Et sinäkään eroa huomaisi. Se on ihan vissi.

[/quote]

Asutko Pariisissa? Oletko tarjonnut ne Hermé'n macaronit suoraan jostakin hänen Pariisin liikkeestään haettuina samana päivänä? Pointtini oli nimittäin juuri se, ettei paraskaan leivonnainen kestä kovin pitkää kuljetusta ja tai säilytystä. Siksi on ihan turha lähteä vertaamaan esim. jostain netistä tilattuja Pierre Hermé'n macaroneja sinun omiin uunituoreisiin leivoksiisi.

Itse kyllä huomasin esim. Hermén macaroneissa siellä Pariisissa (joo, olen ollut Pariisissa, olen hieno ihminen ;-)) syötyinä selkeän eron jo ostopäivää seuraavana aamuna. Eivät olleet ollenkaan yhtä hyviä. Samoin sinänsä hyvin säilyvä sacher-kakku on kuitenkin ihan eri makuista siellä Hotel Sacherissa syötynä kuin sieltä kotiin kuskattuna, valitettavasti.

Joka tapauksessa, niin ruoka(kin)snobi kuin olen,  itse en oikeasti usko pystyväni kotikokkina ollenkaan Olivier Roellingerin tasoiseen innovaatioon mausteiden käytössä, ja Pierre Hermé on leivosmaailman Olivier Roellinger. Hänellä on sellaista näkemystä erikoisten makujen ja tekstuurien yhdistämiseen, joka erottaa hänet myös useista teknisesti taitavasti, perusreseptejä toistavista pâtissiereista. 

Mutta jos todella tunnet olevasi ns. ammattitason patissier, niin suosittelen kyllä uran luontia sillä. Jo Helsingissä on hyvät markkinat tällaiselle taidolle, saati sitten maailmalla. Miksi pitää taitoa leipoa  hyvällä menestyksellä vain sille yhdelle vannoutuneelle "Ladurée fanille" ja mesota saamastasi vastaanotosta  keskustelupalstoilla, kun voisit todistaa taitosi laajemmalle piirille, ja vielä saada sillä elantosi?

Vierailija
17/35 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko hyvät päiväkännit? Nyt olisi jo aika mennä nukkumaan, tai "menneisyyteen", ihan miksi sitä haluat kutsua.

Vierailija
18/35 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, oot melkein julkkis siis itsekin.

Vierailija
19/35 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas... Ja kuka tämä "ystäväsi" on?

Vierailija
20/35 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierremacaroneja vai putkimacaroneja vai simpukkamacaroneja? Vai nallemacaroneja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi