Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

löytyykö palstalta koronan vaikan muodon sairastaneita?

Vierailija
23.08.2020 |

Kertokaa oireistanne ja sairauden kestosta ja onko tullut jälkioireita

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis piti olla vakavan muodon sairastaneita, ei vaikan. Ap

Vierailija
2/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oireista päätellen se vaikeampi muoto, vei teholla ja hengenlähtökin oli lähellä. Alkoi oireettomana tai siis mahdollisen altistumisen takia tehtiin testi, vaikkei oireita ollutkaan ja testi positiivinen. Oireeton olin vajaan viikon positiivisen testin jälkeen, sit alko tulla oireita hengenahdistus, yskä, korkea kuume, ripuli, haju- ja makuaistin häviäminen. Oireet paheni muutamassa päivässä niin, että jouduin sairaalahoitoon ja lopulta teholle. Kaikkiaan tauti kesti noin 7vk tai sillon koronatestit oli negatiiviset. Nyt sairastamisesta on jo kuukausia, mutta jälkioireista kärsin yhä edelleen. Jouduin mm. osittain opettelee uusiks kävelee, kunto romahti totaalisesti, lenkkeily ei vieläkään mahdollista. Töihin oon osa-aikasest pystyny palaamaan kun työnkuva muutettiin, mutta sekin vie paljon normaalista enemmän voimia. Jälkioireina on yhä hengenahdistus jos vähänkin enemmän rasittaa itseään fyysisesti, syke jatkuvasti koholla, muisti selkeästi aiempaa huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti alkoi heti kovalla kuumeella, pari viikkoa sahasi 39,5-40 asteen välillä. Samalla alkoi päänsärky ja järkyt nivevlkivut, pahoinvointi, ripuli, ruokahaluttomuus ja pieni köhä.

Yskä paheni muutaman päivän jälkeen, samalla tuli kovaa huimausta ja hengästyminen oli ihan hirveää jopa suihkussa käynnistä.

Koronatesteja oli tehty tässä vaiheessa kaksi ja molemmat negatiivisia.

Sairastettuani 9 vrk jouduin sairaalaan, tässä vaiheessa vasta koronatesti oli positiivinen, siitä parin päivän päästä teholle, missä meni neljä päivää. Sen jälkeen vielä osastolla kaksi viikkoa, eli sairaalassa olin kolmisen viikkoa.

Saikulla olin yhteensä 2,5kk. Edelleen vaivaa korkea leposyke ja nivelsäryt. Muisti pätkii, mutta onneksi keuhkot kunnossa ja hengittäminen tuntuu normaalilta.

Vierailija
4/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. milloin sairastuit ja missä sairaalassa olit? Kyselee vastaaja nro 3

Vierailija
5/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran harvinainen tauti, että tuskin palsamammoista montaa sen vaikeana löytyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi