Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa siirrytte housuvaippoihin?

17.07.2006 |

Minkä ikäisellä/painoisella alatte käyttää housuvaippoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että en olisi edes itse hoksannut ostaa housuvaippoja ellei olisi tullut Liberolta paria näytevaippaa...olisin varmaan vaan jatkanut päivittäistä taistelua teippivaippojen ja rimpuilevan pojan kanssa. Jotenkin olin kuvitellut, että housuvaipat on taaperoille. No, aina oppii jotain uutta.

Vierailija
2/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirryttiin housuvaippoihin kun poika oli reilu puolivuotias.Teippivaipan laitto alko olla jo melkosta taiteilua, kun samantien lähdettiin konttaamaan karkuun ku selälleen kelistettiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei pysynyt sekuntiakaan paikallaan hoitopöydällä ja aina kääntyi mahalle. Joten housuvaipat on paljon kätevämpiä, kun ne saa vain äkkiä kietaista päälle!! Meillä vauva painaa reilun 7,5 kg.

Vierailija
4/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen housuvaipat hankaliksi laittaa. Ainakin nyt kesäaikana, kun lapsella on nihkeä iho. Meillä on niitä sen vuoksi, että mies ei " osaa" vaihtaa vaippaa sylissä, siispä laittaa housuvaippoja. Itse kun vaihdan, niin käytän tavallisia tarravaippoja, ja vaihdan siis sylissä, on nopea ja helppo tapa. Lattialla homma ei ole sujunut enää moneen kuukauteen, poika nyt 11kk.

Vierailija
5/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen ollessaan 6kk. Oli sen verran vaikeaa saada kiemurtelevalle vauvalle tarravaippoja paikalleen, että housuvaipat olivat hyvä ratkaisu. Lisäksi pystyi vaihtamaan pissavaipat esim. ostarilla vain sylissä, ei tarvinnut jonotella lastenhoitohuoneisiin.

Toinen tyttö on nyt 4,5kk jo aikamoinen kiemurtaja ja kääntyilijä, mutta ainakin toistaiseksi vielä saa tarrat hyvin. Mutta heti kun alkaa vaipat falskata huonon teippauksen takia, vaihdamme vaippahousuihin. Ne on tosi kätevät kyllä!

Vierailija
6/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö housuvaippojen koot hyvin paikkansa? Käytän nyt vähän vajaa 6kk vauvalla Liberon 7-14kg teippareita, vaavi painaa nyt 10kg. Kumpikohan menee paremmin, se Liberon 7-11kg vai 10-14kg housuvaippa? Alkaa tosiaan olla aikamoista kiemurtelua ja heilumista tuo hoitopöydällä vaipanvaihto, ja vauva itsekin välillä repii teipit auki vahingossa.

Vierailija
7/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli näytteenä 7-11 kg. Poika oli 10 kg. Meni kyllä päälle, mutta oli ehkä turhan napakka. Seuraava koko, siis 10-14 kg, oli sopivampi.

Vierailija
8/8 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kiitos vastauksesta:)