K-SUPERMARKETeilla suuri lohihuijaus
Super päivien ykköstarjous lohifile 6, 99 € / kg loppui kaupoista kesken jo torstaina. Kauppiaat eivät antaneet toista tuotetta eivätkä kuponkia, että tuotteen voisi hakea myöhemmin. Uskomatonta. Arvioin tempun hyödyttävän 1000 € / päivä / kauppias
Kommentit (11)
"Jos tarjoustuote loppuu kesken, asiakkaalle on annettava mahdollisuus ostaa tuote myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle."
Tämä siis suoraan kuluttajaviraston sivuilta...
Se, että mainostaa tuotetta olevan rajoitetun määrän ei vielä riitä, vaan kun mainos on julkaistu, tuotetta on oltava myynnissä riittävä määrä.
Haha ihan perus mainoskikka. Menee samaan sarjaan punaisten hintalappujen kanssa, sama hinta mut eri värinen lappu. Joskus saattaa jopa olla alennus mutta sekin luokkaa 1-10 senttiä. Ja ihmiset ostaa kun HALPAAA ON!
Paras oli se mainoslause TUORETTA pakattua kalaa. Syön hattuni jos se oli alle 3 pv vanhaa!!
Eniten suututtaa tuo, että ei saanut tuotetta myöhemmin. Kauppiaat tietävät säännöt, mutta eivät piittaa.
Kyllä sitä lohta oli tänäänkin Herttoniemen Hertassa.
Meidän K-kaupassa oli kyllä tuota lohta. Monesti aiemmin on tarjoustuotteet meilläkin loppunut heti alkuunsa.
Kerran oli euron päivät k-supermarketissa ja kun sinne näiden tarjousten takia menin olivat kaikki euron tuotteet loppu. Tulihan sieltä sitten muuta ostettua, näin kauppias tekee rahaa.
Miten niin hyödyttää? Tolla tempulla saa vain asiakaskadon.
Toi on tosi yleistä ihan missä tahansa kaupassa. Houkutellaan ihmisiä sisään tarjoustuotteella, joka loppuu alkuunsa. Sitten ihmiset harmistuvat, mutta ostavat kuitenkin jotain muuta eivätkä marssi tyhjin käsin kaupasta - ja kauppa kiittää!
Olisit saanut kupongin, kun olisit valittanut riittävän pitkään. Kuluttajansuojalaista löytyy pykälä, en muista mikä enkä jaksa kaivella...
Toivottavasti mainoksessa luki, että kyseessä on rajallinen erä. Silloin kauppiaalla ei ole velvollisuutta antaa korvaavaa tuotetta tai samaa tuotetta kuponkia vastaan myöhemmin.
Yleinen käytäntö on kyseessä, Lidl tekee tätä viikottain; isot mainokset ja tarjoustuotetta ehkä 10kpl/kauppa. Prisman tämän viikon tarjoukset on käsitelty jo täällä (sisäänheittotuotteethan menivät siellä kaupan työntekijöille, reilu peli!).