Pelkäävätkö naiset kaljuutta?
Nainen ei voi hormonaalisista syistä kaljuuntua kuten mies, mutta hiusten menettäminen on ilmeisesti painajaisissakin esiintyvä pelko naisilla.
Nainen, mikä sinusta olisi pahempaa, menettää kaikki hiuksesi vai että;
-Menettäisit rintasi tai että ne supistuisivat säälittävyyteen (ei koske niitä jotka inhoavat omiaan jo valmiiksi)
-Naamasi muuttuisi hieman pöhöttyneemmäksi tai rumemmaksi tai
-Näyttäisit aina muuten vain viisi vuotta vanhemmalta
-Selluliittia ilmestyisi iholle huomattavan paljon (lähtötilanteeseen verrattuna)
-Menettäisit näkyviä hampaita
-Saisit suuria arpia vartaloon tai yhden näkyvän arven kasvoihin
-Alapääsi saisi jauhelihamaisen ulkonäön (osalla naisista luonnostaan)
Kuinka paljon kaljuus vaikuttaisi identiteettiisi? Joutuisitko kompensoimaan muilla avuilla vai oppisitko että ehkä tuntemaan olosi mukavaksikin?
Kommentit (3)
Oletko ap sairastanut syöpään? Miltein kaikki kuulosti epämiellyttäviltä lisäjutskilta, joita tulee solusalpaaja hoitojen myötä.
Itse tuon pa...n läpikäyneenä voisin sanoa, että kaljuuntuminen pelotti.Kaljuuntumisen Pelko oli oikeastaa se kamalin asia dg:n saatuani. Onneksi en tuolloin tiennyt noista mainitsemistasi lisäjutuista...
Entäs nyt muutama vuosi hoitojen jälkeen? Nykyisin ihanat sytokiharat. Ilmeisesti huomiota herättävät, kun tunemattomatkin kyselevät hiuksistani. Sellaiset korkkiruuvikiharat. Ilmeisesti epätavalliset kun noin huomiota herättävät. Itse olen tyytyväinen nykyiseen helppohoitoiseen kampaukseen. Se kaljuvaihe loppujen lopuksi oli erittäin lyhyt...
Ettei ihanista kiharoista hehkuttaminen olisi liian täydellisen kuuloista, voisin kertoa, että hoidoista jäi melkoisen paljon erilaisia riesoja...
Hiustenlähto on helposti peitettävissä eikä heilauta mihinkään suuntaan. Otan hiustenlähdön mieluummin kuin mitään noista luettelemistasi asioista. Osa niistäkään ei kyllä ole kovin kauheita. Me kaikki vanhenemme. MInulla on lupa näyttää keski-ikäiseltä. Olen ehtinyt saada elämästä kaikki ne asiat, jotka edellyttävät nuoruutta. Sitten voisi olla ahdistavaa olla keski-ikäinen, jos olisi jotenkin jättänyt nuoruuden elämättä. Mutta se olikin jo eri asia.