Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlat tulossa

Vierailija
07.09.2013 |

Kuka teillä kutsuu vieraat, miettii (ja valmistaa) tarjoilut? Kuka kattaa pöydän, valitsee astiat ja servetit, kukat, kynttilät, kuka silittää pöytäliinan? Jne jne.

Meillä on rippijuhlat tulossa ja ainoa joka niitä joutuu miettimään olen minä. No sankari valitsi servetit pitkän neuvottelun jälkeen. Mies ei kuulema osaa tehdä mitään, joten ei sitten teekään mitään. Siivoilee ehkä viime hädässä jotakin ja sitten on vihainen.

Tämä sama kaavio toistuu joka juhlissa, on kyse grilli-illasta, synttäreistä, rippijuhlista, mistä vaan. Mies luistaa kaikesta ja suuttuu jos hänelle siitä sanotaan. Ja minä mietin ja teen kaiken.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä aika yhteistyössä on kaikki sujunut. Juhlakalut ovat itse sanoneet mielipiteensä ja auttavat myös valmisteluissa, vaikka tietysti miehen kanssa lopulta tehdäänkin päätökset ja ollaan päävastuussa.  

Mieheni on aika poikkeustapaus ilmeisesti, tekee tosi paljon kotitöitä, oikeastaan ainoa jota ei tee on pyykinpesu joka on täysin minun vastuullani. Mutta juhlavalmisteluissa yhdessä siis mietitään kutsuttavat ja tarjoilut. Mulla on ehkä suurempi vastuu koristeluista ja kattamisesta ja sellaisesta yleisestä organisoinnista varsinaisena juhlapäivänä jotta kaikki sujuu, mutta mies tekee yleensä enemmän siivouksen suhteen, ja koska tykkää leipoa ja kokata, niin useimmiten hän tekee suuremman osan tarjoiluistakin. 

Vierailija
2/2 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän parin vuoden tauon jälkeen lapsilleni yhteiset sukulais-kummisynttärit huomenna ja vieraita on oman perheen lisäksi tulossa noin 20-25. Lapset hoitavat huoneensa pyytämättä hyvään kuntoon ja varsinkin keskimmäinen, 10 vuotias, tekee kyselemättä kaikkea muitakin juttuja mitä nyt huomaa, että voisi tehdä. Vietimme pari rattoisaa tuntia myös kun kirjasimme ylös ehdotuksia tarjottavista ja järjestelyistä.

Mies leikkaa nurtsin ja pesee terassin ainakin. Olen jo parin viikon ajan tehnyt alustavia juttuja hiljakseen, ostanut tarjottavaa, öljynnyt puutasot, pessyt näkyvämmät ilta-aurinkoon olevat ikkunat jne. Tarjottavat pidämme kohtuullisina ja sankarit auttavat niissä niin paljon kuin pystyvät, kakkujen teossa olen lähinnä päällysmies, lapset tekevät loput. Kaikki tänne tulevat tietävät minne tulevat ja en stressaa liikaa, mutta huolehdin, että kaikki menee kivasti ja täällä on kivan näköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi