Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin parisuhteessa vai yksin yksin`?

Vierailija
07.09.2013 |

Onko siis parempi olla yh:na lasten kanssa vai parisuhteessa jossa ei enää mitään yhteistä ja toinen läsnäolollaan lähes ainoastaan ahdistaa?

Pitäisi päättää kumpi painaa vaakakupeissa enemmän, hieman parempi taloudellinen tilanne ja tarvittaessa hoitoapu vai se että ei tarvitse ahdistua toisen läsnäolosta, mutta hoitaa totaalisesti itse kaikki?

Kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin yksin. Se vapauden tunne, kun pääsee ahdistavasta suhteesta eroon...

Vierailija
2/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yksin! En haluaisi samaan kotiin ihmistä, jota en rakasta. En halua katsella ja kuunnella ja tavata joka päivä sellaista ihmistä. Haluan kotiin positiivisen ja iloisen ilmapiirin, eikä sellaista saa jos siellä joku ärsyttää ja ahdistaa. En todellakaan pelkää miehettömyyttä, tulen aivan hyvin toimeen ilman miestäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen suhteen ahdistuksen aiheuttaa? Jos toinen on sen aiheuttaja, niin sitten on parempi päästä eroon mutta jos se tulee itsestä, niin siinä tapauksessa voi seurata mukana uuteen yksinäiseen elämään.

Vierailija
4/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin yksin. Odotan itsekin, että  päsen tästä paskasta pois, samoten lapset odottaa. Mies tulee ja menee ja me muut ollaan kuin ilmaa. 

Kuukauden päästä muutto uuteen kotiin

,

5/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helpolla tule se lopullinen päätös, vaikka tietäisikin, että on varmasti parempi ilman jatkuvaa surua ja pahaa mieltä (minkä se toinen aiheuttaa eikä edes välitä siitä). Tottakai sitä miettii, miten ihmeellä jaksaa koko ajan yksin, mutta toisaalta, itse olen käytännössä lähes ollut jo yksinhuoltaja vaikka nyt vasta ollaan eroamassa.

Vierailija
6/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäiset lapset sulla vitonen on? Mitä heille on kerrottu erosta?

Meillä vaikka miehen toimet aiheuttaa mulle ahdistusta, mutta silti jotenkin mietin alitajusesti (säälin?) että miten HÄN tulee toimeen eron jälkeen. Huh, näyttääpä tyhmältä kirjoitettuna.

Mies ei ole mitenkään paha, ehkä enemmänkin tunnekylmä elämään parisuhteessa.

ap

Vierailija
7/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin. Huono parisuhde imee uskomattoman paljon voimia muulta elämältä.

Vierailija
8/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen vastaa. Lapset on 10,  12 ja 14. Mies ollut aina ihana ja hyvä, kunnes näin kävi. 

Kamalaa tämä on, mutta ei voi mitään. 20 V ollaan oltu yhdessä ja näin kävi

Vierailija
9/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5) onnea uuteen elämään sulle ja lapsille!

Vierailija
10/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 09:51"]

[/quote]

Samoin sinulle

Vierailija
11/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 09:51"]

[/quote]

ja kiitos sanoistasi

Vierailija
12/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin, yhdessä lasten kanssa :)...tein päästöksen joitakin vuosia sitten .Lähdin pois kylmästä suhteesta jossa mies eli omien tarpeidensa ehdolla. 

Elän ja pystyn hengittämään nykyisin , olen onnellinen yksin lasten kanssa :)

Taloudellisesti pärjään paremmin kuin ennen, mistähän tämä johtuu ?

Olisiko niin et vaikka mies oli parempi tulonen minä maksoin pienestä palkastani niin paljon enemmän kuin mies...

Ratkaisut ovat vaikeita...lapset vain ovat niin fiksuja et vaistoavat kaiken vaikkette puhu asioista. Ja näin ollen näkevät ikävää malliakin.

Tsemmpiä ja rohkeutta sinulle!

Vierailija
13/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nelonen sanoi, voi paha olo seurata jos se johtuukin itsestä. Onko mies oikeasti se mikä ahdistaa vai ahdistaako kenties molempia suhteessa joku mistä voisi puhumalla päästä eteenpäin?

Vierailija
14/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin...lastenhoito apua minulla ei ole .Vanhemmat asuvat kaukana. Lapset ovat säännöllisesti isällään joka toinen vkl ja silloin on vapaata..Kun elimme yhdessä minulla ei olllut koskaan "vapaata".

Toki olisin onnellisempi "ehjässä " ja onnellisessa perheessä. Olisi joku toinen vanhempi jonka kanssa jakaa lasten kasvatukseen ja huoleen liittyvissä tilanteissa. Mutta jos ei onnistu ei onnistu.

Vierailija
15/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin...lastenhoito apua minulla ei ole .Vanhemmat asuvat kaukana. Lapset ovat säännöllisesti isällään joka toinen vkl ja silloin on vapaata..Kun elimme yhdessä minulla ei olllut koskaan "vapaata".

Toki olisin onnellisempi "ehjässä " ja onnellisessa perheessä. Olisi joku toinen vanhempi jonka kanssa jakaa lasten kasvatukseen ja huoleen liittyvissä tilanteissa. Mutta jos ei onnistu ei onnistu.

Vierailija
16/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehellä "vapaata"? Samalla lailla siinä sinullakin on oikeus ottaa "vapaata" parisuteessakin.

Vierailija
17/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yksin yhdessä, lisäksi kävi niin onnellisesti että mies lähti tai silloinhan se oli maailmani loppu. Aika pian huomasin että miten onnellinen olen ja miten paljon helpommalla pääsen kun perheessä ei ole  toista aikuista jonka onnellisuudesta minun oli vastattava, nyt saan vastata vain omasta onnellisuudestani.

Tottakai olen surullinen että valitsin kaiketi väärän isän lapsille, mutta eiväthän he olisi nuo ihanat lapset jotka nyt ovat jos heillä olisi toinen isä ja surullinen kun lapsilla ei ole ehjää kotia joka antaisi mallin kestävään parisuhteeseen.

Vierailija
18/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 08:50"]

Onko siis parempi olla yh:na lasten kanssa vai parisuhteessa jossa ei enää mitään yhteistä ja toinen läsnäolollaan lähes ainoastaan ahdistaa?

Pitäisi päättää kumpi painaa vaakakupeissa enemmän, hieman parempi taloudellinen tilanne ja tarvittaessa hoitoapu vai se että ei tarvitse ahdistua toisen läsnäolosta, mutta hoitaa totaalisesti itse kaikki?

Kokemuksia?

[/quote]

Minä minä minä. Minä minä. Minä. Mites lapset ja heidän hyvinvointinsa?

Vierailija
19/19 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen tilanne vaikuttaa myös lapsiin. Huomaan että varsinkin varhaisteini näyttää kärsivän tästä kodin ilmapiiristä ja tarkkailee molempien käytöstä, puhetta ja reaktioita.

Lasten kanssa käydessäni kolmistaan jossakin, on paljon vapautuneempi ilmapiiri.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi