Myin eilen autoni joka tänään kolaroitiin
Myin eilen autoni. Tehtiin luovarit ym ja ostajalle selväksi että tulee katsastaa auto ennenkuin ajaa sillä.
Ostaja sanoi juu juu, maksoi auton ja lähti.
tänään soitettiin että auto oli ajanut toisen auton perään.
tietoni kun ovat vielä rekisterissä.
koskeeko asia enää millään lailla minua?
En tiedä, katsastiko ostaja autoa ja onko hänellä vielä edes vakuutusyhtiöitä.
Kommentit (15)
Juu mullakin on luovari!! Onneksi!!
No se on hyvä että ne luovarit on tehty. Mutta auto oli siis katsastamaton ts siinä ei sitten myöskään ollut vakuutusta, kun myyjänhän kirjoilla se on 7 päivää myynnin jälkeen. Jaa, pisti ny muuten mietityttämään minuakin...
No ei siinä sitten sinulla enää pitäisi olla mitään vastuuta. Auton olet myynyt, sulla on todistus siitä ja se on siinä :)
Voit itsekin kävellä sen lapun kanssa konttorille ja sanoa että olet auton jo myynyt :)
7 päivän sisällä se auto pitää vaihtaa omiin nimiinsä, omistajan vaihdos tapahtuu kauppa hetkellä. Ostohetkestä siis 7pvä aikaa vaihtaa omille nimille auto.
Vakuutuksetkin katkeaa siihen ostopäivään.
Mun mielestä toi menee sun piikkiin. Jos ostaja ei ole vakuuttanut autoa, niin sun vakuutus on voimassa. Kannattaisi tehdä liikkeen kanssa aina kaupat, niin säästyy jälkikuluilta!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 00:49"]
Mun mielestä toi menee sun piikkiin. Jos ostaja ei ole vakuuttanut autoa, niin sun vakuutus on voimassa. Kannattaisi tehdä liikkeen kanssa aina kaupat, niin säästyy jälkikuluilta!
[/quote]
Ei ole!! Vakuutus katkeaa ostopäivään. Ja ap:lla on todistus siitä milloin on auton myynyt! Joten vakuutus katkeaa siihen ostohetkeen.
7 pv vakuutukset on voimassa ostajan hyväksi. Korvausen maksaa siis ap:n vakuutusyhtiö. Nyt sattuneen vahingon ei kuitenkaan enää pitäisi vaikuttaa ap:n vahinkohistoriaan (ts. bonuksiin), kun luvutus jo tehty.
Eri asia on, jos auto oli aikaisemmin seisonnassa ja ap:lla ei ollut sille liikennevakuutusta. Silloin liikennevakuutuskeskus korvaa vahingon ja perii ostajalta hyvikkeen vakuuutuksettomalla autolla ajosta.
Miksihän meillä on sitten vakuutukset päättynyt aina ostopäivään...
Ei pitäisi minusta koskea sinua vaikka vakuutusyhtiösi voikin joutua jotain maksamaan.
Myit katsastamattoman auton? Miten ihmeessä ostaja suostui siihen?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 07:42"]
[/quote]
Ehkä ostaja ei ole niitä fiksuimpia ja lainkuuliaisimpia yksilöitä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 07:42"]
[/quote]
Miksi ei olisi suostunut? Olen elämäni aikana myynyt 7 katsastamatonta autoa
Ei koske sinua enää millään tavalla. Ei vaikka kolari olisi ajettu myyntipäivänä...
Teitko laput myös itsellesi?
Periaatteessa sinun vastuu katkeaa siihen päivään kun nimet on luovareihin laitettu. Kunhan sinullakin on todistus siitä, ei muuten, mutta jos alkaa ostaja väittämään ettei ole ostanut autoa jne.