Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa nöyryyttävä käynti fysioterapeutilla

Vierailija
06.09.2013 |

Vieläkin ärsyttää ja harmittaa! Ihan kummallinen käynti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tiedän tuon miestyypin. Mitä hyvänsä tuollaiselle sanoo, aina tulee sellasta pientä ivallista vastaan vänkäämistä vastauksena. Usein asiakaspalvelutehtävissä ja iältään 35-50 nämä miekkoset. Joku ihme napoleonkompleksi näitä vaivaa. Tai katkeruus siitä, ettei olekaan saanut aikaan jotain Suurta elämässään ja varsinkin naisasiakkaat saavat kuulla kunniansa tällaisilta tyypeiltä.

Vierailija
22/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa fysioterapeutin käytös sellaiselta, että on sillä ylimielisyydellään ja kautta rantain -vastauksillaan pelkästään peitellyt omaa tietämättömyyttään. Oliskohan niin, että hänellä ei ole oikeasti ollut harmaata hajua, mistä vaivasi johtuu, mikä kivun aiheuttaa, mikä auttaisi tai mikä pahentaisi sitä.. On sitten kierrellyt ja kaarrellut vastaamatta kunnolla mihinkään ja siihen tyyliin, ettet kyselisikään enempää liian vaikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:45"]

Mä luulen, että tiedän tuon miestyypin. Mitä hyvänsä tuollaiselle sanoo, aina tulee sellasta pientä ivallista vastaan vänkäämistä vastauksena. Usein asiakaspalvelutehtävissä ja iältään 35-50 nämä miekkoset. Joku ihme napoleonkompleksi näitä vaivaa. Tai katkeruus siitä, ettei olekaan saanut aikaan jotain Suurta elämässään ja varsinkin naisasiakkaat saavat kuulla kunniansa tällaisilta tyypeiltä.

[/quote]

Joo, olen tosiaan tämän tyyppisiä henkilöitä tavannut aikaisemminkin asiakaspalvelussa. Yleensä ovat töissä kodinkoneliikkeissä, matkapuhelinmyyjinä tai jossain muussa paikassa missä voivat pitää esitelmiä "tyhmille naisasiakkaille" ja päteä. Aikaisemmin ei ole tullut vastaan hoitoalalla..

ap

Vierailija
24/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:48"]

Kuulostaa fysioterapeutin käytös sellaiselta, että on sillä ylimielisyydellään ja kautta rantain -vastauksillaan pelkästään peitellyt omaa tietämättömyyttään. Oliskohan niin, että hänellä ei ole oikeasti ollut harmaata hajua, mistä vaivasi johtuu, mikä kivun aiheuttaa, mikä auttaisi tai mikä pahentaisi sitä.. On sitten kierrellyt ja kaarrellut vastaamatta kunnolla mihinkään ja siihen tyyliin, ettet kyselisikään enempää liian vaikeita.

[/quote]

Voi olla tätäkin. Tuli heti fiilis, että ei ole ihan penaalin terävin kynä (vaikka niin itse luuleekin).

ap

Vierailija
25/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että oot käyny jonku idiootin luona. Unohda koko juttu ja jätä tuollaiset sanomiset omaan arvoonsa.

Vierailija
26/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:14"]

Ikävä kokemus varmasti, mutta lienee selvää, että tuo fyssari ei ollut ihan normaali ihminen (ainakin äärimmäisen epäystävällinen luonne + käytöstavat puuttuivat). On siis todennäköisesti tuollainen kaikille. Kannattaa suhtautua lähinnä huvittuneesti.

[/quote]

Mutta siis tämän lisäksi kannatan ehdottomasti palautteen antamista esimiehelle! Kyllähän tuollaisesta tulee itse kullekin kurja olo. Ja koska ihmiset ovat yleensä melko ystävällisiä ja kohteliaita vieraita kohtaan niin on vaikea reagoida oikein tuollaisissa tilanteissa, kun joku käyttäytyy ihan normien vastaisesti.

Vierailija
27/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:45"]

[/quote]

Joo, olen tosiaan tämän tyyppisiä henkilöitä tavannut aikaisemminkin asiakaspalvelussa. Yleensä ovat töissä kodinkoneliikkeissä, matkapuhelinmyyjinä tai jossain muussa paikassa missä voivat pitää esitelmiä "tyhmille naisasiakkaille" ja päteä. Aikaisemmin ei ole tullut vastaan hoitoalalla..

ap

[/quote]

Just niin. Näitä on juuri tuollaisilla aloilla. Olen aina kovin otettu, kun tulee sähköasentaja, joka asiallisesti ja kivasti vastaa ja tekee hommansa ja ehdottaa mukavan tuntuisesti jotain lisäjuttua ja selittää sen tarpeellisuuden kunnioittavin sanakääntein. Nimittäin  liian usein saa kuulla vinoilua ja sellaista "jos välttämättä talos haluat polttaa, niin pidä vaan tää savupiippu"-tyylisesti. Tai että "vaikka laittaisit kultaisen satelliiniantennin sadalla tonnilla mökkis pihaan, et saa ohjelmia näkymään, kun ne ei tänne näy."

Vierailija
28/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen yrittänyt käydä (vahingossa) fysioterapeutin kanssa lääketieteellistä keskustelua, mutta tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eivät tiedä kuin lihaksien nimet.

Vierailija
29/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:43"]

Minä taas olen yrittänyt käydä (vahingossa) fysioterapeutin kanssa lääketieteellistä keskustelua, mutta tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eivät tiedä kuin lihaksien nimet.

[/quote]

Tämä sen sijaan sanoi minulle, että eivät ne lääkärit tiedä ;-D, kun kyselin, että mikä nivel se nyt olikaan mitä lääkäri oli epäillyt (perusteellisen tutkimuksen päätteeksi, perusteellisemman kuin mitä fysioterapeutti teki). Kysyi vielä, että kuka lääkäri se oli. Joo tosiaan, miehen asenne oli juuri sellainen niinkuin olisimme kesustelleet autoni moottorista autokorjaamolla. Eihän niistä naiset (minä ja naislääkäri) mitään tiedetä.

On kyllä olemassa tosi hyviäkin fysioterapeutteja! Mieheni kehui juuri äsken minulle Mehiläisen fysioterapeuttia, joka oli selvittänyt hänen jalkavaivansa ja antanut tosi hyvät jumppaohjeet. Tiesi ihan tarkkaan mikä kohta oli ongelmana (maallikko ei olisi ikinä voinut päätellä tätä).

ap

Vierailija
30/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:04"]

No, mulle pidettiin ihmeellisiä vertauskuvallisia esitelmiä, vaikka kysyin ihan suoria kysymyksiä. Puhuttiin kuin idiootille. Mm. "Jos sä lyöt pääsi seinään ja sua sattuu, lyötkö tarkoituksella uudestaan?" Tämä oli vastaus kysymykseeni voinko käydä pilates-tunneilla (selkävaiva alkoi pilates-tunnilla, missä olen kuitenkin käynyt jo vuosia). Muutakin tämän tasoista juttua riitti. En ole ikinä tuntenut itseäni niin nöyryytetyksi missään lääkärin tms. vastaanotolla. Oloni oli samanlainen, kuin jos olisin mennyt johonkin autokorjaamolle, missä autoista tietämätöntä naista katsottaisiin vinoon.

[/quote]

No, ehkä sulle tarvii selittää asiat noin kun muuten ei mene perille?

Vierailija
31/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:31"]

No, mulle pidettiin ihmeellisiä vertauskuvallisia esitelmiä, vaikka kysyin ihan suoria kysymyksiä. Puhuttiin kuin idiootille. Mm. "Jos sä lyöt pääsi seinään ja sua sattuu, lyötkö tarkoituksella uudestaan?" Tämä oli vastaus kysymykseeni voinko käydä pilates-tunneilla (selkävaiva alkoi pilates-tunnilla, missä olen kuitenkin käynyt jo vuosia). Muutakin tämän tasoista juttua riitti. En ole ikinä tuntenut itseäni niin nöyryytetyksi missään lääkärin tms. vastaanotolla. Oloni oli samanlainen, kuin jos olisin mennyt johonkin autokorjaamolle, missä autoista tietämätöntä naista katsottaisiin vinoon.

[/quote]

[/quote]

Mistä niin päättelet? Emme olleet tavanneet koskaan aikaisemmin ja hän aloitti vertauskuvansa ihan heti huoneeseen saavuttuani. Sen sijaan minun oli hieman vaikea ymmärtää niitä laajoja vertauskuvia. Hän välillä sanoi: "En nyt puhu sinusta, vaan yleisesti". Miksi? Olisi ollut hyödyllisempää puhua minusta! Hän puhui mm. naisten yliliikkuvista nivelistä. Minulla ei ole yhtään yliliikkuvat nivelet.

Joo, ymmärrän kyllä, että nyt haluat purkaa huonoa oloasi minuun ja saada minut tuntemaan itseni tyhmäksi. Et onnistu, koska olen ihan normaaliälyinen ihminen ja olen selvinnyt paljon vaativammistakin älyllisistä haasteista elämäni aikana kuin tämän fysioterapeutin luennoista.

Hän mm. pyysi minua heti aluksi laittamaan jalan hänen polvelleen. Ihmettelin, että miksi ja pitääkö minun ottaa kenkä pois. Hän sanoi, että kenkä voi olla jalassa. Sitten hän laittoi peukalonsa säärelleni ja sanoi, että jos hän painaa tästä kovaa, sattuuko minuun. Ihmettelin hieman mielessäni ja toivoin, että hän ei painaisi, koska saan helposti mustelmia. Ei hän aikonutkaan painaa, vaan halusi vain havainnollistaa (että varmasti tajuan) sitä miten paljon luissa on tuntohermoja. Olin sitä ennen maininnut pilatespallosta selän alla ja pohtinut, että kipu sai alkunsa ehkä siitä. Sitten mies alkoi puhua pesäpallosta. Kerroin, että pilatespallo on ilmalla täytetty ja selän alla pidettäessä melko litteä.

ap

Vierailija
32/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:31"]

[/quote]

[/quote]

Mistä niin päättelet? Emme olleet tavanneet koskaan aikaisemmin ja hän aloitti vertauskuvansa ihan heti huoneeseen saavuttuani. Sen sijaan minun oli hieman vaikea ymmärtää niitä laajoja vertauskuvia. Hän välillä sanoi: "En nyt puhu sinusta, vaan yleisesti". Miksi? Olisi ollut hyödyllisempää puhua minusta! Hän puhui mm. naisten yliliikkuvista nivelistä. Minulla ei ole yhtään yliliikkuvat nivelet.

ap

[/quote]

Sun omista jutuistasi ja myös siitä, että se terapeuttikin päätteli noin jo heti kun kävelit ovesta sisään :-).

Vierailija
33/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeterapeutti!

Vierailija
34/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tuo on totta! Kodinkoneliikkeis varsinkin on noita...autoliikkeistä nyt puhumattakaan...Älä välitä, mutta anna palautetta johtavalle lääkärille/ylilääkärille.

Vierailija
35/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ei edes tiennyt mitä on pilates...

Vierailija
36/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ihmeessä palautetta. Fysioterapeuttikin on kuitenkin asiakspalvelualalla, eikä ole mitään syytä suhtautua alentuvasti potilaisiin. Palautetta kehiin ja nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi