Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istumatyötä tekevät: onko teillä hyvä istuma-asento?

Vierailija
05.09.2013 |

Mua ahdistaa kun en löydä hyvää istuma-asentoa. Huomaan monesti istuvani jalat "ristissä", siis jalka toisen päälle, ja tuntuu että tää asento jumittaa mun selkää. Vaihdan asentoa ja yritän istua oikeaoppisesti niin alkaa perse puutumaan. Tuolin olen vaihtanut 3 krt  6 kk aikana. Olen normaali painoinen. Pitäiskö alkaa etsimään muita töitä...?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 13:17"]

Mua ahdistaa kun en löydä hyvää istuma-asentoa. Huomaan monesti istuvani jalat "ristissä", siis jalka toisen päälle, ja tuntuu että tää asento jumittaa mun selkää. Vaihdan asentoa ja yritän istua oikeaoppisesti niin alkaa perse puutumaan. Tuolin olen vaihtanut 3 krt  6 kk aikana. Olen normaali painoinen. Pitäiskö alkaa etsimään muita töitä...?

[/quote]

Eipä ole ei. Leuka edessä, hartiat kyyryssä... ja sitten taas hetken jaksan ja muistan tsempata, kunnes leuka karkaa taas eteen. Tai vaihtoehtoisesti valun tuolilla alaspäin ja löhöän.

Mutta itse asiassa sellainen hyvässä asennossa paikallaan -istuminen on loppupeleissä huonompi asia kuin se, että vaihtelisi istuma-asentoa vähän väliä. Kaikkein paras olisi, jos vielä lisäksi välillä pystyisi tekemään töitään seisten (*haaveilee sähköpöydästä*).

Vierailija
2/3 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihtelen asentoa koko ajan, ja sehän on todettukin viime aikoina terveelliseksi. Enää ei olla sitä mieltä että olisi hyvä istua samassa tikkusuorassa asennossa koko aika, vaan tiedetään että on hyvä välillä röhnöttää taaksepäin, välillä eteenpäin, välillä kyynärpää pöydällä sivulle, välillä suorassa...

Olen 39-vuotias, tehnyt it-alan istumatöitä 16 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut selkävaivoja, joten selvästi toimii tämä minun tyyli :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satulatuoli ja sähkösäätöpöytä.

Oon oppinut istumaan tässä satulatuolissakin jalat ristissä takamuksen alla :)

Mutta eipä enää niska vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme