Mitä hyötyä kunnalle on hyvätuloisista asukkaista?
Anteeksi oon aika ulalla mutta saako kunta enemmän verotuloja, mitä parempituloisia asukkaat on?
Kommentit (10)
Hyvätuloinen kuluttaa enemmän ja maksaa enemmän veroja kuin vuokraslummissa asuva työtön.
Ja hyvätuloiset eivät myöskään vie kunnan varoja. Minä en esimerkiksi ole ikinä käyttänyt julkisia terveyspalveluita tai kirjastoja. Ostan kirjani ja työterveyspalvelut ovat toimineet jo 27 vuotta.
Ja tarvitsee vähemmän sosiaalipalveluja, tukia jne. Luultavasti käy myös yksit lääkärillä eikä jonota tk.
Lapsilla vähemmän ongelmia ja koulut saa keskittyä opettamaan ei kasvattamaan.
Oletko tosissasi?
Tietysti hyvästä palkasta saadaan enemmän kunnallisveroa.
Toisekseen hyvätuloisille ei tarvi maksaa esimerkiksi toimeentulotukea.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 00:22"]
Ja hyvätuloiset eivät myöskään vie kunnan varoja. Minä en esimerkiksi ole ikinä käyttänyt julkisia terveyspalveluita tai kirjastoja. Ostan kirjani ja työterveyspalvelut ovat toimineet jo 27 vuotta.
[/quote]Kävitkö lapsena yksityisessä neuvolassa? Tuskin.....
Ainoastaan pääomatuloja saavat hyvätuloiset eivät maksa kunnallisveroa.
Suurempi kunnallisverokertymä on se tärkein juttu, sillä rahoitetaan monen muun kuntalaisen palvelut. Kunnan, jossa olisi vain pienituloisia asukkaita, olisi hyvin vaikea saada rahat riittämään mihinkään.
Lisäksi vähäisemmät sosiaalimenot, isommat päivähoitomaksut jos lapsia, usein myös isommat kiinteistöverotuotot jos asuvat arvokkaalla tontilla.
päiväsakot isompia => rahantuloa kunnalle
Ovat hyviä kunnallisverojen maksajia. Olet jäljillä.