Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen vauvan syötöistä, vaunulenkeistä ja kulkemisesta kysyttävätä...

Vierailija
03.09.2013 |

Uskokaa tai älkää, olen kolmen lapsen äiti ja en vieläkään oikein käsitä miten pienen vauvan kanssa voi lähteä esim. pitemmälle vaunulenkille. Kun vaikka olen vaipattanut ja syöttänyt vauvat lähtiessä (nukkuneet rinnalle yleensä) niin kun olen jonkun matkan päähän päässyt vaunujen kanssa, ovat aina alkaneet itkeä. Sama myös jos esim kauppaan olen lähtenyt vauvan kanssa. Rintamaitoa on kyllä tullut ihan hyvin ja vauva on saanut lähtiessä imeä rintaa niin kauan kuin on halunnut.

Nyt on neljäs vauva syntymässä pian ja mietin jo tätä taas... korvikkeella en halua alkaa vauvaa "turruttamaan", vaikkakin olen huomannut kun esikoiselle korviketta myös annoin, että nukkui pitempiä unia kuin pelkällä rintamaidolla olleet... mutta miten te toimitte jotka ette anna korviketta vaan vauva on täysimetyksellä, että vauva jaksaa vaunulenkit ja kauppareissun?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, hyvä kysymys :D Mä annoin yleensä aina korviketta rintamaidon lisäksi jos lähdin 'pidemmäksi' aikaa ulos. Ei tarvinnut heti alkaa uudestaan syöttämään.

t. 30 minuutin välein syövän vauvan äiti

Vierailija
2/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan ei tykkää vaunuissa olemisesta eikä nukahda siihen. On se sitten matkapahoinvointia tai mitä, en tiedä, mutta niin se vaan on. Mulla oli neljästä yksi tällainen. Vaikka oli kuinka väsynyt, niin ei nukahtanut ei, huusi vain... Mutta sitten kun alkoi istua, niin johan tykkäsi vaunulenkeistä. Käytin paljon kantamista sitten, sillä tavalla kaikki reissaaminen onnistui ja nukkuiki siinä kannettaessa hyvin. Eli suosittelen testaamista, tämä vauva voi olla erilainen ja viihtyä vaunuissa, mutta jos ei, hanki kantoliina tai kantoreppu tai vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan ei tykkää vaunuissa olemisesta eikä nukahda siihen. On se sitten matkapahoinvointia tai mitä, en tiedä, mutta niin se vaan on. Mulla oli neljästä yksi tällainen. Vaikka oli kuinka väsynyt, niin ei nukahtanut ei, huusi vain... Mutta sitten kun alkoi istua, niin johan tykkäsi vaunulenkeistä. Käytin paljon kantamista sitten, sillä tavalla kaikki reissaaminen onnistui ja nukkuiki siinä kannettaessa hyvin. Eli suosittelen testaamista, tämä vauva voi olla erilainen ja viihtyä vaunuissa, mutta jos ei, hanki kantoliina tai kantoreppu tai vastaava.

Vierailija
4/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei koskaan ollut sellaista ongelmaa, että vauva olisi lenkin aikana herännyt. Ihan rintamaidolla jaksoi nukkua. Jos teki pitemmän lenkin, heräsi kyllä sitten, kun pysähdyttiin.

Vierailija
5/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva nukkuu hyvin jos saa olla kantoliinassa, muuten itkee... Vaunut ei vain ole hänen juttunsa.

Vierailija
6/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvat on kaikki inhonneet liikkuvia rattaita. Paikallaan olleisiin rattaisiin/vaunuihin nukahtaneet kyllä, mutta varsinkin pikkuvauva-aikana ei kyllä kärsiny yhtään työntää. Liinassa oon kantanu ja siinä on kaikki nukkuneet pikkuvauvoina, isompina on sitten istuneet ihan mielelläänkin rattaissa. Tosin en nyt muutoinkaan oo isosti keinutellu tai hyppyytelly vauvoja, ihan sänkyyn suoraan oon laittanu nukkumaan ja sinne nukahtaneet omia aikojaan..

Vierailija
7/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Jos vauvalle tulee nälkä niin se syötetään. Yksinkertaista.

Vierailija
8/8 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puetko lapselle liikaa? Se on mun kokemuksen mukaan yleisin syy sille että vauva ei viihdy vaunuissa.

mulla vauva on nukkuneet varsin hyvin vaunuissa ja kotona sitten vasta nälkä yllättäny. Sitten kun esikoisen kanssa alkuvaikeuksien jälkeen opin pukemaan sopivasti ja keventämään vaatetusta kun mennään sisälle kauppaan. 

Tietysti myös rytmillä on merkitystä. Mulla on kolmas vauva vatsa massussa mutta jo nyt se ymmärtää nukkua sen pari tuntia mitä aamupäivällä lasten kanssa ulkoillaan ja käydään asioilla. Heräilee sitten potkimaan kun lounasaika alkaa lähestyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän