HS avioerot kun toinen aviopuolisoista on ulkomaalainen
Suomalaisten keskinäisissä liitoissa eronneisuusluku oli Tilastokeskuksen mukaan toissa vuonna 1,3. Lukua voi tulkita niin, ettei 98,7 prosenttia keskenään naimisissa olleista suomalaisista eronnut vuonna 2016.
Suomalaisten naisten keskimääräinen eronneisuusluku ulkomaalaisten miesten kanssa solmituissa liitoissa oli 3,7 prosenttia. Suomalaisten miesten eronneisuusluku ulkomaalaisten naisten kanssa solmituissa liitoista puolestaan oli 2,7.
Aika samanlaisia ovat siis liitot. Muutamat poikkeukset. Naisten avioliitot Afrikan miesten kanssa eivät kestä, monesta syystä, mutta muiden maiden uroiden kanssa ihan vastaavia kuin suomalaisten keskinäisetkin liitot.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ai irakilaisen ja suominaisen liitot kestää aika hyvin? Oli kyllä yllätys.
Tai noh, lähipiirin irakilaismies käyttää prostituoituja suomivaimon tietämättä. Ei ole eroamassa vaimostaan.
Ja noi afrikkalaiset tutut ovat sitten vielä kertaluokkaa pahempia häntäheikkejä kuin toi.
Lähipiirin suomalaismies käyttää prostituoituja thaivaimonsa tietämättä.
Tässä pitää muistaa myös se, että ulkomaalaisten kanssa mennään yleensä myös nopeammin naimisiin, jos puoliso muuttaa toisesta maasta. Suomalaiset elävät pidempään avoliitoissa ja ne erot eivät tuossa tilastossa sitten näykään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitää muistaa myös se, että ulkomaalaisten kanssa mennään yleensä myös nopeammin naimisiin, jos puoliso muuttaa toisesta maasta. Suomalaiset elävät pidempään avoliitoissa ja ne erot eivät tuossa tilastossa sitten näykään.
Niin, aina muistetaan miten osa avioliitoista päättyy eroon, mutta ei sitä, että tulpasti useampi avoliitto päättyy eroon.
Kun jaotellaan jonkin ominaisuuden pohjalta, niin hakemalla saadaan eroja. Onko toisen puolison ulkomaalaisuudella sitten millainen vaikutus eroon? Onko päädytty nopeammin yhteen tai miten hyvin ulkomaalainen puoliso sopeutuu Suomeen ylipäänsä?
Olin lukevinaan että noin puolet avioliitoista päätyy eroon Suomessa ja Ruotsissa vielä useampi avioliitto päättyy eroon. Ylipäätänsä avioliitossa elävien määrä on aika vähäistä nykyisin. Ruotsissa yksinasuvia on hieman yli puolet väestöstä ja suomessa yksinasuvia on noin 45% väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai noh, lähipiirin irakilaismies käyttää prostituoituja suomivaimon tietämättä. Ei ole eroamassa vaimostaan.
Ja noi afrikkalaiset tutut ovat sitten vielä kertaluokkaa pahempia häntäheikkejä kuin toi.
Tämä on niin ihana. Mutku suomalaisetki🤣
Mun tuttavapiirissä eniten eronneita on suomi-suomi-pariskunnissa. Pisimpään kestäneet liitot on niillä joissa toinen on ulkomaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu suomalaismies käyttää prostituoituja eikä myöskään ole eroamassa.
Olen eronnut suomalaismiehestä mutten ulkomaalaisesta miehestä. Mihin kohtaan tilastoa tämä kuuluu?
Mulla on kolmas avioliitto menossa ja ihan suomalaisia on puolisot olleet. Sukulaisissa ja ystävissä myös monta eronnutta, ja kaikki olleet suomalaisia pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin ihana. Mutku suomalaisetki🤣
No siis miksi sinä yrität tehdä pettämisestä tai prostituoitujen käyttämisestä vain jonkun tietyn porukan hommaa?
Tilastoista voi jäädä täysin väärä kuva todellisuudesta. Esim. itse olen suomalainen naisoletettu, mutta koen itseni mustaksi senegalilaismieheksi. Se ehkä selittää avioeronikin.