Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VESIPULLOT PÖYDÄSSÄ

Vierailija
01.09.2013 |

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2013/09/1798993/kerry-syyriassa-kaytetty-sariinia

Kun suomessa on joku kokous tai risteily niin alkoholi virtaa, mutta USA: ssa päättäjillä on vesipullot pöydässä.

Onneksi maailmassa on vielä ihmisiä joilla on järkeä eikä aivot ole ihan mätää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laivaristeilyllä jossa oli porukkaa kuin pipoa ja suurin osa kännissä. Oli risteily jossa piti tehdä päätöksiä, mutta porukka oli sikakännissä. Kännäämisellä suomen tilanne vain huononee. Joka paikassa on kännisiä ja huonokuntoisia ihmisiä. Alkoholi on tehnyt tehtävänsä suomessa ja päättäjät sokeina eivät näe totuutta mistä talouden kurallaolo oikein johtuu.

Vierailija
2/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaapas kuva, jossa suomalaisessa tiedotustilaisuudessa tai valtiollisessa kokouksessa on pöydässä olutta tai kirkasta. Ei pitäisi olla vaikea tehtävä, kun Suomi on kerran niin mahdottoman alkoholisoitunut ja kurja maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin tässä elokuussa Helsingin keskustassa työreissulla ja Kallio - Töölö alueen läpi ja ihmettelin kuinka on porukkaa kuin tähtiä taivaalla, mutta sitten joku tuttu kertoi seuraavana päivänä että oli taiteiden yö. Joka puolella oli sikaravintoloita joiden ulkopuolella pöytiä ja ihmiset kännissä. Kauhea meteli joka puolella ja soittoa ja karkelointia kuului niin lujaa, että oikein ihmettelin kuinka tuollainen voi olla sallittua kaupungin keskustassa myöhään illalla. On se maailma ihmeellinen paikka nykyään elää ja ei ihme, että jotkut ihmiset haluaa lentää avaruuteen toiselle planeetalle loppuiäksi.

Vierailija
4/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisissa kokouksissa te olette olleet? Minä olen alalla, jossa alkoholinkäyttö on yhä miehekästä ja sitä jopa oletetaan, mutta eipä ole koskaan yhdessäkään palaverissa tai kokouksessa näkynyt mitään muuta pöydillä kuin vettä, kivennäisvettä tai limsaa. Illat sitten ovat eri asia, mutta ei tosiaan missään palavereissa alkolia kitata.

Vierailija
5/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa myös olla jo niin, että yli puolet juopoista on naisia. Taiteiden yössä oli juoppoja naisia joka puolella ja myös laivalla. Ryyppäävä nainen on kamala ilmestys. Sellainen ei kelpaa muuta kuin ryyppäävälle miehelle jonka talous on kuralla ja kaikki mennyttä. Kaksi onnetonta sopii yhteen. 

Vierailija
6/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:05"]

Olin laivaristeilyllä jossa oli porukkaa kuin pipoa ja suurin osa kännissä. Oli risteily jossa piti tehdä päätöksiä, mutta porukka oli sikakännissä. Kännäämisellä suomen tilanne vain huononee. Joka paikassa on kännisiä ja huonokuntoisia ihmisiä. Alkoholi on tehnyt tehtävänsä suomessa ja päättäjät sokeina eivät näe totuutta mistä talouden kurallaolo oikein johtuu.

[/quote]

Näin meilläkin. Jos työpaikan ulkopuolella tapahtuu jotain työn merkeissä niin siihenhän pitää liittyä viina. Ja viinaahan otetaan sitten huolella eli mahdollisimman paljon. Sitten seuraavana päivänä ei saada mitään tehdyksi kun maataan pöydässä oksennusta pidätellen ja ääni palaneena kun on vedetty röökiä/sikaria koko ilta. On se vaan niin hienoa!

Vierailija
7/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kunta-alan väkeä.

Vierailija
8/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:13"]

Minkähänlaisissa kokouksissa te olette olleet? Minä olen alalla, jossa alkoholinkäyttö on yhä miehekästä ja sitä jopa oletetaan, mutta eipä ole koskaan yhdessäkään palaverissa tai kokouksessa näkynyt mitään muuta pöydillä kuin vettä, kivennäisvettä tai limsaa. Illat sitten ovat eri asia, mutta ei tosiaan missään palavereissa alkolia kitata.

[/quote]

Halpahallikauppiaiden risteilyllä.

Vierailija
9/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoholinvihaaja on tehtaillut näitä aloituksia (ja kommentteja) useita tänään.

Vierailija
10/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:16"]

Ap on kunta-alan väkeä.

[/quote]

Jep, halpahallikauppiaita on joka kunnassa.

Vierailija
11/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:18"]

Tämä alkoholinvihaaja on tehtaillut näitä aloituksia (ja kommentteja) useita tänään.

[/quote]

Ja sinä olet varmaankin se alkoholia rakastava sika.

Vierailija
12/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Mä luulin, että olen alalla, jossa saa harvinaisen paljon selitellä kohtuullista alkoholinkäyttöään ja jossa perseiden vetäminen on yhä meriitti, mutta ei enää niin yleistä muualla, mutta mulla taitaa olla ihan väärä kuva kunta-alasta.

(Noh, osa sitten on kyllä krapulassa seuraavana päivänä illan jäljiltä, mutta suurin osa ei, eikä sitä krapulaa kovin suopeasti katsella.) Joillakin laivaseminaareilla meno on kuulemma hurjempaa, mutta ei niissä mitään oikeaa tehdä vaan ovat enemmän firmojen mainostilaisuuksia.

t. 5 rakennusalalta

Vierailija
13/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ei kukaan vieras mies ollut vieraiden naisten hyteissä vahingossa vaan ihan tietoisesti. Oi jospa kotiväki tietäisi mitä miehet ja naiset risteilyillä tekee.

Vierailija
14/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä ollut kokouksessa, jossa olisi ollut mitään kahvia väkevämpää kokouksessa. Suomessa siis. Suomessa kuulkaas SÄÄSTETÄÄN kaikilla työpaikoilla, ettei näy edes pullovesiä, vaan ulkomaalaiset ihmettelevät kannuvettä. Tosin kaiken järjen nimissä pullovesi on paljon huonolaatuisempaa kuin vesijohtovesi lähes missä tahansa Suomessa.

Avartakaapa vähän tukkoista maailmankuvaanne ja käykää kokoustamassa vaikka Aasiassa. Pitkäksi venyneen kokouksen jälkeen Suomi voi tuntua taas varsin siistiltä kulttuurimaalta.

Ulkomaat on muutakin kuin ruotsinlaivat.

Vierailija
15/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:23"]

Minä en ole ikinä ollut kokouksessa, jossa olisi ollut mitään kahvia väkevämpää kokouksessa. Suomessa siis. Suomessa kuulkaas SÄÄSTETÄÄN kaikilla työpaikoilla, ettei näy edes pullovesiä, vaan ulkomaalaiset ihmettelevät kannuvettä. Tosin kaiken järjen nimissä pullovesi on paljon huonolaatuisempaa kuin vesijohtovesi lähes missä tahansa Suomessa.

Avartakaapa vähän tukkoista maailmankuvaanne ja käykää kokoustamassa vaikka Aasiassa. Pitkäksi venyneen kokouksen jälkeen Suomi voi tuntua taas varsin siistiltä kulttuurimaalta.

Ulkomaat on muutakin kuin ruotsinlaivat.

[/quote]

Juu, hautausmaa on tietysti eri juttu.

Vierailija
16/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaan jonkun on hautausmaan hoitajan virkaa tuoda tähän tai jotain muuta jossa ei alkoholia käytetä työaikana. Kerroin nyt siis kokouksista ja en oikein pysty uskomaan, että joissakin työyhteisöissä järjestettäisiin suomessa alkoholitonta ilta-aikaa kokouspäivien aikaan vaan kyllä minun työurani aikana (noin 40 vuotta) on aina kaikilla kokousmatkoilla ollut alkoholilla osuutta. 

Vierailija
17/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis noiden kauppiaiden kokouksissa parin päivän aikana alkoholia oli risteilyn aikana aamusta iltaan.

Vierailija
18/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin Keskon pippaloissa on aina ollut alkoholi pääasiassa. Vuosittain järjestävät Mestarimyyjäpäivät ja joskus aikoinaan ne oli Katajanokalla Helsingissä ja alkoholi virtasi.

Vierailija
19/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadoissa kokouksissa istuneena (myös niiden päättäjien kanssa) en ole yhdessäkään nähnyt muita kuin virvoitusjuomia pöydällä. Kun tärkeistä asioista päätetään, ei silloin alkoholia ole kuvioissa mukana edes niillä kauppiailla. Jotkut kauppiasristeilyt joissa kokouksia pidetään vain näön (ja verottajan vuoksi) ovat aivan eri asia kuin päättäjien pitämät kokoukset, sen nyt luulisi jokaisen tajuavan...

Vierailija
20/25 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:48"]

Ja siis noiden kauppiaiden kokouksissa parin päivän aikana alkoholia oli risteilyn aikana aamusta iltaan.

[/quote]

Olin joskus nuorempana K-kaupassa töissä ja silloin järjestettiin vielä noita K-päiviä tai mitä ne nyt silloin olikaan. Suurelle osalle tapahtuman merkitys oli ryyppääminen. Ensin ryypättiin tulomatkalla yhteiskuljetuksessa, sitten paikanpäällä messuilla ja illalla iltatapahtumissa. Osa porukasta oli jo aamupäivällä konttauskunnossa.