Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu kutiavat, isot punaiset paukamat???

Vierailija
01.09.2013 |

Olen ihan paniikissa, että sängyssä on joku... loinen tmv. Alkuun luulin, että on itikan tekemiä, mutta eipä ole. Yön aikana niitä tulee, jokin selvästi puree/pistää tmv.

Mikä se voi olla ja mitä sille voi tehdä? Lähinnä käsiin näitä jälkiä on tullut ja etenkin oikeaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa.

Millä saan selville, kumpi on kyseessä vai aloitanko suorilta myrkyttämään luteiden varalta?

Vierailija
2/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärihyttynen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se oikeasti olla toi hyttynen? Koska silloin ma iltana vko sitten kuulin itikan ininää mut en uskonu että niitä enää ois hengissä näin syksyllä... Ja noita paukamia on vaan kohdissa, mitkä ei ole peiton alla; olkapäät, kämmenselkä ja jalkapöytä.

Mitäs sellasille voi tehdä?

Vierailija
4/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta lintukirpun purema kuvahaulla. Tulee usein monta isoa pattia sievään jonoon. Mulle lääkäri kirjoitti Apollar-rasvaa painamiin ja se auttoi ihanasti. Lintukirppujen takia ei tarvi alkaa mihinkään siivousoperaatioon koska ne ei elä montaa päivää huoneenlämmössä

Vierailija
5/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 15:49"]

Googleta lintukirpun purema kuvahaulla. Tulee usein monta isoa pattia sievään jonoon. Mulle lääkäri kirjoitti Apollar-rasvaa painamiin ja se auttoi ihanasti. Lintukirppujen takia ei tarvi alkaa mihinkään siivousoperaatioon koska ne ei elä montaa päivää huoneenlämmössä

[/quote]

painamiin=paukamiin

Vierailija
6/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 15:40"]

Voisko se oikeasti olla toi hyttynen? Koska silloin ma iltana vko sitten kuulin itikan ininää mut en uskonu että niitä enää ois hengissä näin syksyllä... Ja noita paukamia on vaan kohdissa, mitkä ei ole peiton alla; olkapäät, kämmenselkä ja jalkapöytä.

Mitäs sellasille voi tehdä?

[/quote]

Lintukirput on ongelma keväällä ja usein rivareissa jne. missä on piha. Viemärihyttynen on aktiivisimmillaan heinä-elokuussa. Kaada kiehuvaa vettä jokaiseen paikkaan missä on seisovaa vettä:lattiakaivot, viemäriputket jne. Että munat tuhoutuvat. Googlaa culex pipiens molestus.

Vierailija
7/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lintukirput häviä yleensä itsekseen parissa päivässä, ei kai ne viikkoa jatka puremista?

Eikä ne kai itsekseen tule, jos et ole käynyt jossain pusikoissa tai jos ei lemmikki ole tuonut niitä.

Vierailija
8/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Luteista ei ainakaan pääse kotikonstein. Täytyy olla pätevä myrkyttäjä ja siltikään homma ei välttämättä ole helppoa. On mahdollista, että kämpästä lähtee kaatikselle pahimmillaan paljonkin (sängyt, sohvat mahd. muutakin).  Toivottavasti olisi jotain muuta kuin luteet...

Vierailija
9/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoita? tai jotain lintukirppuja...

Vierailija
10/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoita ? osra Cooper-nimistä hyönteismyrkkyä, ja suihkuta sänky jokapuolelta ja lattialistat, pidä ovi suljettuna pari tuntia, ja sitten katsomaan onko raatoja, Lutikat on pyöreitä, punaruskeita paskiaisia.

nim. Kokemusta on

Vierailija
11/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppuja nuo ovat. Vaihda petivaatteet. Menevät iholla ja purevat, vaarattomia mutta paukamat kutisevat älyttömästi. Laita hydrokortisonia ettet raavi niitä auki, voivat tulehtua.

Vierailija
12/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteita? Oletko käynyt tänä vuonna ulkomailla?

Vierailija
13/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt ulkomailla tänä vuonna. 

Paukamia on nyt viisi, neljä tuli alkuviikosta ja yksi lisää viime yönä. Vanhatkin kutisevat edelleen, tämä uusi paukama on ihan turvoksissa... 

Jos on luteita tai lintukirppuja, millä niistä pääsee kotikonstein eroon - vai pääseekö? = O

APUA!!!

Vierailija
14/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintkirput ovat purreet minua sängyssä. Ne häviävät kyllä itsestään, koska eivät voi elää ihmisellä.

Vierailija
15/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin veikkaan lintukirppuja, mullakin niitä välillä on. Ihan vaarattomia, toki kutisee

ja kynsittää. Vaihda petivaatteet, jos ei sillä häviä niin ne kuoleentuu ittekseen aikaa

myöten. Mä en piittaa noista mitään, enempi mä vihaan nuota hirvikärpääsiä

mettässä!

Vierailija
16/22 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin luteet óvat niin iso ongelma, että niitä voi saada kotimaastakin. Millaisessa asunnossa asut? Rivi- ja kerrostalossa ne voivat tulla naapuristakin.

Ekaksi sun pitäisi saada selville kumpi elukoista teillä on. Periaatteessa kotikonsteinkin selviää, mutta täytyy olla tosi tarkka ja ahkera. Se tarkoittaa säännöllisiä myrkytyksiä huoneissa, joissa näitä on. Itse pääsimme eroon luteista ilman firmaa, mutta se vei aikaa puolisen vuotta. Cooperia kului hirveästi. Toisaalta firmatkaa eivät usein saa tuloksia aikaan eka myrkytyksellä, vaan ongelma vaatii uusia ja uusia toistoja.

Vierailija
17/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä sain puhelimitse ohjeet torjuntafirmasta miten selvitetään onko lintukirppu vai lude. Lintukirppu kuolee näin: osta iso Raid- suihkepullo, sekä hengityssuojain. Suihkuta koko pullo huoneeseen katonrajaan joka puolelle. Sulje ovi 24 h ja sitten tuuleta. Lintukirppu kuolee tähän, mutta lude ei. Osaltani puremat loppuivat käsittelyn jälkeen. Jos on lude, niin käsittääkseni populaation kasvaessa siitä tulee näkyviä merkkejä eli likapisteitä lakanoihin yms.? Miten muut ovat tunnistaneet lajin joilla on ollut lude?

Vierailija
18/22 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtui karmeasti kutisevat paukamat seuraavasta:

Poistin lakanan pyykkiin ja en jaksanut pedata puhdasta lakanaa, -nukuin jonkun "Hong Kong" filtin päällä lähes ilkosillani. Näin meni pari yötä ja sitten ne tulivat: Aivan SAIRAASTI kutisevia paukama -ryppäitä kylkiin, käsivarsiin ja seuraavan yön jälkeen vielä reisiinkin. Olin tulla hulluksi sen kutinan kanssa!

Kiinalaiset ainakin sotkevat myrkkyjään äidinmaitokorvikkeisiinkin, ja aivan takuuna myös tekstiileihin.

Pääsin vaivasta kun hoksasin "Mitä olen muuttanut tavoissani" -ja laitoin lakanan petiin.

Vierailija
19/22 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppu, itsellä riesana juuri tälläkin hetkellä enkä voi sietää tätä kutinaa. Hyttysen pisto on pienehkö/valkoinen kohouma, tämän raivoa nostattavan pikkuhepun puremat ovat punaisia ja isompia. Pohkeessa komeilee 11 palluran jono, kuinka taiteellista. Oikeat rasvat kehiin ja petivaatteet vaihtoon !

Kohtalontoverit, syvä osanottoni...

Vierailija
20/22 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin ollut kokemusta näistä luteista semmoisia yöllä liikkuvia ja purevia otuksia jälkeen tulee punaisia paukamia jotka kutiavat todella inhottavia otuksia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi