Luokanopettajan palkka
Harkitsen, että tekisin monialaiset opinnot 60 op KM-tutkintoani täydentämään. Mikä on luokanopettajan palkka? Kannattaako?
Kommentit (10)
lähtöpalkka muistaakseni 2400 ja risat (brutto), siihen päälle mahdolliset lisätunnit ym.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:41"]
1500 mulla jää käteen
[/quote]
et taida olla pätevä tai sitten sulla on aivan järjetön veroprosentti
Löytyy googlettamalla ja riippuu siitä, mitä olet opiskellut. Itselleni jää käteen 2200, minulla on kaksoispätevyys ja aloitin työurani vasta nyt syksyllä.
Kaksoispätevät saavat aineenopettajien liksaa.
Tavallisella luokanopettajalla jää käteen noin 1800 euroa verojen jälkeen.
Jos on kaksoispätevyys eli on opiskellut pitkänä sivuaineena jotain peruskoulussa opettavaa ainetta, niin lähtöpalkka on 2773,19€. Jos tätä kaksoispätevyyttä ei ole on palkka 2567,75€. Nämä palkat ovat kunnissa, jotka kuuluvat 1. kalleusluokkaan. Tähän ryhmään kuuluvat esmi. suurimmat kaupungit. 2. kalleusluokkaan kuuluvissa kunnissa palkka on n.30-40€ pienempi.
Tämän peruspalkan saa opettamalla 24h/viikossa, joka on opetusvelvollisuus. Lisäksi opettajalla voi olla ylitunteja (eli esim 26h viikossa lukujärjestykseen merkittynä), tukiopetusta, kerhoja, erityistehtäviä jne... Näistä palkka tietysti nousee.
Luokanopettajan palkka nousee prosentuaalisesti työskenneltyjen vuosien myötä seuraavasti:
5 vuotta +4%
8 vuotta +5%
10 vuotta +6%
15 vuotta +6%
20 vuotta +6%
Täällä hyvä laskuri http://norssiportti.oulu.fi/~mixa/cgi-bin/palkka/index.cgi
kiitos viimeisimmälle asianmukaisesta vastauksesta! :)
1500 mulla jää käteen