Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka kääntää kaikki asiat koskemaan itseään

Vierailija
20.08.2020 |

Mulla on yksi kaveri, joka kääntää kaikki asiat koskemaan jotenkin itseään. Puhuu paljon itsestään, eikä juuri muiden kuulumisia kysele, mutta välillä tämä menee ihan kummalliseksi.
Olimme yhdessä keikalla katsomassa yhtä Suomen tunnetuimmista naisartisteista. Oli todella hyvä keikka ja hyvää seuraa. Kaverini sanoi pariin otteeseen keikalla yhtäkkiä, että "voisitteko te nähdä mua tuolla lavalla tolleen tanssimassa" tms. Huomasin, että muukin seurue oli vähän hämmentynyt tästä, kukaan ei sanonut oikein mitään.
Toisella kerralla puhuimme eräästä tuttavaperheestä ja joku porukassa totesi, että kyseisen perheen vanhin tytär on kyllä todella kaunis. Muut nyökyttelivät, mutta tämä kaverini kiirehti hokemaan, että "kyllä meidänkin tytöt ovat tooosi kauniita", tarkoittaen omia sukulaistyttöjään. Jälleen huomasin, että muutkin vähän vaivautuivat.
Jos olemme esimerkiksi taidenäyttelyssä, ystäväni puhuu joka kerta siitä, kuinka "hänkin osaisi tehdä tällaista" ja "minäkin varmasti pystyisin tähän, mullahan on se yksi maalaus jonka olen tehnyt silloin opiskeluvuosina..."
Vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Mistä tällainen voi johtua? Onko tää teidän mielestä ihan normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kertoo itsestäsi niin et ole normaali.

Vierailija
2/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Huono itsetunto? Tai vaan (todella) huonot sosiaaliset taidot? Aika itsekeskeinen ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuollaisia ihmisiä valitettavasti on, jotka eivät pysty keskustelemaan mistään, mikä ei koske heidän omaa napaansa. Ei ole normaalia.

Vierailija
4/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään juuri tuon kuvauksen mukaista. Mutta tunnen ihmisen, joka on vainoharhainen ympärillään olevista ihmisistä. Hän tekee päässään omituisia yhteyksiä toisistaan riippumattomien asioiden välille, luullen ihmisten olevan salaliitossa häntä vastaan.

Vierailija
5/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtä paha, kuin mitä ap kuvaili, mutta olen huomannut tekeväni tuota jollain tasolla...siis että helposti käännän puheen itseeni. En ihan samanlaisissa tilanteissa, mutta vaikka niin että joku kertoo hänelle tapahtuneesta asiasta ja sitten minä käännänkin keskustelun itseeni toteamalla että minullekin on käynyt noin ja alan kertomaan sitä tilannetta....tai joku kysyy vaikka että sopisiko minulle lyhyt tukka? niin eipä aikaakaan, kun alan tiedustelemaan että "entäs minulle, millainen mulle sitten voisi sopia???" tai kuten tässä juuri nyt tein, käänsin taas aloituksen koskemaan itseäni

Luulen että johtuu jotenkin siitä että on just huono itsetunto ja sitten että keskittyy liikaa itsensä tarkkailuun tai että haluaa tuntea yhteyttä toisiin ihmisiin ja peilata itseään heihin. Haluaisin eroon tuosta käytösmallista.

Vierailija
6/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on huono itsetunto, vertaileva, kilpailunhaluinen ja kateellinen ihminen. Miettii koko ajan muiden tekemisiä omalta kannaltaan ja kaipaa kehuja. Voi olla huomionhakuinen persoonallisuus.

Rasittava tapaus kuitenkin.

Vierailija
7/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin paranoitisuutta ?

😳

Vierailija
8/8 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran samassa työpaikassa ihmisen kanssa, joka puhui itsestään tauotta eikä muiden kuulumisia kysellyt, ynähteli vain muiden jutuille. Kuvaava tilanne oli sellainen, kun toinen työkaveri kertoi, miten lapsena oli pudonnut omenapuusta ja loukannut itsensä. Sen sijaan että tämä henkilö olisi esim. kysynyt kävikö tuolloin pahastikin, hän vain tokaisi "ai ihanaa tuli just mieleen että mulla on pullo omenamehua jääkaapissa!" Ja jatkoi siitä sitten itsestään puhumista. Tällaisia he ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi