Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset töihin - Hallitus merkkaa puolet kotihoidon tuesta isälle

Vierailija
29.08.2013 |

Enää ei voi olla kotona 3 vuotta per lapsi

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muualla Euroopassa" on hieman erilaiset käytännöt kuin Suomessa.Ensinnäkin Keski-Euroopassa vaimot ovat ilmeisesti enemmän kotona laittamassa jopa kouluikäisille lapsilleen ruokaa kun ovat kerran avioliiton solmineet ja mies on enemmän perheenpää kuin villissä pohjolassa jossa on luotu sosiaalivaltio ja lainsäädäntö hieman eri pohjalta,lisäksi Suomessa on paljon yh-äitejä.siis edelleenkin naisethan lapset saavat.eivät miehet,eivätkä monet välitäkään.Lieneekö juuri hyvän sosiaaliturvan ansiota,että mies voi lähteä litomaan ja sanoa että ei mennä naimisiin=en ota vastuuta,jotta et menetä yh-etuisuuksia.aina kun luodaan laki,luodaan samalla myös porsaanreikä(Sian=miehenmentävä)Kyllä nyt ovat juuri kokoomuksen pojat asialla,heillä kun on P U O L I S O T!meillä köyhemmillä vain pulisot.

Vierailija
2/63 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vieläkin kiinnostaa, että mihin ihmeen töihin ne kaikki työttömät naiset oikein menevät? Kun tällä uudistuksella saadaan kerran naiset töihin. Itselläni on osa-aikatyö, miehelläni kokopäivätyö ja vakipaikka. Ei ole oikein edes teoriassa mahdollista, että mieheni jäisi kotiin hoitamaan lapsia kotihoidontuella, koska ansionmenetys olisi liian suuri. Hoitaa kyllä lapsia silloin, kun minä olen töissä ja on kaikin puolin hyvä ja osallistuva isä. Minusta tässä on naamioitu tasa-arvokysymykseksi jotain ihan muuta... Mutta nykyisessä työttömyystilanteessa minua todellakin kiinnostaa, että mihin ihmeeseen ne kaikki "työmarkkinoiden käyttöön vapautuvat naiset" oikein menevät töihin? Moni varmaan riemusta kiljuen ottaisi vastaan työpaikan, josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa... mutta kun niitä työpaikkoja ei ole. Ei kaikki naiset sovellu hoitoalalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!

Vierailija
4/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mones aloitus kyseisestä aiheesta..

Ai niin, mutta minähän en olekaan sitä tukea koskaan saanut vaan olen ollut töissä ja olen NAINEN!!

Vierailija
5/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä uudistus. Perheiden pitää itse saada päättää, miten lasten hoito järjestetään.

Vierailija
6/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita tuloksia vielä ole edes julkaistu!

Vierailija
7/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä!

Vierailija
8/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen uudistus. 

Vierailija
9/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt hallitus tiedottaa

Vierailija
10/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:33"]

Typerä uudistus. Perheiden pitää itse saada päättää, miten lasten hoito järjestetään.

[/quote]

Jep, näinpä. Valtiolla ei ole mitään oikeutta puuttua aikuisten ihmisten elämään tuossa asiassa. Se on pariskunnan oma asia, kuka siellä kotona on. 

No meillä lapset ovat jo isompia mutta jos tuo olisi ollut jo silloin kun kuopus oli pieni, me oltaisiin oltu lirissä. Miehellä ei todellakaan suuri palkka ja minut irtisanottiin raskausaikana. Toimeen tultiin suht hyvin miehen palkan ja kotihoidontuen turvin. Jos mies olisi pakotettu kotiin, meidän tulot olisivat pudonneet niin paljon, että sossunluukku olisi kutsunut (oletuksena se, että minä en olisi saanut töitä heti). Ketä tuokin olisi palvellut? Meillä olisi ollut kotona kaksi aikuista stressaamassa raha-asioita.

Vierailija
11/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan estä naista silti olemasta kotona kolmea vuotta, ei vain nosta tukea koko ajalta? Voihan sen verran säästää etukäteen kun lapsia suunnittelee.

Vierailija
12/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Meillä toinen on yrittäjä. Toisella vakityö. Yrittäjä ei voi vapaita pitää.

Vierailija
13/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee sitte tehtailla lapsia joka toinen vuosi

Vierailija
14/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 21:39"]

Eihän kukaan estä naista silti olemasta kotona kolmea vuotta, ei vain nosta tukea koko ajalta? Voihan sen verran säästää etukäteen kun lapsia suunnittelee.

[/quote]

No tajuat kai, että työnantajan ei tarvitse myöntää hoitovapaata, jos sellaista ei lain mukaan voi edes pitää? Vai otatko mieluummin potkut? Taas rangaistaan työssäkäyviä äitejä, eihän tuo työttömille merkkaa mitään. Työttömyyskorvauskin on suurempi kuin hoitoraha.

Vierailija
15/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päiväkotipaikkojakaa ei ole 

Vierailija
16/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi ei ole meillä enää ajankohtaista. Olisi tullut yhteiskunnalle aika kalliiksi meidän(kin) kohdalla. Mies on yksinyrittäjä, eikä todellakaan olisi voinut yritystään lopettaa. Kolme lasta olisi tarvinnut päivähoitopaikan ja isäni, jonka omaishoitaja olin, olisi tarvinnut laitospaikan. Oma työni oli matalapalkkainen, lastemme päivähoito olisi maksanut yhteiskunnalle huomattavasti enemmän kuin kotihoito, puhumattakaan isäni hoidosta. Lisäksi meidän kunnassamme on huutava pula päivähoitopaikoista tälläkin hetkellä ja vanhainkotiin ja palvelutaloon on vuoden jonot. Sen ajan vanhukset makaavat sairaalassa vielä kalliimmilla paikoilla.

Ei voi muuta todeta kuin että päättäjillä ei ole mitään kosketusta ihmisten arkeen. Kyllä nyt on niin, että taitaa olla pakko siirtyä perussuomalaisten äänestäjäksi, vaikka en heidän kanssaan olekaan läheskään kaikesta samaa mieltä. Sossukoilta ja viherhörhöiltä tällaiset esityksen ovat ihan tyypillisiä, mutta en olisi uskonut kokoomuksesta. Murskahäviö tulossa hallituspuolueille.

Vierailija
17/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jos työt ei maistu, täytyy irtisanoutua. Saa motivoituneemmat duunit.

Vierailija
18/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas tätä uudistusta kaavaillaan alkavaksi? Taitaa jäädä meiltä yksi lapsi tekemättä, jos näin on. Kun ei niitä hoitopaikkojakaan ole tarjolla kaikille halukkaille.

Vierailija
19/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että saadaan tasa-arvoa miehillekin.

Vierailija
20/63 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään uudistus joka "pakottaa" naiset töihin ja seuraavaksi tehdään päätös jossa viedään naisvaltaiselta alalta paljon työpaikkoja. Olenko ainoa jonka mielestä tämä logiikka ontuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi