Mistä mukava maski?
Kertakäyttöiset ei muotoudu kasvojen mukaan. Painaa nenään olematta kuitenkaan tukevasti kiinni siinä. Sivulla paljon tilaa ja kohoaa silmiin kiinni niin etten näe ja pakko sitä sitten räpeltää.
Netissä paljon maskeja mutta onko kenelläkään kokemusta materiaaleista ja minkä kokoisia? 100% puuvilla ja yksi koko ei vielä kerro mitään.
Kommentit (20)
Tossa on aika mukava ja suojaa tartunnat silmien kautta
https://www.varusteleka.fi/fi/product/scott-promask-fm3-kaasunaamari/63…
Vierailija kirjoitti:
Tossa on aika mukava ja suojaa tartunnat silmien kautta
https://www.varusteleka.fi/fi/product/scott-promask-fm3-kaasunaamari/63…
Tuonne voisi alle mahtua aurinkolasit mutta muuten epäilyttää koko.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisaloitteen sivustolla voi käydä allekirjoittamassa "Maskit kaikille" -aloitteen. Hoituu nopeasti. Suosittelen!
Ja Facebookin #Masks4allFinland -ryhmässä (julkinen, ei tarvitse Facebook-tunnuksia) sairaanhoitaja antoi todella kätevän videollisen vinkin siihen, miten kertakäyttöisiä maskeja voi muotouttaa omiin kasvoihin sopiviksi. Mene tuon ryhmän sivuille, ota selaimen "etsi tältä sivustolta" -toiminto käyttöön ja kirjoita "sairaanhoitaja", niin löydät videon nopeasti.
Oikeastaan halausisin eroon noista kertakäyttöisistä. Hirveä määrä jätettä.
En viitsisi lähteä tilaamaan netistä jotain mikä saattaa osoittautua kehnoksi.
Mukavaa maskia ei ole olemassa. Oon kokoajan tuketumaisillani näiden maskien kanssa. Ihan v...ttu hirveitä pidettäviä kaikki. Paras on varmaan sellainen mellakkapoliisin kilpi, missä on ikkuna että näkee viskellä kivillä liian lähelle tunkevia.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisaloitteen sivustolla voi käydä allekirjoittamassa "Maskit kaikille" -aloitteen. Hoituu nopeasti. Suosittelen!
Ja Facebookin #Masks4allFinland -ryhmässä (julkinen, ei tarvitse Facebook-tunnuksia) sairaanhoitaja antoi todella kätevän videollisen vinkin siihen, miten kertakäyttöisiä maskeja voi muotouttaa omiin kasvoihin sopiviksi. Mene tuon ryhmän sivuille, ota selaimen "etsi tältä sivustolta" -toiminto käyttöön ja kirjoita "sairaanhoitaja", niin löydät videon nopeasti.
Tuon aloitteen on keksinyt joku joka ei pahemmin liiku eikä ainakaan tee töitä julkisissa tiloissa. Eikä sillä ole lapsia.
R-Collectionilla oli hyviä, musta kelpasi teinillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa maskia ei ole olemassa. Oon kokoajan tuketumaisillani näiden maskien kanssa. Ihan v...ttu hirveitä pidettäviä kaikki. Paras on varmaan sellainen mellakkapoliisin kilpi, missä on ikkuna että näkee viskellä kivillä liian lähelle tunkevia.
Tähän menessä hengittäminen on ollut helppoa, ehkä siksi ettei maski pysy paikallaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaista kangasta nuo on? Koko ainakin mittojen mukaan näyttäisi olevan aika iso.
Ap
https://www.redbubble.com/shop/masks
Näissä tietysti kestää hetken, että ne tulevat perille. Voi valita eri kokoja, joka on hyvä. Kuva-aiheita on satoja tuhansia.
https://ompelimoanemone.com/product-category/kankaiset-kasvomaskit
Päällinen likaa ja bakteereja hylkivää lycraa ja sisäpinta 100% puuvillaa. Mun päähän istuu hyvin ja helppo hengittää. Toimitus oli myös nopea.
Olen tilannut muutamaa erilaista mallia eri valmistajilta verkosta ja paras tähän mennessä on ollut jutta.fi -maski. Maski on monikerroksinen ja siinä on suodatintasku. Se suunnilleen ainoana istuu tiiviisti kasvoilla, joten ilma kulkee maskin läpi eikä ylhäältä/sivuista. Osaa tilaamistani en saa kasvoilleni sopimaan, vaikka miten muotoilisin nenänvarresta tai kiertäisin korvalenksuja. Aikamoista arpapeliä tuntuu tilaaminen olevan, kun sovittaa ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on trikoota. Ei suodata paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon aloitteen on keksinyt joku joka ei pahemmin liiku eikä ainakaan tee töitä julkisissa tiloissa. Eikä sillä ole lapsia.
Ei mitään väliä. Minä kannatin, vaikka liikun, teen töitä julkisissa tiloissa ja olen nuori. Mitä väliä sillä, onko lapsia? Olen nähnyt muutamilla lapsilla maskeja täällä Suomessakin. Jos ei osaa lapselle opettaa maskin käyttöä yhteisen hyvän edistämiseksi, niin miksi niitä lapsia on sitten tehty?
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut muutamaa erilaista mallia eri valmistajilta verkosta ja paras tähän mennessä on ollut jutta.fi -maski. Maski on monikerroksinen ja siinä on suodatintasku. Se suunnilleen ainoana istuu tiiviisti kasvoilla, joten ilma kulkee maskin läpi eikä ylhäältä/sivuista. Osaa tilaamistani en saa kasvoilleni sopimaan, vaikka miten muotoilisin nenänvarresta tai kiertäisin korvalenksuja. Aikamoista arpapeliä tuntuu tilaaminen olevan, kun sovittaa ei voi.
Noissa on juuri edessä sauma, mikä on maskin heikko kohta. Ompeleen neulanpistojen reiät ovat jättikokoisia aukkoja virukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista kangasta nuo on? Koko ainakin mittojen mukaan näyttäisi olevan aika iso.
Ap
Siellä kyllä kerrotaan mittojen lisäksi materiaali. Puuvillatrikoo. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut muutamaa erilaista mallia eri valmistajilta verkosta ja paras tähän mennessä on ollut jutta.fi -maski. Maski on monikerroksinen ja siinä on suodatintasku.
Noissa on juuri edessä sauma, mikä on maskin heikko kohta. Ompeleen neulanpistojen reiät ovat jättikokoisia aukkoja virukselle.
Valmistajan mukaan "Maskin keskisauman kohdalla on jopa 12 kerrosta ja kerroksia ei ole ommeltu läpi. Välissä on tasku suodattimelle. Näin sauman kohta on oletettavasti maskin tehokkain kohta."
Vierailija kirjoitti:
Muo jutta.fi-maskit näyttää jo siltä että pysyisi paikallaan plus tasku suodattimelle. Mutta huh tuo hinta! Eikö sieltä saa yksittäisiä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muo jutta.fi-maskit näyttää jo siltä että pysyisi paikallaan plus tasku suodattimelle. Mutta huh tuo hinta! Eikö sieltä saa yksittäisiä?
Ap
Saahan sieltä yksittäisiä, 15,90 kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saahan sieltä yksittäisiä, 15,90 kappale.
Paikallinen sokeus iski. No kuitenkin reilu 20€ on aika tyyris kun ei tiedä miten istuu.
Onko kukaan nähnyt pk-seudulla liikkeissä mitään?
Mitä enemmän netistä etsin sitä vähemmän haluan sieltä tilata.
Ap