Ottaisitko mieluummin koronan vai koronarokotuksen? Jos täytyisi valita.
Itse sairastaisin mieluummin koronan, koska uskon että rokotteesta olisi todennäköisesti enemmän haittavaikutuksia.
Kommentit (20)
Kunhan sitten podet tautisi ihan yksin kotonasi etkä rasita sillä yhteiskuntaa tai tartuta muita.
Taidan kuulua siihen enemmistöön, joka odottaa (toimivaa ja testattua) rokotetta. En kuitenkaan haluaisi Sputnikia kokeilla.
Ei ole mitään rokotetta vielä pitkään aikaan. Mistäs kuvittelitte, että sitä myögemminkään tulisi kun edes maskeja ei maailmassa riitä? Supervallat on ensin ja muille mitä jää.
Tauti, jonka olen jo aiemmin sairastanut vai rokote, jonka turvallisuutta ei ole ehditty tutkimaan. Luulen, että näistä kahdesta rehellisesti sairastaminen olisi turvallisempi vaihtoehto. Arpapeliähän se joka tapauksessa se on.
Ihan mistä tahansa rokotteesta kieltäytyjät pitäisi poistaa sairaanhoidon sekä sosiaalihuollon piiristä. Loppuisi nämä idioottimaiset salaliittoliikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Taidan kuulua siihen enemmistöön, joka odottaa (toimivaa ja testattua) rokotetta. En kuitenkaan haluaisi Sputnikia kokeilla.
Se vaan, että rokotteen haittavaikutukset eivät näy heti. Kiireellä kyhätyn rokotteen todelliset seuraukset saattavat näkyä vasta kymmenen vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä tahansa rokotteesta kieltäytyjät pitäisi poistaa sairaanhoidon sekä sosiaalihuollon piiristä. Loppuisi nämä idioottimaiset salaliittoliikkeet.
Ei se ole mikään salaliitto, esim. sikaflunssa rokote aiheuttanut vakavia neurologisia sivoireita ja jopa kuolemantapauksia.
https://www.nhs.uk/news/medication/swine-flu-vaccine-link-to-deadly-ner…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään salaliitto, esim. sikaflunssa rokote aiheuttanut vakavia neurologisia sivoireita ja jopa kuolemantapauksia.
Ja huomaan kyllä, että tuli yhdyssanavirhe. Joku nyt siitä kuitenkin kohta huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,01% sikainfluenssaa vastaan rokotetuista sai oireita Suomessa. Koronassa kuolleisuus tietyissä ikäryhmissä yli 1000 kertainen (10%+)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,01% sikainfluenssaa vastaan rokotetuista sai oireita Suomessa. Koronassa kuolleisuus tietyissä ikäryhmissä yli 1000 kertainen (10%+)
Tiettyjen ikäryhmien edustajien ja sairauksiensa puolesta riskilistalla olevien kohdalla ymmärrän. Terveen ja nuoren ei kannata.
Hyvä kysymys. Jos olisin terve, ottaisin mieluummin ilman muuta rokotteen, koska riskit olisivat häviävän pienet.
Koska minulla on autoimmuunisairaus, ja tähänastiset rokotteiden aiheuttamat (esim. pandemrix) sairaudet ovat autoimmuuniprosessin kautta käynnistyneet, ja se tiedetään, että ihmisillä, joilla jo on autoimmuunisairaus, on kohonnut riski sairastua muihin autoimmuunisairauksiin, suhtaudun rokotteeseen varauksella. En ole asiantuntija, vaan kantani perustuu eri lähteistä kokoamaani tutkimustietoon.
Ottaisinko siis mieluummin koronataudin? Huh, en tiedä kyllä siitäkään. Vastaukseni riippuu siitä, saattaisiko koronan luonnollinen sairastaminen myös kohottaa riskiä sairastua pitkäaikaisesti, ja onko sillä merkitystä, että sairastaa autoimmuunitautia. Entä kuinka korkea mahdollinen riski olisi verrattuna rokoteriskiin?
Paljon kysymyksiä siis. En tee yhtäkään siirtoa ennen kuin olen saanut tieteelliset vastaukset noihin kysymyksiin. Siihen asti pyrin vain suojautumaan tartunnalta korkealla hygienialla ja jatkamalla sosiaalisesti eristäytynyttä elämää, joka on ihan ok minulle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikainfluenssan kuolintapaukset keskittyivät rokotteen saaneille, eli rokote ja sikaflunssa oli vastutustuskyvylle liikaa.
Voin olla myös valitsematta. Mistä sen tietää vaikka olisin jossain kohdannutkin viruksen ja elimistöni olisi torjunut sen eli ollut ottamatta tautia vastaan. Olen ilman kuonokoppia kulkenut tähän asti niin voihan olla että virus on päässyt iholle mutta ei sairastuttamaan minua. Siispä olen jo kuukausikausia ollut alttiina saamaan taudin. Rokotetta en tietenkään lähtisi kokeilemaan
Rokotteen ottamatta jättäminen ei välttämättä ole taudin valitsemista. Joku koronabileet olisi sitä. Mieluummin kuitenkin elän mahd.terveesti ja nukun kyllin enkä kekkaloi paareissa niin keho voikin pysyä iskussa sen verran ettei korona tartu vaikka virus elimistööni joutuisikin
Rokote on jo ihmiskoevaiheessa. Jos kaikki menee hyvin, saamme rokotteen marraskuussa. Odotan innolla ja otan tietysti.
Siihen asti välit, käsidesi ja maski.
Ottaisin rokotuksen, vaikka kyllähän sen riskit tietysti mietityttää.