Missä on laivan buffetin tasoinen buffetti maissa?
Aikasemmassa ketjussa sanotaan, että samanlaista ruokaa saa jostain muualtakin buffetista ja mua kiinnostaisi tietää mistä? Mä käyn laivalla vain ja ainoastaan ruuan takia enkä ole missään maissa törmännyt yhtä laajaan buffettiin.
Kommentit (19)
Onko se sun mielestä jotain tasokasta, oikeasti? Mä olen aina kammoksunut laivan noutopöydän ruokia. Ties kuinka kauan seisseitä, kaikki känniset ja krapulaiset niitä tonkineet, lapset räkäisine käsineen lääppivät ottimia ja ruokailuvälineitä. Hyh kun ajatteleekin niin menee ruokahalut.
Mitä siellä laivan buffetissa sitten on tarjolla :) ?
En osaa vastata ap:n kysymykseen, mutta luulen ettei kyllä missään maissa Suomessa ole sellaisia buffetteja. Luulisin että laivan buffetti on siitä harvinainen, että sinne tosiaan tulee ihan joka päivä valtava määrä ihmisiä. Jos siis pitää parhaana puolena juuri sitä laajuutta, eihän mikään tavallinen ravintola pysty kattamaan pöytätolkulla erilaisia ruokia esille ilman että sadat ihmiset olisi varanneet ennakkoon syömisensä. Paljon laadukkaampia buffia varmaan kuitenkin löytyy, suppeammalla menuulla vain :).
Joensuun hotelli Kimmelin aamiaisbuffet pesee ruotsinlaivan aamiaisbuffat mennen tullen. Ja muutkin suomalaiset hotelliaamiaiset.
Entäs päivälliset? Löytyykö muualta yhtä laajaa valikoimaa kalaruokia ja myös jälkkäreitä? Menen sinne heti!
Riippuu varmaan mitä laivaa tarkoitat? Silja, Viikkari, Finnlines???
Ei auta nyt tähän hätään, kun on auki vain kesäkaudella. Mutta ensi kesänä suosittelen lämpimästi käymään Naantalissa ravintola Merisalissa. Sen lisäksi, että on aivan upealla paikalla niin mielestäni oli paljon tasokkaampi kuin laivabuffetit. Ja oli hyvin laaja valikoima erilaisia kalaruokia ja upeat salaatit. Missään muualla Suomessa en ole törmännyt vastaavanlaiseen paikkaan. En nyt harmikseni enää hintoja muista, mutta luullakseni oli jossain 20 euron paikkeilla. Eikä tosiaan kaduttanut maksaa
Turun Forum Narinum. Brunsseja löytyy stadista pilvin pimein
Niin vaikea löytää vastaavaa. Laivan buffetit ovat toki laajoja, mutta ruoan laatu on surkea.
Kokemuksesta voin sanoa, että Viking Linen buffet voittaa mennen tullen Las Vegasin Bellaggio-hotellin buffeen. Oli todella pettymys vaikka ylistetty jossakin kirjassa :(
En kyllä kuuna päivänä olisi uskonut kirjoittavani tätä
Naantalin kylpylä, parempaa on kuin laivalla
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 18:02"]
Ei auta nyt tähän hätään, kun on auki vain kesäkaudella. Mutta ensi kesänä suosittelen lämpimästi käymään Naantalissa ravintola Merisalissa. Sen lisäksi, että on aivan upealla paikalla niin mielestäni oli paljon tasokkaampi kuin laivabuffetit. Ja oli hyvin laaja valikoima erilaisia kalaruokia ja upeat salaatit. Missään muualla Suomessa en ole törmännyt vastaavanlaiseen paikkaan. En nyt harmikseni enää hintoja muista, mutta luullakseni oli jossain 20 euron paikkeilla. Eikä tosiaan kaduttanut maksaa
[/quote]
Merisalissa on tullut syötyä melkein kerran kesässä. Toki se on hyvä. En silti vertaisi sitä laivan buffaan. Merisalissa on toki hyvät kalat alkuruuissa, mutta pääruoka on aika tavallista eikä sitä ole kovin montaa lajia. Laivalla on lisäksi hyvä jälkiruokapöytä.
Forum Marinumia ei ole tullut kokeiltuakaan. Kiitos vinkistä! Turun seudulla on vielä Kiisan pirtti, Maskussa, jota kannattaa kokeilla.
Tilausravintola Kurjenmiekka, Iitti. On kallis, mutta aivan totaalista parhautta. En ole vastaavaan törmännyt, vaikka ruuan perässä matkustamme ympäri maailmaa.
Kannattaa käydä kokeilemassa tätä:
http://www.ravintolahaikaranpesa.fi/ravintolahaikaranpesa/merellinen_lounasbuffet
Naantalin kylpylän Le Soleil ravintolan buffet on ollut laajin, missä olen maissa ollut ja se oli kyllä huomattavasti laadukkaampi kuin laivan.
Nostan koska haluaisin myös tietää