Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäyntiavustaja, kouluohjaaja, kouluavustaja...? Mitä eroa?

Vierailija
26.08.2013 |

Nimikkeitä käytetään kaikenlaisia, mut mikä nyt tarkoittaa mitä? Esim. vanhempainillassa esiteltiin opettajien lisäksi erikseen kouluohjaajat ja kouluavustajat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustaja voi tehdä paperihommia, keitellä kahvia, järjestellä paikkoja ynnämuuta. Ei välttämättä olen oppilaiden kanssa ollenkaan. Koulunkäyntiavustaja, koulunkäynninohjaaja ja kouluohjaaja tarkoittavat samaa asiaa. Eli ihminen, joka on apuna koulunkäynnissä joko koko luokassa , useammalla oppilaalla tai henkilökohtaisena apuna yhdellä oppilaalla.

Vierailija
2/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen mukaan myös kouluavustajat on luokissa ihan yhtä paljon kuin kouluohjaajatkin..? Siksi ihmettelin että mitä eroa on nimikkeillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin muutama vuosi sitten koulunkäyntiavustajana. Pääsin sinne työkkärin palkkatuella. Koulussa oli myös koulunkäyntiavustajan koulutuksen käyneitä, jotka kutsuivat itseään kouluohjaajiksi ja minua kouluavustajaksi. Työ oli kyllä samaa, tosin heillä oli ehkä enemmän vastuuta sillä, olivat olleet koululla töissä jo vuosia kun minä taas olin uusi työntekijä. Mitään paperihommia ei ollut ellei tuntien valmistelua (opettajien ohjeiden mukaan) siihen lasketa. Kouluohjaajat tosin saattoivat pitää jonkinlaisia tilastoja. 

Vierailija
4/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne koulunkäynti ohjaajat ja avustajat joutuvat nykyisin suorittamaan kunnon tutkinnonkin,,jopa kolme vuotta ,,,ei se mikään huono virka silloin ole ja vastuutakin on.

Vierailija
5/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne koulunkäynti ohjaajat ja avustajat joutuvat nykyisin suorittamaan kunnon tutkinnonkin,,jopa kolme vuotta ,,,ei se mikään huono virka silloin ole ja vastuutakin on.

Vierailija
6/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on vain surkea, vähän reilu 1400e. BRUTTO! Työpäivät ovat tosin tunnin normaalia lyhyempiä. Ihmettelen miten noilla liksoilla saa kunnon työntekijää.

Vierailija
7/7 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluohjaaja on uudempi juttu ja tarkoittaa nuoriso-ohjaajaa tai muuta kasvatuksen ammattilaista koulussa. Kouluohjaaja työskentelee kuulemma kaikkien oppilaiden kanssa opettajan ja oppilashuollon jäsenten "välissä". On siis koulun arjessa mukana, tukee oppilaita yksilöllisesti, opettaa vuorovaikutustaitoja ja pyrkii vaikuttamaan kouluviihtyvyyteen. Avustaja ja kouluohjaaja ovat siis ihan eri asia. Kouluohjaajat ovat koulutukseltaa vähintään nuoriso-ohjaajia, yleensä vaaditaan sosionomin tai yhteisöpedagogin koulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi