Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa, pelottaa, hirvittää

Vierailija
26.08.2013 |

Mulla on aika hampaanpoistoon 2 tunnin päästä.

Mua vaan itkettää. Olen tätä asiaa miettinyt perjantaista asti jokaisen valveillaoloajan ja herään kesken unenkin siihen. En selviä siitä hengissä. Tuntuu hirveältä kohta hyvästellä perhe.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan nyt ihan rauhallisesti. Et sinä hampaan poistoon kuole, mutta siihen voit kuolla, jos sille ei tehdä mitään.

Vedä nyt syvään henkeä ja ajattele, että hyvin siinä kuitenkin käy. Juo vaikka lasi vettä ja ajattele sinisiä ajatuksia. Sinä kerrot hammaslääkärille järjettömästä pelostasi ja hän puhelee sinulle rauhoittavasti ja on oikein varovainen hammasta rassatessaan. 

Hän laittaa oikein paljon puudutetta ja odottaa, että se puudute vaikuttaa ennen kuin rupeaa poistamaan hammasta (tai mitä tahansa sille nyt tarvitsee tehdä). Vähän kyllä sattuu ja ahdistaa, mutta sinä kestät sen reippaasti. Puristat vain hammaslääkärin penkkiä, suljet silmäsi  ja keskityt hengittämiseen. Ennen kuin huomaatkaan, se on ohi. Saat laskun käteen ja sinut käsketään kotiin. 

Jos huimaa, istu hetki odotuhuoneessa, ennen kuin lähdet kotiin. 

Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vastaavassa tilanteessa ajan nukutukseen. Tosin oli aika hankala viisuri leikattavaksi, joten lopulta olikin parempi niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:11"]

Otahan nyt ihan rauhallisesti. Et sinä hampaan poistoon kuole, mutta siihen voit kuolla, jos sille ei tehdä mitään.

Vedä nyt syvään henkeä ja ajattele, että hyvin siinä kuitenkin käy. Juo vaikka lasi vettä ja ajattele sinisiä ajatuksia. Sinä kerrot hammaslääkärille järjettömästä pelostasi ja hän puhelee sinulle rauhoittavasti ja on oikein varovainen hammasta rassatessaan. 

Hän laittaa oikein paljon puudutetta ja odottaa, että se puudute vaikuttaa ennen kuin rupeaa poistamaan hammasta (tai mitä tahansa sille nyt tarvitsee tehdä). Vähän kyllä sattuu ja ahdistaa, mutta sinä kestät sen reippaasti. Puristat vain hammaslääkärin penkkiä, suljet silmäsi  ja keskityt hengittämiseen. Ennen kuin huomaatkaan, se on ohi. Saat laskun käteen ja sinut käsketään kotiin. 

Jos huimaa, istu hetki odotuhuoneessa, ennen kuin lähdet kotiin. 

Tsemppiä!

[/quote]

Vähän kyllä sattuu ja ahdistaa. Ja sinä vaan hengittelet silmät kiinni.

Taidat unta nähdä. En pysty tuohon ikinä. Kyyneleet valuu taas ja mahaan sattuu.

ap

Vierailija
4/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minulla on tapana tehdä, kun hammaslääkäriin menen. Pistän silmät kiinni ja yritän muistaa hengittää. Tosin toisinaan saatan ottaa myös puolikkaan rauhoittavaa (minulle määrättyjä lääkkeitä) ennen hammaslääkäriä, kun tiedän, että porataan. 

Vierailija
5/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:25"]

Niin minulla on tapana tehdä, kun hammaslääkäriin menen. Pistän silmät kiinni ja yritän muistaa hengittää. Tosin toisinaan saatan ottaa myös puolikkaan rauhoittavaa (minulle määrättyjä lääkkeitä) ennen hammaslääkäriä, kun tiedän, että porataan. 

[/quote]

Niin joo, kakkonen olen. :)

Vierailija
6/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, täällä sijaistraumatisoidun :) Luojan lykky että olen vahvahampainen viiskymppinen, kuvailemanne puistattaa.

Kerro lääkärille että pelkäät!

Vierailija
7/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, täällä sijaistraumatisoidun :) Luojan lykky että olen vahvahampainen viiskymppinen, kuvailemanne puistattaa.

Vierailija
8/8 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:27"]

[/quote]

Vihdoin joku, joka tajuaa. Kiitos.

Hammaslääkärini tietää pelostani, se lukee potilastiedoissani punaisilla kirjaimilla. Mutta ei se tee tätä sen helpommaksi.