Tunnusta tyhmyytesi - näitä asioita en tiennyt -peukutusketju
Selvisikö sinulle vasta aikuisena, ettei Volvo olekaan Wolkswagenin lempinimi? Etkö osannut nimetä Suomen pääministeriä, kun oli 15? Mikä asia selvisi sinulle vasta nuorena tai aikuisena?
Yksi asia per viesti. Peukku ylös = en minäkään ole aina tiennyt tätä, peukku alas = olen aina tiennyt asian olevan näin.
Minä luulin lapsena ja nuorena kunnallisen päivähoidon olevan ilmaista. Olen keskiluokkaisesta perheestä ja vanhempamme kyllä maksoivat päiväkotimaksut, mutta ne eivät koskaan tulleet puheeksi lasten kanssa. Olin aika järkyttynyt, kun myöhään lukiossa minulle selvisi, kuinka kalliita päiväkotimaksut ovat. :D
Ap
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistuikohan mun äskeinen viestin lähetys kun kirjoitan kännykällä. Vai poistettiinkohan se siksi että siinä on just tuo huono sana.
Niin siis olen käyttänyt julkisesti ja asiallisissa yhteyksissä esim töissä sanaa "m 4 t u " tarkoittamaan m44h4n muu77ajaa, tietämättä mistä sana juontaa juurensa ja että sanaa ei ole soveliasta käyttää. Hävetti ihan sairaasti, kun totuus valkeni.
Ymmärrän hävetyksen, sillä mãtühan on ”mããhãntülija”. Mããhãnmüüttãjãn lyhenne on mãmü. :D
Olin lähemmäs 30v kun tajusin että muumien lopussa lauletaan ”Ei muumitaloa lukita yöksi hei muumit!”. Siihen asti luulin sen olevan vaan joku merkityksetön rallatus vailla järkeä ”eimuumitaloalukitayöksiheimuumit!”. En ymmärrä miksen ollut kuunnellut tarkemmin, tosin kuulen usein kappaleiden sanat väärin...
Vierailija kirjoitti:
Natsït olivat äärivasemmistoa, ei äärioikeistoa.
Samalla logiikalla kansandemokratiat oli varmaankin demokratian korkeinta muotoa...
Viime aikoina vasta valjennut, että Juicen Eesti-kappaleen introssa mukaillaan Saarenmaan Valssia. Loogista tietty kun Eestistä lauletaan. Tuohon ei ole kuitenkin kovin tarkkaan huomioita kiinnitetty vaikka kappale onkin rakas.
Kindermunien sisällä oleva keltainen kotelo missä lelu on niin on ikään kuin munankeltuainen
Leopardi ja pantteri ovatkin saman kissaeläimen kaksi eri nimitystä. Luulin, että ne tarkoittivat kahta eri kissaeläinlajia.
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Kuulin/tajusin YO-kirjoitusten olevan maksullisia vasta noin puoli vuotta ennen kirjoituksia :D
En ihmettele, niin yksinkertaisen kuvan susta palstalla saa.
Luulin 14-vuotiaana, että Miljoonasateen "Lapsuuden sankarille" -kappaleessa laulettiin "Mennään Jurikan baariin". Kun historian tunnilla opettaja kertoi Juri Gagarinista, sain ahaa-elämyksen ja tajusin, että siinä lauletaankin "Lennä, Juri Gagarin".
Ajokortti ja kelakortti, edes kuvallinen, ei käy jos hakee saapuneen passin, pitää olla passi tai henkilökortti että sen voi saada.
Tunnustan olleeni pitkään naiivi. Luulin, että hyvyys kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja vain mieleltään sairaat olevat ovat pahoja. Terapeuttini sanoi, että asia on nimenomaan toisin päin ja tottahan se on. Ihminen on pohjimmiltaan paha, ihan jokainen meistä ja ympäristö kasvattaa hyvyyteen.
Kuulin/tajusin YO-kirjoitusten olevan maksullisia vasta noin puoli vuotta ennen kirjoituksia :D
Ovatko kirjoitukset nykyään maksulliset? Ei niistä mitään maksua peritty silloin kun itse kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kirjoitukset nykyään maksulliset? Ei niistä mitään maksua peritty silloin kun itse kirjoitin.
Ainakin itse muistelisin omieni olleen, vuonna 2012.
Mulle selvisi 19-vuotiaana, että Suomessa on sellainen instanssi kuin sosiaalitoimi, joka maksaa ihmisille rahaa ihan olemassaolon perusteella.
Tiesin toki Kelasta ja Kelan maksamista etuuksista. Toimeentulotuesta en tiennyt mitään. Silloinen poikaystävä tuli ns. sossupummiperheestä, joka oli elänyt tuilla ties kuinka kauan. En tiennyt, että sellainen on mahdollista ja että jotain rahaa voi noin vain saada.
Olen kuitenkin lukion käynyt ja yhteiskuntaoppiakin lukenut, mutta jotenkin tämä homma oli mennyt aivan ohi...
En tiennyt että miehille seksi on niin tärkeä osa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Natsït olivat äärivasemmistoa, ei äärioikeistoa.
No tämähän ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni tosi kauan tajuta, että SDP ja Vasemmistoliitto on kaksi eri puoluetta. Tuntuvat musta ihan samalta, mutta en seuraakaan aktiivisesti politiikkaa.
Putte-persut usein tahallaan puhuvat jostain äärivasemmistolaisesta puolueesta nimeltään " punavihreä", joka tarkoittaa kaikkia muita paitsi heitä itseään ja kokoomusta, niin että sattuuhan näitä.
Vihreät, SDP ja Vasemmistoliitto eivät vaalikonevastausten perusteella eroa kovinkaan paljoa toisistaan, siksi niitä kutsutaan punavihreiksi/vihervasemmistoksi, jopa monet heistä itsekin.
Aika kumma selitys. Eiköhän olisi fiksumpaa sanoa, että noilla puoleilla on osittain sama arvomaailma. Ihmisoikeudet, tasa-arvo, ympäristö, jne...
Sitäpaitsi ei vihrevasemmistolainen tarkoita että henkilö kannattaa sekä vihreitä että vasemmistoliittoa vaan sitä että kannattaa vasemmistolaisia arvoja sekä luontoarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistuikohan mun äskeinen viestin lähetys kun kirjoitan kännykällä. Vai poistettiinkohan se siksi että siinä on just tuo huono sana.
Niin siis olen käyttänyt julkisesti ja asiallisissa yhteyksissä esim töissä sanaa "m 4 t u " tarkoittamaan m44h4n muu77ajaa, tietämättä mistä sana juontaa juurensa ja että sanaa ei ole soveliasta käyttää. Hävetti ihan sairaasti, kun totuus valkeni.
Mistä sa kuvittelit että se -tu- tulee siihen sanaan? Senhän pitäisi olla ma mu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sa kuvittelit että se -tu- tulee siihen sanaan? Senhän pitäisi olla ma mu.
MaahanTULIJAT?