Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusta tyhmyytesi - näitä asioita en tiennyt -peukutusketju

Vierailija
18.08.2020 |

Selvisikö sinulle vasta aikuisena, ettei Volvo olekaan Wolkswagenin lempinimi? Etkö osannut nimetä Suomen pääministeriä, kun oli 15? Mikä asia selvisi sinulle vasta nuorena tai aikuisena?

Yksi asia per viesti. Peukku ylös = en minäkään ole aina tiennyt tätä, peukku alas = olen aina tiennyt asian olevan näin.

Minä luulin lapsena ja nuorena kunnallisen päivähoidon olevan ilmaista. Olen keskiluokkaisesta perheestä ja vanhempamme kyllä maksoivat päiväkotimaksut, mutta ne eivät koskaan tulleet puheeksi lasten kanssa. Olin aika järkyttynyt, kun myöhään lukiossa minulle selvisi, kuinka kalliita päiväkotimaksut ovat. :D

Ap

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle selvisi vasta teininä, mitä kuulokkeissa kirjaimet L ja R tarkoitti, vähän nolotti 😂

Vierailija
2/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi Volvojuttu. Perusteluina kuitenkin se, etten edes omista ajokorttia ja autot ei kiinnosta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tosi kauan tajuta, että SDP ja Vasemmistoliitto on kaksi eri puoluetta. Tuntuvat musta ihan samalta, mutta en seuraakaan aktiivisesti politiikkaa.

Vierailija
4/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsït olivat äärivasemmistoa, ei äärioikeistoa.

Vierailija
5/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että USA:n pääkaupunki on New York ja Australian pääkaupunki Sydney...

Vierailija
6/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin, että Suomessa poliitikon pitää olla rehti, asiantunteva, Suomen ja suomalaisten asiaa ajava.

Vierailija
7/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon ja pahasti miehet juoruilevat.

Vierailija
8/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin ettei voi olla kahta saman nimistä ihmistä. Siis sekä etu- että sukunimi sama.

Vierailija
9/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun jouduin itse 19-vuotiaana ensimmäistä kertaa ilmoittautumaan työttömäksi luulin kaikkien työttömien saavan työttömyyskorvausta. Järkytys oli huomata, että näin se ei suinkaan ole. Luulin myös, että Te-tomiston, Kelan ja sossun tehtävä on auttaa apua tarvitsevaa ihmistä ja että apua on saatavilla kun sitä pyytää. Yhtä suuri järkytys on ollut vuosien kuluessa huomata, että tämäkään asia ei ole näin. Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
10/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ettei Suomessa ole meduusoja.

Vierailija
11/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tiesi ennen tätä viestiä, että suomen kielen sana ”pateettinen” ei tarkoita samaa kuin englannin ”pathetic”?

Suomen kielen pateettinen on alunperin yhtäkuin ”mahtipontinen”. Kielitoimisto hyväksyi vasta muutama vuosi sitten sanan yhdeksi merkitykseksi ”säälittävän”, suomalaisten anglismi-innostuksen jälkiseurauksena.

Vierailija
12/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni tosi kauan tajuta, että SDP ja Vasemmistoliitto on kaksi eri puoluetta. Tuntuvat musta ihan samalta, mutta en seuraakaan aktiivisesti politiikkaa.

Putte-persut usein tahallaan puhuvat jostain äärivasemmistolaisesta puolueesta nimeltään " punavihreä", joka tarkoittaa kaikkia muita paitsi heitä itseään ja kokoomusta, niin että sattuuhan näitä.

Vierailija
13/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että politiikka on jotain ylevää ja hienoa koko Suomen etujen ajamista. Pettymys oli suuri kun tajusin kaikkien ajavan vain omia etujaan ja pelkäävän äänestäjien menettämistä.

Vierailija
14/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että lähtölaskenta:

Ännn

Yyy

Teeee

Nytttt!

Sanonta tulee siis kirjaimista N, Y, T=nyt

Vierailija
15/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että japanilaiset miehet ovat kilttejä.

Vierailija
16/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ennen tiennyt että kipu voi olla nautinnollista tai että alistuminen olisi kiihottavaa.

17/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin/tajusin YO-kirjoitusten olevan maksullisia vasta noin puoli vuotta ennen kirjoituksia :D

Vierailija
18/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putte-persut usein tahallaan puhuvat jostain äärivasemmistolaisesta puolueesta nimeltään " punavihreä", joka tarkoittaa kaikkia muita paitsi heitä itseään ja kokoomusta, niin että sattuuhan näitä.

Vihreät, SDP ja Vasemmistoliitto eivät vaalikonevastausten perusteella eroa kovinkaan paljoa toisistaan, siksi niitä kutsutaan punavihreiksi/vihervasemmistoksi, jopa monet heistä itsekin.

Vierailija
19/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limanulkaska onkin sieni eikä pelkkä haukkumasana.

Vierailija
20/39 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aikuiseksi asti, että lindströminpihveissä on verta (niin kuin veriletuissakin), mutta niissä onkin punajuurta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän