Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä loisimisen huutaminen tarkoittaa?

Vierailija
26.08.2013 |

Olen seurannut joitan perheen talouteen liittyviä keskusteluja täällä. Jossain kohtaa, joku alkaa aina huutelemaan, että vaimo loisii. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Miten perheen jäsen voi muka loisia? Suomen laissahan puolisoilla on keksinäinen elatusvelvollisuus. Onko se muka loisimista, jos toinen kumppaneista maksaa yhteisistä menoista vähemmän? En ymmärrä yhtään. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso pulmusia:) 

Vierailija
2/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä se tarkoittaa. Vaikka kuinka laissa olisi avioliittoon kuuluva elatusvelvollisuus, niin ei kai kukaan käytännössä halua olla jonkun toisen elätettävänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse kuulua juurikin noihin loisijoihin. Katso peiliin niin näet vastauksen paraiten.

Vierailija
4/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että miehelle raha on vaimoa rakkaampi.

Vierailija
5/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä ettei olla kunnolla sitouduttu eikä muodostettu yksikköä "me" tai "meidän perhe". Ja väärin - en ole "loisiva" vaimo vaan tienaan enemmän kuin mieheni. Silti ei tulisi mieleenkään alkaa erotella sun ja mun laskuja ja sun ja mun rahoja, vaikka meillä erilliset tilit onkin. Siltä tililtä maksetaa jolla rahaa enemmän on. Lomareissuillekin mennään yhdessä eikä niin, että vain se pääsee jolla on varaa.

Vierailija
6/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin asian näin, että jos toinen heittäytyy ihan täysin toisen tilipussin varaan ilman, että on aikomustakaan edes yrittää mennä töihin, niin se on loisimista vaikka laki sanoisi elatuksesta mitä hyvänsä. Yleensä nämä kotitorakat eivät edes siellä kotona tee mitään, kun niin masentaa ja pitäähän sen toisenkin tehdä osuutensa kotitöistä ja vaikka mitä tekosyitä laiskottelulleen löytävät.

Se että puolisot ovat eripalkkaisissa töissä ei ole loisimista, sillä kumpikin tekee raha-asioiden eteen muutakin kuin tuhlaa.

Vierailija
7/7 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly on loisija. Makaa kotona vastoin veljen tahtoa. Ei suostu edes ahdistukseltaan puhumaan töistä, uudelleenkouluttautumisesta jne. Vetää mykkäkoulun, jos toinen edes yrittää kysyä. Samaan on kouluttanut siskonsa ja vanhempansa. Vanhempansa laitti muutaman kuukauden jäähylle, kun isä oli erehtynyt sanomaan, ettei voi koko ikäänsä olla vaan kotona... Ei ole siis lapsia. Kotityöt jaetaan viivottimella, koska "mä olen vaimo, enkä orja". Veli on ihan vati täynnä, jättäisi heti, jos pystyisi. Yritti pari kertaa jättää, mutta rouva ilmoitti tappavansa hänet, koska ei voi elää ilman tätä veljeäni. Vapaa-aikana veli ei saa harrastaa edes mitään ilman vaimoa, koska "täytyy olla yhteistä aikaa" ja nykyään on alkanut harrastamaan siis kaikkia samoja asioita kuin veljeni. Esimerkiksi veli pelasi aiemmin squashia lapsuudenkaverin kanssa ja nyt pelaa vain vaimonsa. Samoin alkoi käydä äijäsalilla, koska haluaa yhteistä aikaa ja sinnekään toinen ei saa enää ilman puolisoa mennä. Veljellä on tosi hyvä palkka ja nythän alkoi kotona olevakin saada puolison tuloista huolimatta työmarkkinatukea, joten rahaahan on kuin "roskaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä