Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten postittaa 62cm fleecehaalari?

Vierailija
25.08.2013 |

Myin tori.fissä vauvan 62cm fleecehaalarin ja menin laittamaan postimaksuksi hölmönä vain 2e. En nyt viitsi ostajalta näin jälkeenpäin enempää postimaksuja pyytää joten miten saisin postitettua tuon mahdollisimman halvalla? Olen ymmärtänyt että maksikirjeen pitää olla max. 3cm paksu, mutta onko paketin koolla muuten väliä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen muovipussista paketin niin onko sillä jotain mittoja paljonko saa olla pituus x leveys? Oon yrittänyt tuolta itellan sivulta kattoa mut en jotenki ymmärrä niitä. Ja pitääkö se mennä viemään postiin vai voinko vaan jättää postin laatikkoon?

Vierailija
2/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puet haalarin vauvan päälle ja pakkaat pahvilaatikkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:39"]

Jos teen muovipussista paketin niin onko sillä jotain mittoja paljonko saa olla pituus x leveys? Oon yrittänyt tuolta itellan sivulta kattoa mut en jotenki ymmärrä niitä. Ja pitääkö se mennä viemään postiin vai voinko vaan jättää postin laatikkoon?

[/quote]

Saa olla 25cm x 40cm korkeintaan, jos haluat maksaa vain kirjeen lähetyskulut. Ja paksuus tosiaan tuon max 3cm. Jos mitat ylittyvät, joudut maksamaan maxikirjeen lähetyskulut, jotka ovat kirjettä korkeammat.

Vierailija
4/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää postin laatikkoon, jos olet varma että sinulla on tarpeeksi postimaksua eli tarpeeksi postimerkkejä kuoressa. Jos viet postiin, virkailija punnitsee kirjeen ja maksat sen mukaisen postimaksun. Tietysti jos sinulla on kotona vaaka, voit itse punnita ja liimata tarpeeksi merkkejä.

Vierailija
5/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen ohueen muovipussiin, esim pakastepussiin tai kaupan hedelmäpussiin ja puristat ilmat pois  ja suljet tiiviisti. Niin haalari pysyy lintassa. ja varmasti menee tuohon alle 3cm eli tavallisena kirjeenä. Sitten vaan sujautat pussin kirjekuoreen. Jos käytät tavallita a4-kokoista kuorta niin pyöräytä siihen päälle pakkausteippiä ettei kuori repeä. 

Vierailija
6/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 19:58"]

Voit jättää postin laatikkoon, jos olet varma että sinulla on tarpeeksi postimaksua eli tarpeeksi postimerkkejä kuoressa. Jos viet postiin, virkailija punnitsee kirjeen ja maksat sen mukaisen postimaksun. Tietysti jos sinulla on kotona vaaka, voit itse punnita ja liimata tarpeeksi merkkejä.

[/quote]

Ei ne monesti edes punnitse kiirjeitä, jos ei  nyt sitten aivan järjetöntä heittoa painossa ole. Tietty jos käy tosi huono mäihä.

Vierailija
7/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin paksumpaa eli jonkun marketin muovipussiin. Postista saat ne tarrat mihin kirjoitetaan osoite jne. Ei kannata osaa posti kalliita kuoria tai pahvilaatikoita. Mä oon joskus postittanu kumisaappaat muropaketissa. :)

Vierailija
8/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli olen saanut nyt haalarin tungettua muovipussiin ja paketin mitat ovat 18cm x 28cm ja uskoisin että ei ole paksumpi kuin tuon 3cm. Painosta en osaa sanoa, eli voinko viedä tän nyt vaan postin keräyslaatikkoon? Ja kuinka monta postimerkkiä pitää laittaa ja minkälaisia?

Vierailija
9/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 21:36"]

Okei, eli olen saanut nyt haalarin tungettua muovipussiin ja paketin mitat ovat 18cm x 28cm ja uskoisin että ei ole paksumpi kuin tuon 3cm. Painosta en osaa sanoa, eli voinko viedä tän nyt vaan postin keräyslaatikkoon? Ja kuinka monta postimerkkiä pitää laittaa ja minkälaisia?

[/quote]

Jos et yhtään tiedä kuinka paljon lähetys painaa, suosittelen viemään sen postitoimistoon jossa se punnitaan ja maksat painon mukaan. Tai sitten arvioit painon miellään yläkanttiin, katsot hintataulukosta paljon maksaa sen painoisen kirjeen lähetys ja isket postimerkkejä sen hinnan edestä.

Vierailija
11/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kirje saa olla max 3cm paksu, maksikirje saa olla paksumpi.  Kirjeiden koot löydät itellan sivuilta

Vierailija
12/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten kannattaa pakata, ei taida oikeen mahtua A4 kokoseen kirjekuoreenkaan?

Vierailija
13/13 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sillein, että laittaa muovipussiin ja puristaa siitä ilmat pois. Meniskö noin pieneen tilaan?? Sit pitää teipata se littoseksi, ettei pullistu  kesken matkan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi