Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki soitti, ehdotti varovaista rahastosäästämistä

Vierailija
17.08.2020 |

Viime kuussa jäi 50 euroa ns.säästöön. Siirsin sen toiselle tilille, jonka saldo on siis nyt 50 euroa, ajattelin säästää uutta sohvaa varten. Pankki soitti ja haluaisi, että sijoittaisin tuon 50 euroa heidän kautta. Mulla kyllä on samaan pankkiin asuntovelkaa 59000 euroa. Hieman nauratti ja otin pois tuon 50 euroa säästötililtä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ihan sontaa. Kaveri osti niitä muutamalla tonnilla, kun sai jotain bonuksia duunista. Seurasi niitä vuosikausia ja ne oli aina alle ostohinnan. Pankista vaan sanottiin, että kyllä ne nousee. Yksi päivä oli sitten varmaan kympin sen ostohinnan yli ja kaveri möi heti. Pankki vaan siinäkin vaiheessa, että kannattaa odottaa.

Vierailija
2/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ihan sontaa. Kaveri osti niitä muutamalla tonnilla, kun sai jotain bonuksia duunista. Seurasi niitä vuosikausia ja ne oli aina alle ostohinnan. Pankista vaan sanottiin, että kyllä ne nousee. Yksi päivä oli sitten varmaan kympin sen ostohinnan yli ja kaveri möi heti. Pankki vaan siinäkin vaiheessa, että kannattaa odottaa.

Noh olisiko kannattanut odottaa?

Pankin kulut juoksevat niin kauan kun raha on noissa kiinni joten heidän mielestä kannattaa aina odottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että viidenkympin takia soitellaan perään. Itse olen kyllä pankista aina saanut paskimmat sijoitusneuvot, kyllä ne rahat kannattaa sijoittaa ihan muuta kautta. 

Vierailija
4/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin ja asiakkaan edut ovat täysin vastakkaiset. Älä ole typerys.

Vierailija
5/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soittivat pankista, että miten olisi rahastosijoittaminen. Ööö... no minä kyllä koko ajan siirrän joka kuukausi teidän omaan rahastoonne rahaa? Ilmeisesti vasen käsi ei näe, mitä oikea tekee.

Vierailija
6/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin rahastot pois ja lopetin säästämisen. Nythän on kurssit olleet jo pitkään miinuksilla eikä nousua näy.

Vierailija
7/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että aina naisille soittaa pankista mies- ja miehille naisvirkailija?

Vierailija
8/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin rahastot pois ja lopetin säästämisen. Nythän on kurssit olleet jo pitkään miinuksilla eikä nousua näy.

Jäikö koronapropaganda päälle? Kurssit nousee, omat sijoitukset on jo huomattavasti lähempänä laskun alkamista kuin pohjaa.

Vierailija
9/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Minulla o nollut tuollainen "varovainen rahasto" jo viitisen vuotta ja vieläkin keikkuu nollatuotoissa. Kävi jopa miinuksella koronan alkuaikoina. En ole lisännyt sinne yhtään rahaa niin näkee helposti "tuottoarvon". Jos taas pistäisi kuukausittain yms niin helposti luulee, että se tuottaisi.

Vierailija
10/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa niitä kurssejakin vilkaista, ainakin jos meinaa kommentoida. 

Vierailija
11/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan oli sijoitusvakuutus jota ei saanut rahaksi kuin vasta 10 vuoden jälkeen. Tuotto oli ihan minimaalista ja sekin vähä suli koronakriisissä. Kymmenen vuoden saldo oli muutama satanen tappiota.

Vierailija
12/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että aina naisille soittaa pankista mies- ja miehille naisvirkailija?

Luulisi että pankissakin tiedettäisiin jo nykyisestä sukupuolikäsityksestä, mistä ne voivat tietää kuka on mies ja kuka nainen ja sen perusteella määritellä kuka soittaa? Entä kaikki muut sukupuolet kuin cis-mies ja nainen? Kuka niille soittaa?

Vierailija
13/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon löytyy hyviä rahastoja, mutta ne ei ole niitä mitä pankit ensimmäisenä kauppaa tuulipuvulle.

Vierailija
14/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 17 vuotta pieni summa rahaa pankin rahastossa ja ihan saman summan otin ulos kuin sinne olin laittanut aikoinaan. En voi ymmärtää miten surkeita ne voi olla rahan kanssa. 

Vierailija
15/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on tehnyt noin 40% tuottoa kevään dipin jälkeen ja rahastot on viime tammikuun alun lukemissa tällä hetkellä.

Vierailija
16/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vielä 30 vuotta sitten pankin tarkoitus oli säilöä rahojasi ja pitää niistä huolta, sitten tarkoitus muuttui niin, että pankin tehtävä on yrittää haalia sinun rahasi itselleen.

Vierailija
17/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sijoittaa itse, sillä pankki ottaa rahaston hoitamisesta ison siivun.

Vierailija
18/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on tehnyt noin 40% tuottoa kevään dipin jälkeen ja rahastot on viime tammikuun alun lukemissa tällä hetkellä.

Taitaa harmittaa, kun meni paniikissa myymään tappiolla.

Vierailija
19/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut parikymmentä vuotta rahastoja. Ihan kivasti tuottaneet. Säästötili ei tuotamitään. Koronan aikana kävi miinuksella, nousi pian taas.

Vierailija
20/20 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Minulla o nollut tuollainen "varovainen rahasto" jo viitisen vuotta ja vieläkin keikkuu nollatuotoissa. Kävi jopa miinuksella koronan alkuaikoina. En ole lisännyt sinne yhtään rahaa niin näkee helposti "tuottoarvon". Jos taas pistäisi kuukausittain yms niin helposti luulee, että se tuottaisi.

En nyt ymmärrä ihan tuota sinun logiikkaasi. Miten tuo kuukausittainen rahan sijoittaminen saisi luulemaan, että tuottoa tulee sen enempää? Toiseksi, varovaisessa rahastossa on myös varovainen tuotto-odotus. Voittoa ei synny ilman riskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi