Uusissa kouluissa on sekavessat. Mitä mieltä?
Kommentit (85)
Meilläkin oli jo kymmenen vuotta sitten yläkoulussa. Kukaan ei kärsinyt nestehukasta tai lintsaillut päästäkseen vessaan. Ihan normaalisti niitä käytettiin enkä koskaan kuullut kenenkään valittavan tai edes ihmettelevän niitä.
Hyvä vain. Jos segregaatio halutaan poistaa, pitää toimia kaikilla tasoilla eikä poimia rusinoita pullasta.
on helppo kuvitella että poikien seuraava välituntihuvi on kytätä koska tyttö menee vessaan ja rynnätä sitten perään ottamaan kuvia kännykällä kopin raoista. siinä some rutisee kuumasta sisällöstä!
Vierailija kirjoitti:
Kundeillehan se sopii, että samassa tilassa on housuttomia flikoja. Mutta flikojen mielipiteestä en ole varma. Ja jos kyse on yksilövessasta, niin jarrutusraitojen esiintymistiheys lisääntyy joka vessassa exponentiaalisesti.
Koska naiset ei pasko?
Vierailija kirjoitti:
Kundeillehan se sopii, että samassa tilassa on housuttomia flikoja. Mutta flikojen mielipiteestä en ole varma. Ja jos kyse on yksilövessasta, niin jarrutusraitojen esiintymistiheys lisääntyy joka vessassa exponentiaalisesti.
Miten samassa tilassa? Ne on nykyään yksilövesdoja. Ei mitään isoa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kusista hommaa, pelkoa, ahdistelua, raiskauksiakin.
Kultahanhet tekevät vain vaalityötään.
Modernit unisex-vessat ovat itse asiassa monille suuri parannus entiseen verrattuina. Niihin kun ei yleensä tehdä niitä ohuin levyseinin erotettuja koppeja joista voi helposti kurkkia yli tai ali. Vaan siis kopit tehdään "oikeilla" seinillä ja kunnon ovilla jolloin siellä on paljon entista parempi rauha eikä kukaan voi kurkkia.
Siellä onkin kiva tyttölapsen vaihdella kuukautissuojia ja pestä alapäätään.
Vierailija kirjoitti:
Modernit unisex-vessat ovat itse asiassa monille suuri parannus entiseen verrattuina. Niihin kun ei yleensä tehdä niitä ohuin levyseinin erotettuja koppeja joista voi helposti kurkkia yli tai ali. Vaan siis kopit tehdään "oikeilla" seinillä ja kunnon ovilla jolloin siellä on paljon entista parempi rauha eikä kukaan voi kurkkia.
Ja ovet käytävältä. Ei mitään isoa tilaa.
Meillä on nyt feministihallitus, tätä olette halunneet! Äänestäkää jatkossakin paskaa niskaanne
Vierailija kirjoitti:
Siellä onkin kiva tyttölapsen vaihdella kuukautissuojia ja pestä alapäätään.
Ihan ok, kuten kaikissa yhden hengen vessoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä koska miehet aina sotkevat vessat. Sekavessat edellyttävät sitä että siivotaan ainakin kaksi kertaa päivässä. Itse käytän joskus naisten vessoja koska ovat paljon siistimpiä mutta olen itse myös erittäin siisti eikä jää mitään jälkiä. M52
Ollessani yläasteella piti poikien vessa sulkea kuukaudeksi, kun pojat alkoivat tahalleen paskantamaan lavuaariin. Se oli niiden mielestä vissiin aivan hulvatonta touhua. Joten joo, yhdyn mielipiteeseesi poikien sotkuisemmista vessoista.
Paskapuhetta.
Ei ole. Tapahtui Kuopiossa talvella v. 2004. Koulua en sentään kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ovet käytävältä. Ei mitään isoa tilaa.
Kuulostaa tehokkaalta tilankäytöltä.
Riippuu mistä maasta on kyse- Suomessa ei ole.
olen sanonut meidän pojille kuskaa reunoille ei tarvitse sitten kotona reunoille kuseksia. ovat kuulemma kiitettävästi kehoitusta noudattaneet
Ei ne mitään yhteisvessoja ole ainakaan omien lasten koulussa. Käytävältä suoraan vessakoppiin, ihan normi ovi ja ovi lukkoon. Ei samassa tilassa ole ketään muuta, siellä voi rapistella vaikka karkkipussia ilman että kukaan kuulee. Kaikki vessat on vaan kaikille käytössä. Eli tyttojen ei tarvitse jonottaa, kun vieressä on vapaa vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä koska miehet aina sotkevat vessat. Sekavessat edellyttävät sitä että siivotaan ainakin kaksi kertaa päivässä. Itse käytän joskus naisten vessoja koska ovat paljon siistimpiä mutta olen itse myös erittäin siisti eikä jää mitään jälkiä. M52
Ollessani yläasteella piti poikien vessa sulkea kuukaudeksi, kun pojat alkoivat tahalleen paskantamaan lavuaariin. Se oli niiden mielestä vissiin aivan hulvatonta touhua. Joten joo, yhdyn mielipiteeseesi poikien sotkuisemmista vessoista.
Paskapuhetta.
Ei ole. Tapahtui Kuopiossa talvella v. 2004. Koulua en sentään kerro.
Paskapuhetta edelleenkin, yksikään koulu ei voi estää oppilaita ulostamasta koulupäivän aikana.
Mieti nyt itsekin trolli
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään yhteisvessoja ole ainakaan omien lasten koulussa. Käytävältä suoraan vessakoppiin, ihan normi ovi ja ovi lukkoon. Ei samassa tilassa ole ketään muuta, siellä voi rapistella vaikka karkkipussia ilman että kukaan kuulee. Kaikki vessat on vaan kaikille käytössä. Eli tyttojen ei tarvitse jonottaa, kun vieressä on vapaa vessa.
Jep. Itselläni oli tälläiset jo yläasteella 90-luvulla pikkupaikkakunnalla.
Kusista hommaa, pelkoa, ahdistelua, raiskauksiakin.