Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lihava taipuvaisempi turvotukseen kuin hoikka?

Vierailija
17.08.2020 |

Auttaako laihduttaminen turvotustaipumukseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että jalkani olisivat ikinä turvonneet kun painoin 45-55 kg. Nyt 72 kg ja jo puolessa välissä työpäivää jalat kunnon turvonneet tunkit. Pitkävartiset kengät ei mene päivän päätteeksi jalkaan.

Vierailija
2/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turvotukseen vaikuta paino. Oon itse hoikka ja mulla tulee turvotusta. Turvotusta voi tulla vatsaan ja jalkoihin. Sulla voi johtua jalkojen turvotus siitä kun oot ollu paljon jalkojen päällä tai et o liikutellu jalkoja. Jalkoja voisi välillä vähän jumpata, voisi pyöritellä jalkoja. Voi johtua myös kengistä. Verenkiertokin vaikuttaa, mulla tulee jalkojen turvotusta ja nilkkaturvotusta ja siihen vaikuttaa myös vuodenaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paino vaikuttaa. Siis omakohtaisten havaintojen mukaan.

Vierailija
4/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja pelkästään raskausaikana kärsin turvotuksesta ja sitä olikin todella reilusti. Raskauden jälkeen tilanne normalisoitui ja paino putosi takaisin.

Vierailija
5/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ylipaino, sehän tarkoittaa sairauden tilaa, joka näkyy elimistössä monin tavoin. Totta kai hoikkakin voi turvota lääkityksen, sairauden tai hormonien vaikutuksesta, mutta lihava turpoaa ihan siksikin, kun saa ruuasta liikaa suolaa ja hiilareita, jotka keräävät nestettä ja koska aineenvaihdunta ei toimi kunnolla. Lihavat myös harvemmin liikkuvat paljon, mikä sekin saa nesteen kertymään.

Vierailija
6/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen vaan 52 kg, turvotusta tulee helposti varsinkin vatsaan. Minulla on ibs. Myös jalat turpoaa helposti.

Vierailija
7/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vaikuttaa enemmän ruokavalio. Minulla myös ibs.

Onnistuin kevällä pitämään turvotuksen ja jatkuvan piereskelyn kurissa, mutta nyt kun on muutaman viikon taas "syönyt kaikkea" niin tynnyrinä ollaan. Ei ole ihan helppoa tietää mitkä ruoat pitäisi jättää pois.

Vierailija
8/8 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on ylipaino, sehän tarkoittaa sairauden tilaa, joka näkyy elimistössä monin tavoin. Totta kai hoikkakin voi turvota lääkityksen, sairauden tai hormonien vaikutuksesta, mutta lihava turpoaa ihan siksikin, kun saa ruuasta liikaa suolaa ja hiilareita, jotka keräävät nestettä ja koska aineenvaihdunta ei toimi kunnolla. Lihavat myös harvemmin liikkuvat paljon, mikä sekin saa nesteen kertymään.

Silti kaikki ylipainoiset/lihavat eivät kärsi turvotuksesta. Oon 160 cm ja 76 kg, syön vähän liian suolaista ruokaa ja oon pitkiä päiviä jaloillani. Liikun, mutten todellakaan monipuolisesti. Sääret, nilkat tai jalkaterät ei oo multa koskaan turvonneet.

Painostani en voi ainakaan turvotusta syyttää. Liian isoja ruoka-annoksia vain syön, ja turhan paljon energiaa, rasvaista jne.

Jalat ovat mussa se ”hoikka”, varsin lihaksikas ja aivan kiinteä osa. Geeneissä kai tämä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän