Mikä torissa ilmoittamisessa on niin vaikeaa?
Miksi joillekin ihmisille tuntuu olevan niin vaikeaa ilmoittaa torissa? Katselin eilen ilmaiseksi annettavia tavaroita ja ilmoitukset auki klikatessa tekstissä lukikin myydään, hinta jne. Miksi?
Olen aika varma, että suurin osa näin tekevistä tekee sen tahallaan. Usein samalta myyjältä tulee tasaisin väliajoin monta samanlaista ilmoitusta Annetaan-osastolla. Kun jättää ilmoituksen, se tarjoaa automaattisesti Myydään-ilmoitusta, se pitää itse vaihtaa siihen annetaan osastoon. Ja jos myyt tavaraa, miksi et laita sitä hintaa heti ilmoitukseen, vaan vasta tekstiin?
Sekin on ärsyttävää, kun löytää jonkin etsimänsä tuotteen ihan ok hintaan, mutta kun klikkaat ilmoituksen auki, hinta on esim. 40e/kpl, vaikka tuotteen arvo olisi molemmille yhteensä tuo 40e.
Minua ei kiinnosta, jos myyjä itse on maksanut 5 vuotta sitten tuotteesta 500e. Jos tuotteen nykyään saa uutena kaupasta 200e, en tosiaankaan maksa käytetystä 250e. Ja tämä tuntuu olevan todella monille vaikea ymmärtää, kun jäävät jankuttamaan siitä mitä itse maksoivat.
Mitä ärsyttävää muille on tullut vastaan?
Kommentit (6)
Teidän kannattaa ostaa kaupasta, niin saatte just sitä mitä haluutte.
Vierailija kirjoitti:
Paikkakunnan voisi myös ilmoittaa.
Tori-ilmoituksiin tulee automaattisesti ainakin kaupunki.
Olen ryhtynyt nykyään hyvin ronkeliksi ilmoituksien suhteen. Eli jos jokin olennainen tieto puuttuu tai hinta on naurettava, niin skippaan koko ilmoituksen. Aikaisemmin jaksoin kuitenkin kysellä näitä tietoja myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän kannattaa ostaa kaupasta, niin saatte just sitä mitä haluutte.
No näinhän sitä on käytännössä pitänytkin tehdä, kun Tori-ilmoitusten selaamisessa menee ikä ja terveys.
-1
Mua ärsyttää se, että myytäessä tavaraa, jolla on jokin koko (vaatteet, kengät, sukset, polkupyörät jne.) ei otsikossa ilmoiteta sitä kokoa. On turhauttavaa etsiä vaikkapa 39 kokoisia laskettelumonoja tai n. 175 cm pitkiä suksia, kun pitää klikkailla auki jokainen ilmoitus nähdäkseen, että monot oli kokoa 42 ja sukset 160 cm.