Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tietää voiko minipillereitä syödä jos ei saa syödä yhdistelmäpillereitä??

Vierailija
21.08.2013 |

En saa käyttää Yasmin ehkäisy tabletteja korkean veritulppa riskini vuoksi. Voiko minipillereitä kuitenkin käyttää?? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemuksia eri ehkäisymenetelmistä voi laittaa, kiitos!

Vierailija
2/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipilleritkin ovat hormonaalinen ehkäisy-menetelmä.

Itse en voi käyttää siis mitään pillereitä tai homonikierukkaa.

Tosin veritulppariskin lisäksi olen jo 40+ ja vähän on ylipainoakin ja verenpainettakin pukkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:31"]

Minipilleritkin ovat hormonaalinen ehkäisy-menetelmä.

Itse en voi käyttää siis mitään pillereitä tai homonikierukkaa.

Tosin veritulppariskin lisäksi olen jo 40+ ja vähän on ylipainoakin ja verenpainettakin pukkaa...

voi ei, voiko tosiaan olla näin?? minä olen vasta 24v, mikä ehkäisymenetelmä käyttöön? kondomin varaan emme haluaisi laskea..

[/quote]

Vierailija
4/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka?

Vierailija
6/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:10"]

En saa käyttää Yasmin ehkäisy tabletteja korkean veritulppa riskini vuoksi. Voiko minipillereitä kuitenkin käyttää?? 

[/quote]

http://www.ehkaisy.net/

Vierailija
7/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaihdettiin yhdistelmäpillerit minipillereihin verenpainetaudin vuoksi (eli veritulppariskin). Minipillerit sisältää vain keltarauhashormonia. Minipillerit sopii minulle loistavasti, vuodot jäi kokonaan pois. Kysy ihmeessä lääkäriltäsi voitko vaihtaa minipillereihin.

Vierailija
8/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos yhdistelmäehkäisypillereitä ei voi käyttää niin vaihtoehtona on minipillerit, ehkäisykapseli, hormonikierukka (jotka sisältää pelkkää keltarauhashormonia ja katsotaan siksi tulppariskin vuoksi turvallisemmiksi kuin yhdistelmäehkäisy) tai kuparikierukka (hormoniton vaihtoehto, kuten tietysi kondomikin). Soita ehkäisyneuvolaan ja kysy vaihtoehdoistasi. Jos tulppariski ei ole kovin paljoa suurentunut eli ei ole useita eri riskitekijöitä, niin todennäköisesti voit keltarauhashormonia käyttää.

Vierailija
9/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kielettiin e pillerit juuri tukostaipumuksen takia. Sain minipillerit ja niillä menty kauan. 

Vierailija
10/10 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä lääkäriltä. Multa oli ensin kielletty e-pillerit ja sitten käytin hetken aikaa minipillereitä, mut ne oli ällöjä, kun tuli finnejä ja halut meni. Nyttemin minulta on veritulppariskin tai oikeastaan aurallisen migreenin takia kielletty neurologin toimesta ihan kaikki hormonaalinen tolskaaminen joten nykyään en voisi syödä minipillereitäkään.