Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB is so last season. Oletko sinä vielä juntti ja päivittelet?

Vierailija
21.08.2013 |

?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa olen juntti. 

Vierailija
2/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siellä enää... kyllästyin niihin tyhjänpäiväisiin huomion kerjäyksiin. 

Moni vääntää tikusta asiaa, ja pari vuotta tätä riitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin taas tässäkin asiassa edelläkävijä ja lähin yli vuosi sitten pois sieltä. Oletko sinä vielä juntti ja olet siellä? Noloo.

Vierailija
4/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen vuosia sitten lakannut miettimästä mitä joku minusta ajattelee.

Vierailija
5/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on ok, jos sitä käyttää järkevästi. Jos koko sosiaalinen elämä on vain siellä, on jotain pahasti vialla...

Vierailija
6/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että palasitte juntti_fecesta tälle palstalle. Täällä on vain juntteja.

Vierailija
7/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:59"]

[/quote]

Poistuin facesta, en siksi että olisin pohtinut mitä muut minusta ajattelee vaan siksi kun ihmiset päivittelee sinne pääosin ihan joutavaa. Jotain kliseisijä runoja, klippejä lehdistä, typeriä pelijuttuja, ja sit hehkutetaan arkistakin arkisempaa asiaa kuin se ois jotain ainut laatuista

Vierailija
8/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyvä tapa pitää yhteyttä omiin vanhempiin, sisaruksiin ja joihinkin muihinkin sukulaisiin ja kavereihin jotka asuu kaukana, eikä nykyään tule enää soiteltuakaan juuri koskaan. Ei mun mielestä siinä ole mitään junttia, en tiedä millä sitä korvaiskaan. Mä en muutenkaan mene joka virtauksen mukana missään asiassa, käytän tasan niitä asioita elämässäni mitkä sopii mulle. En esimerkiksi halua koskaan kosketusnäyttöpuhelinta. Mulla on läppäri ja tavallinen kännykkä, ja niillä mennään. Mulla menis hermo sen kosketusnäytön räpläämises.

Se mikä FB:ssa on noloa, on se, että ottaa kavereiksi kaikkia täysin tuntemattomia ihmisiä, sit niitä "kavereita" on satoja, eikä mitään hajua ketä ne on, niitä ei kiinnosta sun jutut, ja sua ei niiden jutut. Kuka edes ehtisi lukea vaikka haluaisikin, niin monen ihmisen päivitykset, vaikka osa päivittää tosi harvoin. Mulla on kavereina vaan sellasia ihmisiä jotka tunnen, ja joiden kanssa olen edes joskus jossain tekemisissä muutenkin. Jos mua ei kiinnosta joku ihminen pätkääkään, poistan sen kavereista.

Vierailija
9/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB tili on jäissä. EVVK. Oikeat kaverit saa kiinni muutenkin :)

Vierailija
10/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:59"]

[/quote]

Poistuin facesta, en siksi että olisin pohtinut mitä muut minusta ajattelee vaan siksi kun ihmiset päivittelee sinne pääosin ihan joutavaa. Jotain kliseisijä runoja, klippejä lehdistä, typeriä pelijuttuja, ja sit hehkutetaan arkistakin arkisempaa asiaa kuin se ois jotain ainut laatuista

[/quote]

Tjaa, mä pidän sitä kautta yhteyttä ystäviini ja se toimii. Jos jokin ei kiinnosta, ohitan sen.

Vierailija
11/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin pois, kun totesin etten saa siitä ilmanaikuisesta paskasta mitään irti. Samantien lakkasin olemasta kaikille ihmisille, "ei sua voi onnitella synttäreistäkään, kun et oo fb:ssa!".. ja yhteydenpito on nollissa melkein kaikkien kanssa. Hauska sinänsä tietää, kuinka vähän oikeita ystäviä ja kavereita minulla sitten loppujen lopuksi olikaan. Eipä haittaa yhtään, nautin tästä rauhasta eikä tarvi enää kuormittaa vähiä aivosolujaan muiden ryyppy/huomiohuoraus-päivityksillä. :D

Vierailija
12/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 16:07"]

Lähdin pois, kun totesin etten saa siitä ilmanaikuisesta paskasta mitään irti. Samantien lakkasin olemasta kaikille ihmisille, "ei sua voi onnitella synttäreistäkään, kun et oo fb:ssa!".. ja yhteydenpito on nollissa melkein kaikkien kanssa. Hauska sinänsä tietää, kuinka vähän oikeita ystäviä ja kavereita minulla sitten loppujen lopuksi olikaan. Eipä haittaa yhtään, nautin tästä rauhasta eikä tarvi enää kuormittaa vähiä aivosolujaan muiden ryyppy/huomiohuoraus-päivityksillä. :D

[/quote]

Kertoo paljon sinustakin jos kaveripiirisi ryyppää/huoraa

Vierailija
13/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, yhteydenpito on varmaan ihan susta itsestä kiinni... Lakkaat olemasta jos et ole läsnä. Jos kaikki on siirtyneet puhelinten aikakaudelle ja yksi päättääkin palata lähettämään savumerkkejä, ei voi olettaa että muutkin palaa nuotioiden kyhäilyyn.

Vierailija
14/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noloa on se, jos fb on joskus ollut jollekin vain kanava jakaa kuulumisia ja toivoa, että joku huomioisi ne. Minä päivittelen ja jakelen kuulumisia ja kuvia sinne, mutta ne on tarkoitettu perheelleni, lähimmille kavereille ja sukulaisille, joita oikeasti kiinnostaa miten mulla menee (ja minua vastavuoroisesti heidän). Tuntuu, että kauempana asivien serkkujen ja tätien kanssa on tullut paljon läheisemmäksi fb:n ansiosta - soitellaan ja nähdään paljon useammin kuin luultavasti ilman fb:tä tehtäisiin. 

Vierailija
15/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut facebookissa, ja ihan samat kaverit minulla on edelleen. Ja taidanpa olla niiden kanssa paljon läheisempi kuin suurin osa näistä fb-kavereista, koska minulle jutellaan puhelimessa ja kirjoitetaan sähköpostilla paljon henkilökohtaisempia asioita. Enkä ikinä ole tajunnut sitä että omia asioita haluaisin levittää internetissä isolle porukalle. Ja jotain jokapäiväisyyksiä ei huvita kirjoittaa eikä lukeakaan. Yksilöllisyys on edelleen paras tapa olla ystävä.

Vierailija
16/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 16:16"]

No noloa on se, jos fb on joskus ollut jollekin vain kanava jakaa kuulumisia ja toivoa, että joku huomioisi ne. Minä päivittelen ja jakelen kuulumisia ja kuvia sinne, mutta ne on tarkoitettu perheelleni, lähimmille kavereille ja sukulaisille, joita oikeasti kiinnostaa miten mulla menee (ja minua vastavuoroisesti heidän). Tuntuu, että kauempana asivien serkkujen ja tätien kanssa on tullut paljon läheisemmäksi fb:n ansiosta - soitellaan ja nähdään paljon useammin kuin luultavasti ilman fb:tä tehtäisiin. 

[/quote]

Just tätä mä tarkotin. 

9

Vierailija
17/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 16:21"]

En ole koskaan ollut facebookissa, ja ihan samat kaverit minulla on edelleen. Ja taidanpa olla niiden kanssa paljon läheisempi kuin suurin osa näistä fb-kavereista, koska minulle jutellaan puhelimessa ja kirjoitetaan sähköpostilla paljon henkilökohtaisempia asioita. Enkä ikinä ole tajunnut sitä että omia asioita haluaisin levittää internetissä isolle porukalle. Ja jotain jokapäiväisyyksiä ei huvita kirjoittaa eikä lukeakaan. Yksilöllisyys on edelleen paras tapa olla ystävä.

[/quote]

Mun ei ole koskaan tullut pahemmin sähköposteja kirjoiteltua, mutta fb:ssä kirjottelen kyllä henkilökohtaisia asioita silloin kun ollaan samaan aikaa siellä yksityisviestittelyllä, ja muutenkin yksityiset asiat menee sitä kautta, mä en joka päivä edes muista sähköpostissa käydä. Myös lapset tykkää kun voi laittaa videopuhelun ja jutella mummalle joka asuu kaukana. Ja kun esikoinen oli Englannissa ja Latviassa kuukauden kerrallaan työharjoittelussa, oli kiva jutella videopuheluna, ja jos se ei toiminut kirjoitella sillä yksityisviestittelynä, eikä maksanu mitään.

9

Vierailija
18/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, kukaan ei ole koskaan mistään ryyppäämisestä tai huoraamisesta päivittänyt, meillä kun on omat lapset ja vanhemmatkin siellä, en tunne muutenkaan ihmisiä jotka harrastaisivat pahemmin ko. asioita. Ihmiset puhuu harrastuksista, politiikasta, lapsista, mitä pahaa siinä on?

9

Vierailija
19/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näppärin tapa pitää kollektiivisesti yhteyttä Suomessa asuvien läheisten kanssa. Monien kanssa on itse asiassa läheisemmät välit nykyisinkun yhteyttä tulee pidettyä useammin kuin aiemmin, fb:n myötä se on niin helppoa ja nopeaa (esim. kirjoita kuuluminen fb:n=ei tarvitse jokaiselle erikseen kertoa).

Eihän kaikki siitä tykkää ja se on ihan fine, mutta miksi siitä pitäisi luopua jos sen on todennyt toimivaksi ja itselle sopivaksi?

Ja eikö tätä "fb on out, junttia ja last season" ole hoettu jo aika monta vuotta? Sitkeesti vaan sinne tulee lisää tuttuja, enemmän kuin niitä jotka ovat lopettaneet (tiedän 3, näistäkin 1 liittyi myöhemmin takaisin).

Vierailija
20/22 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB ei ole läheskään niin junttia kuin av-palstalle viestittely. En ikinä kirjoittaisi tänne mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi