Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

“Kenellä on oikeus sanoa, että matka on turha?” kysyy Italiaan ja Itävaltaan matkustanut Hanna Temmes – korona-aika jakaa matkailijoita hyviksiin ja pahiksiin

Vierailija
16.08.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11491661?fbclid=IwAR1mZWJ_N4UXV3qvLtouiUQh19Az…

Ihan kenellä tahansa on oikeus sanoa, että Temmeksen matkustelut ovat turhia. Kenellä tahansa on oikeus myös sanoa, että ne ovat täyttä k-päisyyttä ja itsekkyyttä. Se, että matkustelu on "mun juttu" ei riitä syyksi asettaa muita ihmisiä hengenvaaraan. Monen "mun juttu" on myös elossa pysyminen, kuten joku tuon jutun kommenttipalstalla totesikin. Siitä tämä ihminen ei välitä, hänen on päästävä reissuun.

Asennetta kuvaa hyvin kommentti: "– Se oli paras loma ikinä. Kuvatkin onnistuivat, koska aasialaisten turistiporukoiden päät eivät olleet pilaamassa maisemaa. " Kun on niin etuoikeutettu ja täynnä itseään, että voi rasistisesti todeta, että toiset turistit ovat ärsyttäviä, ja MINÄ olen parempi kuin nuo muut, silloin kyllä kannattaa ihan todella pysyä kotona muutama vuosi miettimässä omaa elämäänsä. Millähän logiikalla hän kokee, ettei hänen valkoisella naamallaan on suurempi oikeus kierrellä turistikohteissa kuin aasialaisella naamalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole itsekkyydellä rajaa.

Vierailija
2/5 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä. Törkeää. Kaltaisensa hupimatkustelijat aiheuttavat paitsi korona-vaaran, kustannuksia koronatesteistä ja mahdollisesta hoidosta, myös matkustelun aiheuttamat päästöt. Ihmiset alkavat nähdä toisensa mahdollisena uhkana. Kaikki suuret tapahtumat, juhlat, kaupassakäynnitkin muuttuvat uhkiksi sairastua vakavasti tai jopa kuolemanvakavasti. Kuka haluaa enää edes asua kaupungissa, jossa paljon porukkaa ja kaikki tapahtumat ym. peruuntuvat tai ovat uhkia, kun siellä joutuu pelkäämään muita ihmisiä, näitä hannatemmeksiä? Itse toivoisin, että sekä Suomen että jopa KUNTIEN rajat suljettaisiin vähintään kuukaudeksi. Tai vaikka pitemmäksi aikaa - nykyinen elämäntapamme (kerskakulutus, matkustelu, (tuonti-)öljyyn+lannoitteisiin perustuva maatalous ym. Koko talousjärjestelmä. Kaikki) ei kertakaikkiaan ole pitemmän päälle kestävä ja mahdollinen, korona sen meille näyttäköön. Siinäpä olisi helsinkiläisellä sormi suussa, mistä saisi edes ruokaa.

Vierailija
4/5 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tulee kiertämään maailmalla vuosia. Silti meidän on elettävä ainutkertaista elämäämme. Toiset jatkavat rohkeasti eteenpäin. Rohkeat harvemmin ruikuttelevat keskustelupalstoilla.

Toiset piiloutuvat loukkoihinsa ruikuttamaan kuiorossa. Muiden sheimaaminen on heille tärkeää. Korona antaa siihen monta hyvää tilaisuutta. 

Vierailija
5/5 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö nukkuu. Mitään ei osata kyseenalaistaa.