Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veden keittäminen vauvalle?

Vierailija
16.07.2006 |

Keitättekö vauvallenne veden mitä hänelle mahdollisesti tarjoatte? Ainakin joskus on suositus ollut veden keittämisestä, mutta eräs tuttavani ei kuulemma keitä edes pienelle vauvalleen?

Mietin tässä vain että meillä on vähän alle 3vkoa vanha vauva ja terkka suositti että vaunulenkeille lähdettäessä olisi hyvä ottaa näillä ilmoilla vesipullo mukaan vauvalle.

Nyt olemme lähdössä vaunulenkille ja vesipullo pitäisi mukaan ottaa. Varmaan siis vain keitän veden (esim. vedenkeittimessä) ja sitten jäähdytän sen huoneenlämmössä? Pitäisikö tehdä jotain muutakin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetät, voit hyvin imettää matkalla jossain puistonpenkillä tms. Nykyään käsittäänseni täysimetetyille vauvoille ei suositella veden antoa ollenkaan.

Itse olen kaikkien kolmen lapseni kanssa antanut vain äidinmaitoa siihen asti kunnes aloitetaan kiinteät ja hyvin on mennyt, myös pitkilläkin lenkeillä. Pitää vaan olla tarpeeksi ronski ja imettää sopivassa paikassa.

Vierailija
2/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysohjeissa vesi kiellettiin, jopa epäiltiin sen sotkevat lapsen nestetasapainoa. Mutta jos maitoa riittää niin luulisin ettei tiheästä imettämisestä haittaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen suositus se on? Miten ihmeessä se vesi voisi tehdä " pahaa" esimerkiksi meillä maassa, jossa veden juonti yleensäkin on turvallista? Ymmärrän kyllä kehitysmaiden tilanteen. Lisäksi vesihuuhteluilla olemme onnistuneet pitämään sammaksenkin parhaiten kurissa.

Esikoisen aikaan tytär ei suostunut ottamaan tissiä, kun hänellä oli jano. Hän joi vettä janoonsa ja nälkäänsä tissiä. Olenko siis jotenkin kieroutunut ja huono äiti kun tarjosinkaan edes vettä :D? Mitäköhän kaikkea sitä onkaan elämänsä aikana tullut tehtyä vikaan näiden lasten kanssa.

Vierailija
4/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis olinkohan kaksi ja neljä, ja kerroin vain miten itse olen toiminut, ja ihan kivasti on tosiaan mennyt niinkin, ja kai siinä ohjeessa oli se idea että helteellä äidinmaito laimenisi, eli siinä on jo janojuoma mukana, ja jos ottaa vettä lisäksi, ei ehkä saa niin paljon ravinteita.

Mutta tietenkin, eihän siitä vesitipasta mitään vaaraa ole.

Mielestäni äiti kyllä pääsee helpommalla, kun ei tarvitse pulloa ja vesiä keitellä, ja kun se hyvin toimii ilmankin.

Mutta ei tämä minusta vakava asia ole, kunhan nyt lapsi saa jotain juotavaa tarpeekseen, ja ravintoa tietenkin.

Vierailija
5/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin ihan veden keittimessä ja jäähdytin. Ystäväni ei keittänyt, eikä hänen lapsensa ollut sen kipeämpi kuin omanikaan. Ei siitä keittämisestä haittaakaan ole.

Vierailija
6/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin aloitimme syömään kiinteitä, keitin veden ja jäähdytin sen huoneenlämmössä. Lapsi tosin ei oikein suostunut pullosta juomaan, ei vettä eikä maitoa, joten en sitä kovin usein yrittänytkään tarjota, kun kuitenkin imetin. 6 kk iässä aloitimme kiinteät, jonka jälkeen en enää keittänyt vettä. Nyt lapsi juo sitä nokkamukista hörpyt soseen päälle.

Vierailija
7/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kuullut siitä että täysimetyksellä oleva vauva ei vettä tarvitsisi. Mutta kuitenkin terkka ohjeisti vesipullon mukaan ottamaan.

Ja senkin takia mietin sen mukaan ottamista, koska luultavasti en pysty missään ulkona imettämään. Meillä on tuo imetyksen opettelu ollut aika hankalaa, ja tällä hetkellä se onnistuu vain kun on rauhallista ja saan viritellä itseni ja vauvan tyynyillä hyvin istumaan :/

-ap

Vierailija
8/8 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu, mutta näinähän se menee, tieteellinen tieto ei olisi " oikeaa" jos se pysyisi jatkuvasti samana korjaamatta itseään tarvittaessa. Neuvolassako nämä uudet imetysohjeet jaettiin? Minullakin on kolmas tulossa, mutta tällä kertaa on tulossa talvivauva, joten kuumuus tuskin on haittana tämän kanssa. Jokainenhan hoitaa lapsensa kuten parhaaksi näkee. En usko että on vain yhtä oikeaa tapaa hoitaa ja kasvattaa lapsensa :). Onhan jokainen meistä, kuten lapsemmekin yksilöitä, joihin ei kirjasääntöjä ja ohjeita saada aina istutettua. Ei vaikka kuinka yrittää. Hyviä jatkoja kaikille topikkiin kirjoittaneille :) Ja aurinkoista kesää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme