Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 40 vuotta kylmässä ulkovarastossa säilytetty pölyinen lastulevy vielä

Vierailija
16.08.2020 |

käypää tavaraa sisällä käytettäväksi? Isossa hallissa on ollut. Levyssä on yhdessä kohtaa hieman valumajälkeä katosta tippuneesta vedestä mutta sitä osaa ei ole tarkoitus käyttää.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, käytä vaan.

Vierailija
2/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lastulevyä käyttäisi, imenyt kosteutta ilmeisesti aikas kauan.

Vierailija
4/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö "en käyttäisi" -vastaajat vai arveletteko? Meillä siis remontoidaan pois kastunutta pintamateriaalia talosta ja nyt mies haluaa väen vängällä korvata lattialevyn 50 vuotta kylmässä hallissa varastoidulla levyllä joka on paitsi pölyinen lisäksi hiirenkusirantujen halkoma. Mua ällöttää ja ahdistaa tuoda levy sisälle kun nimenomaan korjataan pois vesivahinkoja ja miehen mielestä olen hysteerinen. Hinnaltaan kyse on 30 eurosta. Ap

Vierailija
5/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mistä helvetistä me voisimme tietää, kuinka kostea se varasto ja levy ovat? Kyllä ja ei ovat aivan validit arvaukset kysymykseesi.

Vierailija
6/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan kuuloinen mies. Jos jo korjataan vesivahinkoja, niin ei todellakaan pitäisi paikata millään sekundalla! Kyllä omalle perheelleen pitäisi tarjota omaan tulotasoon nähden parasta, eikä ottaa mitään riskejä kosteusvaurioista muutaman kympin säästön takia. 

Vierailija
7/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mistä helvetistä me voisimme tietää, kuinka kostea se varasto ja levy ovat? Kyllä ja ei ovat aivan validit arvaukset kysymykseesi.

No jospa joku alan ihminen tms tietäisi miten levyt käyttäytyy tuollaisessa pitkäaikaisessa varastoinnissa kylmässä tilassa, pinta levyssä näyttää sinänsä olevan ok mutta lähempää katsottuna on täynnä harmaata kerrosta josta en osaa sanoa kuuluuko asiaan vai onko pölyä vai jotain pintahometta.

Vierailija
8/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et selvästikään tiedä YHTÄÄN MITÄÄN rakennushommista, niin kannattaisiko ne siis jättää jollekin fiksummalle? Jos et erota edes pölyä ja hometta toisistaan, kannattanee keskittyä siihen kynsien lakkaamiseen.

Vierailija
9/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tuollaisesta levystä levyt auton levyjarruihin.

Vierailija
10/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun et selvästikään tiedä YHTÄÄN MITÄÄN rakennushommista, niin kannattaisiko ne siis jättää jollekin fiksummalle? Jos et erota edes pölyä ja hometta toisistaan, kannattanee keskittyä siihen kynsien lakkaamiseen.

Ilmeisesti sinäkään et tiedä YHTÄÄN MITÄÄN rakemnushommista mutta silti tuut soittamaan suutasi.

Vierailija
11/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi sisätiloihin.

Vierailija
12/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinäkään et tiedä YHTÄÄN MITÄÄN rakemnushommista mutta silti tuut soittamaan suutasi.

Kaksi taloa olen pitkästä tavarasta rakentanut, ja pari peruskorjannut. Mikäs se sinun taustasi olikaan tähän rakennusalaan?

Vierailija
13/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 30 eurosta puhutaan niin soita itse rautakauppaan ja pyydä tuomaan uusi ja viemään vanha samalla pois. Ei vanhakaan välttämättä ole viallinen. Sen näkee siitä onko se pinnaltaan puhdas, kova ja sileä eikä ole turpoillut. Epäilyttävää en toisi sisällä käytettäväksi.

Vierailija
14/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi taloa olen pitkästä tavarasta rakentanut, ja pari peruskorjannut. Mikäs se sinun taustasi olikaan tähän rakennusalaan?

Mutta et ole mitään muuta oppinut kuin vittuilemaan ihmisille?

Vierailija
15/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhan lastulevyn tekemisessä on vielä käytetty formaldehydiä, joten heitä pois.

Formaldehydi taidettiin kieltää joskus 90-luvun alkupuolella.

Vierailija
16/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhan lastulevyn tekemisessä on vielä käytetty formaldehydiä, joten heitä pois.

Formaldehydi taidettiin kieltää joskus 90-luvun alkupuolella.

Joo no levy lienee vuodelta 78 tai 68, en muista enää kumpi. Ap

Vierailija
17/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen osannut jo peruskoulusta lähtien. Rakennushommat on pitänyt ihan opiskella. En minäkään laittaisi lastulevyä mihinkään talossani, mutta tuo ap:n täysi osaamattomuus on niin törkeää, että ei tuota voi kommentoimatta katsella.

Vierailija
18/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen osannut jo peruskoulusta lähtien. Rakennushommat on pitänyt ihan opiskella. En minäkään laittaisi lastulevyä mihinkään talossani, mutta tuo ap:n täysi osaamattomuus on niin törkeää, että ei tuota voi kommentoimatta katsella.

Ja mitenkään et voi asiallisesti perustellen kertoa kantaasi vaan hukkaat kaikkien aikaa akkamaiseen suunsoittoon.

Vierailija
19/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintagelevyä. Tuota ei enää valmisteta. Jos ei käytä niin toriin myyntiin kovalla hinnalla.

Vierailija
20/20 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi osaamattomuus jos maallikkona ei tiedä onko levyn pinnassa pyyhkimisen jälkeen oleva pienistä mustista ja harmaista pisteistä koostuva harmaus 40 vuodessa huokoiseen levyyn pinttynyttä pölyä, asian kuuluvaa normaalia väritystä vai jotain pintahometta. Okei. Ja kaiken haukkumisen jälkeenkään ei tietoa voiko kyseistä levyä mielestäsi käyttää vai ei. Muuten kysymys ei ole enää ajankohtainen koska tuo formaldehydi ratkaisi asian. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi