Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kiusatun lapsen vanhemmat voivat tilanteen helpottamiseksi tehdä?

Vierailija
20.08.2013 |

Kertokaa vinkkinne miten koulukiusaamiseen pitää kiusatun vanhempien suhtautua? Ei ole mikään niin turhauttavaa, kun seurata lapsen kiusatuksi tulemista. Käydä lukuisia keskusteluja opettajien, vanhempien, lasten ja vaikka kenen kanssa ilman, että toiminta loppuu...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tuosta, että ei-niin suositun lapsen saattaa pelastaa koulun ulkopuoliset ystävyyssuhteet. Näin koulussa olevat tyypit ei saa niin surrta otetta hänestä ja välinpitämättömyys myös vähentää kiusaamista.

Vierailija
22/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasta pahoinpideltiin ja mies kävi kiusaajan kotiovella kertomassa kiusaajan isälle, että tulee kiusaamaan tätä niin kauan kuin tämän pentu kiusaa meidän lasta. Lopui siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiusaamisen lopetti rikosilmoitus kiusaajasta (fyysinen väkivalta). Kyseessä alle 15v, joten sovitteluunhan se meni, mutta silloin kiusaaminen loppui ja kiusaamista ei ole esiintynyt kohta vuoteen.

Vierailija
24/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin kiusaajan vanhemmille, että seuraavasta kerrasta lähtee ilmoitus lastensuojeluun ja poliisille. Äiti kysyi että oikeastiko uhkailen ja minä totesin että tämä ei ole uhkailua vaan fakta. Ei siis vastannut koulun soittoihin tai minun yhteydenottoihin muutoin kuin tekstiviestillä jossa kertoi, että kun hänellä on 7 lasta niin hän osaa kyllä kasvattaa...

Vierailija
25/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin yläasteella koulukiusatuksi tai lähinnä fyysistä koskemattomuuttani uhattiin erään vähemmistön edustajan toimesta. Ilmoitin vanhemmilleni jotka olivat yhteydessä kouluun ja myös toisen kiusatun lapsen vanhempiin (joka ei itse ollut uskaltanut vanhemmilleen tapauksesta kertoa).

En tiedä miten meidän koulun rehtori ja opettajat toimivat tapauksessa, mutta tämä uhkaaja/kiusaaja joutui välittömästi vaihtamaan koulua, eikä siitä enään koskaan mitään kuulunut. Kiusaaminen loppui kuin seinään.

Joten jos silloin oli mahdollista laittaa kiusaajat toiseen kouluun, pitäisi sen olla mahdollista nykyisinkin. Ei mielestäni uhrin tarvitse pakoilla ja vaihtaa itse koulua tilanteessa jota ei itse ole aiheuttanut.

Vierailija
26/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin pois. Toinen koulu, toiset kaverit. Eipä enää kiusattu.

Vierailija
27/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan erottaminen koulusta ei taida nykyään onnistua oikein mitenkään.

Vierailija
28/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailet kiusaajaa kiertoteitse vakavalla väkivallalla tai poliisilla ja ellei toimi, toteutat. Ainut keino.

Vierailija
29/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 12:59"]

Kiusaajan erottaminen koulusta ei taida nykyään onnistua oikein mitenkään.

[/quote]

Onnistuu. Lapseni kiusaaja siirrettiin toiseen kouluun sillä perusteella, ettei noudata koulun sääntöjä eikä vanhemmatkaan asiasta huolehtineet. 

Vierailija
30/30 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä maaseudulla, jossa kouluja on vain yksi?