Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salolaiset, mitä tehdä lauantaina Salossa?

Vierailija
20.08.2013 |

Mies menee lauantaina Saloon työn vuoksi ja kysyi, halutaanko läteä mukaan.

Tsekkailin vähän ja haluaisin käydä Salon taidemuseossa. Rikalanmäki kuulostaa kivalta muinaismuisto/luontokohteelta. Millainen se on oikeasti, kannattaako sinne ajaa?

Mitä muuta voisimme lapsen kanssa tehdä Salossa? Missä kannattaisi syödä lounasta? Mikä olisi lapsen kannalta kiva paikka käydä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömässä voit käydä Vilhossa tai Seurahuoneella. Ainoat kivat paikat. Rikalanmäki ei kovin kummonen paikka ole ja Veturitallin taidemuseo on pieni. Salo ei ole oikein kiva matkakohde.

Vierailija
2/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailenpa tuota Vilhoa ja Seurahuonetta.

Taidemuseon ei tarvi olla iso, lapsi ei kuitenkaan jaksa isoa näyttelyä. Mutta minusta siellä nyt esillä oleva valokuvanäyttely vaikutti mielenkiintoiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on kiva lauantaisin, mutta eipä täällä kauheasti mitään erikoista nähtävää ole.  Reilu 1 km torilta (pyöratietä, osin joen vartta, eli kiva reitti) on perhepuisto, se on vähän isompi puisto jossa omat osat vähän pienemmille ja isommille lapsille.

Vierailija
4/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin syömässä Salon kauppakeskuksessa Anttoniossa. Uimahallin "vieressä", siellä hevostallilla päin on kiva leikkikenttä. Salo on todella kuollut paikka eikä mullakaan ole mitään muuta suositeltavaa.

Vierailija
5/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan sitä jo onkin... Entäs shoppailun kannalta, onko siellä jotain mukavia paikallisia myymälöitä?

Vierailija
6/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Salon lähettyvillä, vaikka tuo Wiurila? Muurlan tehtaanmyymälä?

Vierailija
7/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa DesignHill.

Vierailija
8/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design Hill, ok. Se onkin lähellä, jos menee Rikalaan. Onko tuonne Rikalaan vaikea löytää?

Vierailija
9/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Turkuun, sinne ajaa 40 minuutissa.

Vierailija
10/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikalanmäelle on helppo löytää ja on kiva paikka. Pieni tosin, eikä siellä oikein mitään tekemistä ole, mutta paikkana hieno.

Vierailija
11/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisia myymälöitä on Turuntiellä...esim. Zapato (mun suosikki, ihania kenkiä!), Marttila (merkkivaatetta), Maleena (vaatetta rouville ja juhlaan) ym.

Vierailija
12/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

î   tarkoitat siis Muotikatua.... 

*huoh mikä nimi*

Vierailija
13/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enkä aio ajaa nyt Turkuun, kun haluan tutustua Saloon. Turussa olen ollut useasti, Salosta vaan mennyt ohi tai läpi.

Vierailija
14/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Salossa ole mitään?

Vierailija
15/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin torille kahville jos on aurinkoinen päivä. Siellä on kolme vilkasta kahvilaa. Torin laidalla R-kioskia vastapäätä on Herkku ja lahja Murena josta aaa lähiruokaa, laadukkaita pastoja, pieniä sisustusesineitä jne. Paikallinen pieni yritys. Sitten ehkä kävelisin siitä Helsingintietä ja katsoisin nuo em. jenkä- ja vaateliikkeet. Autolla Veturitallille ja siitä autolla rikalanmäelke (löytyyhelposti kun vain ajaa 110-tietä Turkuun päin. Siitä autolla Design hilliin *se taas löytyy kun lähtee ajamaan moottoritielle päin). Siitä takaisin keskustaan syömään. Ainoat ns oikeat ravintolat on nuo Vilho ja Seurahuone, pikkulounaspaikkoja on vaan tuskin auki lauantaina. Sitten on vain Rosso, Rikala ja Antonio, kaikki S-ryhmän ketjumuonaa. Niin ja tietty pikaruokalat ja kebabpaikat on. 

Jos kirppikset kiinnostaa niin ihan Veturitallin lähellä on suuri Aarresaari-kirppis joka on ihan siisti ja kiva.

Vierailija
16/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele Murenaa,

Kirppiksistä sitten taas Radiokirppis Helsingintiellä on hyvä.

Suosittuja bloggaajia Salossa on useampikin, mutta mistä niitä sitten bongailisi...  :)

Vierailija
17/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:44"]

En suosittele Murenaa,

Suosittuja bloggaajia Salossa on useampikin, mutta mistä niitä sitten bongailisi...  :)

[/quote]

Mikset suosittele Murenaa? Itse olen käynyt vain pari kertaa (on vähän kallis mulle) ja saanut hyviä tuotteita ja etenkin hyvää palvelua.

Radiokirppis on pieni ja epäsiisti, tuotevalikoimasta en osaa sanoa mitään.

Vierailija
18/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilen Salossa ja tässä minun suosikkejani:

- tori ja joen varressa jätskin syönti. Torilta saa kuulemma myös loistavaa Thai-ruokaa, en ole itse kokeillut.

- uimahalli, minusta ja lapsesta kiva

- Maleena, vaatekauppa josta saa ihania busines- ja juhlavaatteita

- jos käyt Muurlan lasissa, niin poikkea myös viereiseen suoramyyntiin. Pirjo Liipolan pulla on hyvää

- sitten kaupungin ulkopuolella, Paimiossa, on kiva "koti"eläin tarha

-matkalla Saloon (olettaen, että tulette Helsingin suunnasta :)) poiketkaa Kasvihuoneilmiöön

Vierailija
19/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 07:12"]

Mä menisin torille kahville jos on aurinkoinen päivä. Siellä on kolme vilkasta kahvilaa. Torin laidalla R-kioskia vastapäätä on Herkku ja lahja Murena josta aaa lähiruokaa, laadukkaita pastoja, pieniä sisustusesineitä jne. Paikallinen pieni yritys. Sitten ehkä kävelisin siitä Helsingintietä ja katsoisin nuo em. jenkä- ja vaateliikkeet. Autolla Veturitallille ja siitä autolla rikalanmäelke (löytyyhelposti kun vain ajaa 110-tietä Turkuun päin. Siitä autolla Design hilliin *se taas löytyy kun lähtee ajamaan moottoritielle päin). Siitä takaisin keskustaan syömään. Ainoat ns oikeat ravintolat on nuo Vilho ja Seurahuone, pikkulounaspaikkoja on vaan tuskin auki lauantaina. Sitten on vain Rosso, Rikala ja Antonio, kaikki S-ryhmän ketjumuonaa. Niin ja tietty pikaruokalat ja kebabpaikat on. 

Jos kirppikset kiinnostaa niin ihan Veturitallin lähellä on suuri Aarresaari-kirppis joka on ihan siisti ja kiva.

[/quote]

Kiitos! Jotain tällaista kaipailinkin.

Vierailija
20/32 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:44"]

En suosittele Murenaa,

[/quote]

No vinkkaapa mulle joku salolainen bloggaaja, en tiedä yhtään.